har ingen filmflik, vad göra?
Jag är ny med Plex (för Mac). Det verkar som att jag inte har alla menyval i vänsterkanten som man ska ha. Det ska finnas en filmflik, en "mina filmer" eller biofilmer eller så. Har ingen sådan. Jag har inte heller förstått hur jag ska få Ålex att hitta mina filmer. Jag hoppade över detta i installationen men nu hittar jag inte något sätt att fixa det i efterhand. Varför saknar jag egentligen alternativ i vänsterlisten, är det för att inga filmer valts?
Jo … för att tydliggjöra: Jag har alltså i vänstermenyn alternativen:-av/på - Hjälp - favoriter - Plex online - video plugins - musik plugins - bild plugins - program - music - inställningar - search.
Var ska jag gå in för att se film? Vad är fel?
Du måste lägga till en källa. Det gör du via Plex Media Server. Den hittar du i “taskbaren” på din Mac. Läs gärna wiki´n.
Välkommen till Plexvärlden :)
Ta en ■■■■ på min screencast som jag länkar till i min signatur. Den kommer göra en jäkla massa saker tydligare för dig.
Lycka till!
Grym screencast, tack. Tittar på den just nu. Kommer säkert lösa många frågetecken.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.