Ik heb net plex geinstaleerd en het lijkt wel of ik iets anders krijg
Hoi!
ik heb net plex geinstaleerd op mijn mac,
Bij de instalatie heb ik geen map opgegeven waar mijn films staan
want die wou ik handmatig toevoegen.
Ik kan mijn plex bekijken via mijn LG tv
als ik mijn apple open op mijn tv kan ik wel via mijn plex in me fotos en muziek komen op itunes via een plug in
maar ik zie nergens in plex op mijn imac hoe ik video's kan toevoegen.
Als ik de demo filmpjes kijk zie ik ook hele andere menu's
ik zie bijvoorbeeld niet
Movies
Watch youre movies
App Store
Links staan
maar ik zie staan
Video Plugins
Pictue plugins
Music plugins
Software
Kan iemand mij helpen zodat ik ook krijg wat jullie krijgen?
ik heb een aantal mkv movies die ik er in wil zetten zodat ik die kan kijken op mijn LG
ik denk dat je gebaat zult zijn bij het bekijken van de screencast (als je die nog niet gezien hebt tenminste) die in mijn signature onder m’n post staat.
het gaat erom dat je in de menubalk het plex media server icoontje kunt zien. als je hier op klikt kun je kiezen voor de media manager.
deze media manager is wat je nodig hebt om bv. een movies sectie te maken.
mocht je nog verdere vragen hebben dan horen we het wel!
Om nog even wat verder er op in te gaan, had ik ook een vraag. Ik heb namelijk al een bestaande map met video’s, zowel dvd als filmbestanden als AVI en MP4 ed. Nu was ik laatst bezig om mijn dvd’s om te zetten naar MP4 bestanden. Dit aangezien dit qua ruimte scheelt, en als je het goed doet nauwelijks kwaliteit verliest.
Nu heb ik die bestanden weer in de map gezet en de dvd’s verwijdert. Nu blijkt dat Plex niet alle filmbestanden herkend en deze dus niet meer in mijn filmmap zet.
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik begrijp niet waarom het bij de ene film wel lukt en de andere niet.