Hoe Krijg Ik Eindelijk Films In Plex

Eerst excuses voor (waarschijnlijk) het stomste topic ooit maar het bespaart mij waarschijnlijk een hoop zoekwerk en ergenissen…

Ik ben pas een MAC gebruiker sinds een maand ongeveer dus het is nog ff een beetje zoeken… (excuus 1) :rolleyes:

En afgelopen week ben ik gaan spelen met Plex… (excuus 2) De muziek is zonder problemen verlopen. De cd’s worden gewoon opgehaald uit i tunes…

maar waar moet ik mijn films opslaan zodat ik ze in plex kan bekijken?

tnx! :slight_smile:

films toevoegen aan plex

ga naar kijk naar video’s

selecteer onderste optie (locatie toevoegen)

het venster beeldbron verschijnt

selecteer bladeren

selecter de map waar je films staan

dan ga je naar voer een naam in voor deze locatie

geef de map een naam

dan ok

klaar en je map verschijnt in films

dat is mij wel gelukt…

2x zelfs…ik heb nu

films

en films (2)

maar hoe kan ik die laatste nu verwijderen??

lijkt wel of ik alleen kan toevoegen…

en waarom moet je eigenlijk je film-map toevoegen in de video-sectie en niet in de film-sectie??

ps, is er niet ergens een plex handleiding?

als je op film (2) gaat staan en op menu klikt dan kun je film (2) via de optie delete of verwijderen deze content deleten. Omdat je alleen in de video sectie content kunt toevoegen, en via 'set content' kun je aangeven waar plex de film informatie vandaan moet halen. Ik raad gewoon imdb aan. Zodra je dit hebt ingesteld kun je via de optie update library automatisch je bibliotheek op orde maken. Na een paar minuten (ligt eraan hoeveel films jij in de map hebt staan) zie je onder film / movies al je films met imdb info en pics.

En via de wiki pagina kun je veel leren over plex:

http://wiki.plexapp.com/index.php/Getting_Started

succes

Sorry, ik was je nog vergeten te bedanken...

ps. wat een werelds prog dat plex...

alles gaat naar wens...

ik zie alleen nog geen .mkv's in mijn film map..kan dat? wordt dat wellicht niet ondersteund? als ik hem op plex gooit..speelt hij hem wel af...

en in het muziek gedeelte is nog vrijveel keuze...ik speel mijn muziek toch meestal in shuffle-mode en de optie van Apple Genius is super...dus ik denk dat plex weinig meerwaarde heeft als het gaat om muziek...

Ik zou overigens niet 1-2-3 weten, waar het plex nog aan onbreekt...

lekker simpel, strak en snel (zoals eigenlijk alles op Apple gebied)
ps. is plex helemaal niet voor windows geschikt...ik heb al een hoop jaloerse mensen om me heen...
grt, marcel

mkv’s worden hewoon ondersteund hoor. als ze niet zichtbaar zijn in het movies gedeelte worden ze waarschijnlijk niet goed gescraped door de IMDB scraper. de oorzaak hiervoor ligt meestal aan de mappenstructuur waarin je je films hebt opgeslagen. heb je al je films in eigen mappen staan?

de films staan voor 90% in mappen...en een paar staan er los...en daar gaat het ook goed mee....zoals .avi en een ander HD formaat (iets van ts ofzo)

ik ga het vanavond eens proberen, als ik hem in een map zet...ik heb hem overigens qua naam wel ingekort... het was Bruno nl subs 720.mkv ofzo...dus ik had er gewoon bruno.mkv van gemaakt...

maar ik ga het vanavond opnieuw proberen, thanks!

ps. gebruikt iemand het muziek gedeelte (ipv itunes)

mijn eerdere opmerking:
"en in het muziek gedeelte is nog vrijveel keuze...ik speel mijn muziek toch meestal in shuffle-mode en de optie van Apple Genius is super...dus ik denk dat plex weinig meerwaarde heeft als het gaat om muziek..."

met .ts files heeft plex ook geen problemen. de enige formaten waar plex het lastig mee heeft zijn windows media (WMVHD) bestanden.

je kunt er dus eigenlijk wel van uitgaan dat het niet ligt aan de bestandsformaten…

heb je trouwens use folder names for look up aan staan in je set content settings? en scan recursively misschien ook?

wat mij betreft werkt het het beste als je al je films in hun eigen mappen zet en die map precies de naam zoals op IMDB (incl. jaartal) geeft. hoe het filmbestand zelf heet, is dan niet van belang omdat de mapnaam alleen wordt gebruikt om de filminfo mee op te zoeken.

