Films op alfabetische volgorde

Plex gebruik ik nu enkele maanden en het is geweldig. Het werkt goed, vooral op een volledige computer. Alleen de ondertitels die plex er zelf bij zoekt, kloppen niet altijd. Lopen niet met de spraak synchroon.

Maar mijn vraag is eigenlijk, is het mogelijk om zelf naast de alfabetische volgorde van Plex, ook een volgorde in te stellen?
Bijvoorbeeld de films van Harry Potter, deze staan door elkaar heen terwijl ik de delen opvolgend wil hebben. Die Hard, die staan compleet op verschillende plaatsen in de lijst met een kleine 300 films. Star Wars ook.

Al met al een rommeltje.
Ik zou graag willen zien dat het mogelijk is om films, zoals Harry Potter, Die hard of Star Wars, opvolgend bij elkaar te kunnen zetten. Weet iemand of dat mogelijk is en hoe ik dat het beste zou kunnen doen? Misschien door aan de bestandsnaam nummers toe te voegen: 01 , 02, 03, enz.?

P.s. de 300 films zijn kopieën van originele DVD’s/Blu-Ray’s die ik in de kast heb staan.

Als je de naam van het bestand steeds laat beginnen met Star Wars: …( en dan episode naam) of Harry Potter: … ect. dan zullen alle die films bij elkaar staan. Met 01 en 02 aan het eind raakt plex waarschijnlijk eerder in de war door episodes door elkaar te gooien

@Henk_R, bedankt ik ga het proberen :slight_smile:

Je kunt de films die bij elkaar horen ook nog (extra) in 1 submap zetten. Je kunt de weergave in plex nl ook wijzigen van posters naar mappen. Dan zie je dus een lijst met mappen van de films die je bij elkaar zet en daaronder alle “losse” films

De zoekfunctie werkt ook goed (en vooral snel) hoor. Maar waarschijnlijk kun je het beste zelf de ‘Sort Title’ in de metadata aanpassen naar hoe je deze films gesorteerd wilt zien. Dit zul je per film moeten doen.