Var lägger jag mina filer?

Nybörjare med frågor
Nice jag lyssnar mycket på SR's webbradio. En fråga bara jag är helt ny på mac haft min Mac Mini en vecka och jag älskar hur plex har utvecklas från XBMC jag hittar inte riktigt foldern som jag skall kopiera filerna till. Jag hittar en folder med namnet bibliotek och där under finns det några mappar men ingen plex media mapp. Annars så är det kul att se allt som händer.

/Nicklas

Hej och välkommen till forumet!

Forum-netiketten dikterar att man inte ställer frågor om något helt annat i en annan tråd, därför bröt jag ut din post och skapade en ny tråd :slight_smile:

Du lägger alla dina filmer i en mapp och alla dina TV-serier i en mapp. Skulle rekommendera följande setup:

/Media/Filmer/Filmnamn.mkv

och

/Media/TV-serier/“TV-Serienamn”/Season “X”/TV-Serienamn - S01E01.mkv

Sedan går du in i Plex och sätter upp dina två källor. En för Filmer (“Biofilmer” som den taffligt heter i den svenska översättningen än så länge) och en för TV-Serier.

Ta en ■■■■ i de video-tutorials som finns i Plex (Under “Help”), eller den Wiki som finns här på hemsidan: wiki.plexapp.com

Lycka till! Tveka inte att fråga om du inte förstår, men ta dig tiden att gå igenom instruktions-videofilerna i Plex och Wikin innan du frågar vidare.

Ok tack så mycket för svaret Atrus. Jag formulerade mitt inlägg lite fel. Frågan var vart jag skulle lägga pluginet som jag laddade ner. Jag hittade katalogen efter ett tag. Jag har kört XBMC sedan 2003 så jag känner väl till hur katalog strukturerna fungerar :). Det som var lite nytt för mig var själva mac biten. Min första mac dator. Tack i alla fall för svaret och jag skall bli tydligare med mina frågor i framtiden. /Nicklas

Gott, och välkommen in i värmen :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.