Jeg har et problem med Plex , eller rettere sagt min far har. Jeg har en server stående i Holland som kører noget Plex, og det fungere super hos mig, og nogle af mine venner, men min fars Plex er hamrende ustabilt.
Det har altid fungeret ubeklageligt hos ham, men på det sidste er det gået hen og blivet så ringe at han stort set ikke gider at bruge det mere.
Jeg har ændret quality settings i Plex på hans Samsung tv , vi har kablet forbindelsen til tv og router.. men samme problem hver gang. Hans film pauser ud og kører videre. Nogle film værre end andre.
Min server har 1GB backbone up/down , så det er ikke båndbredde jeg mangler. Mi far forbindelse via kable er konstant på 8mb da han bor i trekants området.
Der er ingen transcoding når han ser tv - den går direkte igennem, og det spiller med undertekster o.s.v.
Formoder ikke at Web indstillingerne har noget med Samsung Plex TV at gøre , men kun til web stream ex. via IE eller Chrome ect.. ?
Har kigget lidt i log filerne, men jeg synes ikke rigtigt at jeg kan se noget som viser mig at hans streams pauser eller noget.. Kan ikke rigtigt gøre mig klog på det.
Den film han har prøvet at streame er i 720p, standard mkv fil.
Server v 0.9.11.4 ( ved godt at der er en nyere version, men min udbyder har ikke haft mulighed for at opdatere til nyere endnu :( )
Den film han har prøvet at streame er i 720p, standard mkv fil.
Kun probs med en film?
Og FUI, der er ikke noget der hedder en std. mkv, idet mkv er en container, hvilket betyder at det er en fil som indeholder andre filer, lige som en avi og en mp4 fil er.
Så en MKV fil kan med andre ord indeholde f.eks. en video fil optaget i format x, et eller flere lydspor optaget i format y, samt undertekster optaget i format z
Men uanset hvad.....
Skift din PMS til verbose logging, og sæt din fars tv til at oploade logs til PMS
Derefter gentag din kedelige oplevelse, og lav en zip fil af hele log biblioteket på din PMS, og upload her, eller hvis du ikke vil dette, men anbefalet, idet flere derfor kan hjælpe, send den i en PM til mig
Tak for hurtigt respons . Nå for dælen - troede at det var kun serveren som skulle have verbose slået til .
Det jeg mener er at man kan ændre streaming quality via web . Der er tre settings man kan justere på, men påvirker de settings hvordan Samsung modtager data? Altså via din web browser .
De andre bruger Chromecast - og der ved jeg at den transcoder . CPU burde være hurtig nok, Intel Xeon X3440. ?
Jeg snakker med min far i morgen og beder ham prøve at slå debug til
Tak for hjælpen indtil videre T , jeg vender retur
Han fortæller mig at Sammy har debug slået til - må jo tro på hvad han siger..
Jeg snakker med ham i morgen igen, og tester med ham.
Kvaliteten har vi skruet ned for... står på 4 . Han har en 10mb forbindelse, så det burde den vel kunne klare.
Er der forresten nogle gode råd omkring Chromecast? Har fundet en post omkring ændring at en profil fil på pms. Noget med at det skulle fjerne transcoding, men virker ikke ved 720p ? Siger det dig noget?