Hij pakt ze nog niet allemaal...

maar ik kom ook iets gek tegen bij set content settings (inhoud toewijzen)
ik stel daar in
"ook onderliggende mappen scannen" aan

en bij instellingen zet ik

"Enable MoviePoster DB" aan
IMDB Poster size op 1024

maar als ik hier uit klik...(er is niet echt een logische uitweg)
en opnieuw in deze instellingen ga, zijn alle instellingen weer op het oude gezet???

Ik denk dat het probleem hier zit...

grt

gebruik je gewoon de mediastream skin? normaal gesproken zit er ook gewoon een “SELECT” knop waar je op zou moeten klikken :wink:

sorry hoe bedoel je media stream?
(dat is als je op preference klikt? (dan staat er media stream boven)

ik kwam bij de instellingen door
te klikken op C als ik in video's op het tabje films sta...

daar kan ik IMdb selecteren en daaronder staat de keuze: onderliggende mappen scannen...en daar staat ook een knop met instellingen voor die IMDB poster en size...

als ik die of aan klik of met de muis selecteerd..staan ze wel geselecteerd...

maar volgens mij moet ik er dan uit met de ESCAPE...ofzo...

als ik dan terug keer is alles vergeten of moet ik het helemaal anders doen?

ps. hoe zou ik een .m2ts kunnen afspelen?

de mediastream is de standaard skin van plex, als je niks aan de skin gewijzigd hebt, dan gebruik je dus mediastream.

ziet het er ongeveer uit zoals dit plaatje, dan moet je namelijk op “SELECT” klikken. wanneer je op escape drukt, cancel je als het ware je instellingen…

Yep zo ziet het er wel uit...en ik selecteer alle dingen goed en vervolgens doe ik selecteer...hij springt dan terug naar het begin scherm van videos

dus ik had er een goed gevoel over...alleen als ik dan weer kijk, zijn alle voorkeuren weer weg...

ps. de standaard versie..media stream...is die niet super? zijn er betere?

doe je de set content actie wel in het VIDEOS gedeelte? dat probleem zegt me namelijk helemaal niets.

w.b. skins is het natuurlijk altijd een kwestie van smaak. zelf gebruik ik sinds kort plexaeon als skin. dat ziet er iets gelikter uit dan mediastream, maar dat is persoonlijk. ik zou zeggen neem 's een kijkje in het skins forum. daar zijn genoeg screenshots waardoor je alsvast een indruk kunt krijgen van de verschillende mogelijkheden.
zoek ook even naar het [PlexSkinInstaller.sh script](http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/10107-plex-skin-installer-script/page__p__59573&#entry59573). die zorgt ervoor dat veel beschikbare skins automatisch worden geüpdate. er wordt namelijk nog veel aan gesleuteld.

Sorry dat ik je zo lastig val (die skins ga ik op zeker bekijken, hoewel het al een stuk beter is dan op mijn mce...)

ik kom in de set content via...

videos

-dan krijg ik een lijst met al mijn plugins (apple movie trailers, rtl gemist, south park, you tube enzo..en ook mijn map films)

dan ga ik op films staan en druk ik op C

en dan ga ik naar de selectie..inhoud toewijzen..

en dan zie ik precies hetzelfde scherm als bij jou...alleen krijg ik geen plaatje van IMDB...

ps. hoe zou ik een .m2ts kunnen afspelen?

m2ts moet ook geen probleem zijn.

volgens mij heb ik een ingeving :wink:

helemaal bovenin op mijn plaatje, net onder SET CONTENT kun je verschillende categorieën kiezen, staat dat bij jou ook op movies?

he! super...nee die staat niet op movies....alleen ik kan ook geen movies kiezen...

volgens mij staat er nog ergens anders iets fout...

maar waar?

sorry, maar ik ga ri. bed…

mocht je een oplossing hebben…graag…

maar dan weet je het in ieder geval als ik niet meer reageer,maar ik ben je nu al dankbaar voor je kennis!

grt, en ik kijk morgenochtend als eerste…nog voordat ik aan de koffie ga!

grt

i.p.v. op inhoud toewijzen te klikken, probeer ook eens edit source (dat is de bovenste optie nadat je op “C” het gedrukt). daar kun je ook de inhoud toewijzen.

ik vermoed dat je dar wel uit meerdere opties kunt kiezen. zo niet, vertel dan eens welke opties je wel hebt.

nee, die optie had ik gisteren ook geprobeerd..(2 verschillende manieren om in het zelfde venster te komen?)

ik heb tv series, videos, muziekvideos, en GEEN....

maar ik zie ook niet 1-2-3 een mogelijkheid om iets toe te voegen...