Som rubriken säger så startas inte filmerna på min ps4
Serierna jag lagt till i en annan mapp funkar hur bra som helst, men som sagt så startas inte filmerna.
Det står bara och snurrar, men inget händer.
Det funkar när jag provar på sambons laptop, på min iPhone & på en surfplatta så det borde ju inte vara någon inställning i Plex iaf utan kanske något fel när jag försöker ladda stora filer på ps4?
Tacksam för svar!
Mvh
Jimmy
Som rubriken säger så startas inte filmerna på min ps4 :(
Serierna jag lagt till i en annan mapp funkar hur bra som helst, men som sagt så startas inte filmerna.
Det står bara och snurrar, men inget händer.
Det funkar när jag provar på sambons laptop, på min iPhone & på en surfplatta så det borde ju inte vara någon inställning i Plex iaf utan kanske något fel när jag försöker ladda stora filer på ps4?
Tacksam för svar!
Mvh
Jimmy
PS4:ans browser är rejält nerstrippad, och om filmen har fel typ av ljudspår eller videospår så kan dessa saker hända. Gå till din PS4:a och via den browsern så klickar du dig in i Plex-webbinterfacets inställningar och klicka i "prefer AAC audio". Det kan hjälpa.
Men personligen tycker jag att Sony dummat ner browsern alldeles för hårt. Om jag vore du så skulle jag istället hålla tummarna för at Plex släpper en PS4:a klient-app. Det är enda sättet att få en bra upplevelse.
GRYMT!!
Jag hade gjort detta på datorn, men glömt det på ps4 för jag trodde att det var en serverinställning som man inte behövde ändra överallt.
Tack som fan!
Men det blev utan surround…
Hur kan Sony komma undan med att göra en sämre produkt?
Men det blev utan surround...
Hur kan Sony komma undan med att göra en sämre produkt?
Dom har väl inte ett bra use-case för att göra en fullständig webbrowser i sin spelkonsol gissar jag.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.