Hej!
När jag kollar på film eller serier på min Ipad2 så hänger det sig och kommer igång igen efter en liten stund. Det är dock inte alla filmer eller serier så jag kan inte peka på vad problemet är. Hade det var filmer i 1080 enbart så hade det varit en sak, men jag kan se vissa i 720 & 1080 men inte andra.
Jag har PMS 0.9.8.18 på en Netgear readynas 4.
Filmer och serier ligger på Nasen.
Har provat ta bort PMS och installera det igen, har även provat uppdatera flertalet ggr men det kvarstår.
Jag har ett annat program som jag kan streama med och det serverprogrammet ligger på min stationära dator med samma filer på Nasen som är utdelade och fungerar i det programmet.
Sen jag ominstallerade PMS så får jag upp servern 2ggr i paddan men kan inte ta bort den ena.
Hade även innan ominstallationen omslag och info om alla mina serier som inte finns nu!
Nån som förstår mina frågor och kanske kan hjälpa mig?
Trodde först det var min router(Dlink Dir-655) så den bytte jag ut mot en Asus RT-N56U
…//Daniel
Bara för det är 720p eller 1080p behöver inte spela så stor roll. Det finns en mängd andra variabler som spelar in. Du kör PMS på en NAS, med största sannolikhet ligger problemet i att den inte har prestanda nog att omvandla filmen. Jag skulle rekommendera dig att konvertera filmerna till mp4 eller dylikt med ffmpeg för att göra livet enklare för din NAS.
Nä precis, men om det hade varit så att det varit den ena och inte den andra så hade man kanske lättare haft förståelse och kunnat gå vidare.
Men i och med att det är blandat, film serier 720 1080 så är det lite märkligt.
Glömde skriva i första inlägget att jag kör även Plex på min Samsung Tv och där är inte dom problemen.
Utan det är när jag ska se det på min Ipad eller Iphone. Men som sagt så fungerar filmer/serier i ett annat streaming program.
Det är mycket märkligt.
Ingen annan som kan tänkas ha någon aning?
Göra om filmerna/serierna till MP4 är tyvärr inget alternativ, för tidsödande. Blir en ny NAS i sådana fall.
Hej!
Jag löste delvis problemet.
Peter_W hade förmodligen rätt i att NASen inte orkade med.
Jag installerade PMS på min stationära dator och nu hänger inte filmer/serier sig längre.
Men nu blev det två andra problem.
1) När jag kör klienten i min Samsung tv så hittas alla filmer men när jag ska spela upp dom så startar dom inte. Men dom funkar i Ipaden.
Har även provat ändra namn enligt beskrivning.
2) Köpte en Sonos Playbar, DTS ljud fungerar inte i denna. Men i PMS så kan man välja att skala ner DTS ljudet till stereoljud. Men detta verkar inte fungera.
Någon som kan ge en hint på vägen.
Är det läge att köpa en Apple TV och köra airplay från Paddan istället för klienten i Tv'n? Det löser förmodligen inte ljudet men jag kanske kan se alla filmer.
Förhoppningsvis så släpper Sonos en uppdatering med stöd för DTS inom en snar framtid.
..//Daniel
Hej!
Jag löste delvis problemet.
Peter_W hade förmodligen rätt i att NASen inte orkade med.
Jag installerade PMS på min stationära dator och nu hänger inte filmer/serier sig längre.
Men nu blev det två andra problem.
1) När jag kör klienten i min Samsung tv så hittas alla filmer men när jag ska spela upp dom så startar dom inte. Men dom funkar i Ipaden.
Har även provat ändra namn enligt beskrivning.
2) Köpte en Sonos Playbar, DTS ljud fungerar inte i denna. Men i PMS så kan man välja att skala ner DTS ljudet till stereoljud. Men detta verkar inte fungera.
Någon som kan ge en hint på vägen.
Är det läge att köpa en Apple TV och köra airplay från Paddan istället för klienten i Tv'n? Det löser förmodligen inte ljudet men jag kanske kan se alla filmer.
Förhoppningsvis så släpper Sonos en uppdatering med stöd för DTS inom en snar framtid.
..//Daniel
Wow, en ljudlösning som inte stödjer DTS, hur tänkte dom där? Hoppas verkligen för din skull att de släpper en uppdatering för det. Men eftersom det har gått ett år och de fortfarande inte gjort det så blir man ju inte direkt hoppfull :(
Det är i klienten som du måste säga hur ljudet ska spelas upp. Kolla i inställningarna i din klient (gissar att du syftar på Samsungklienten) om det finns en setting som t.ex. "DTS-capable receiver" och se till att den är urbockad. Då kanske du kan få din klient att spela upp 5.1 LPCM istället.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.