Tjenare!
Eftersom att den webbaserade MediaManager-lösningen är väldigt buggig och väldigt, väldigt långsam trots Google Chrome Frame, Silverlight och Flash, så tänkte jag höra med er om det finns något program som låter en hantera ens samling som man har “delat ut” till Plex? Jag har tittat på Universal Media Manager, men det programmet kraschar varje gång jag försöker att starta “ummGui.exe”. Jag har angett “Server IP” och försökt att ändra “Port” från 8888 till 32400, men då kraschar “ummClient.exe”.
Om ni vet om det finns något program för att hantera ens samling istället för Plex egna MediaManager-lösning, som verkligen fungerar också, så hade det varit underbart!
Tack på förhand.
Det finns tyvärr ingen annan lösning än den officiella "Web Media Manager"-lösningen.
Nej! Vafan! Varför ska Mac-användare få 2 lösningar till att hantera sin samling för?
Skandal!
Haha. Well, i framtiden så blir det helt web-baserat. Utvecklarna håller på att titta på hur de största buggarna ska lösas, sedan så kommer nog alla plattformar bli tvungen att använda det. Finns ingen anledning att underhålla två kod-baser.
Mycket sant i det du säger, Atrus. Då får jag hålla tummarna på att de fixar buggarna så snabbt som möjligt Vet du för övrigt om de ska göra en open source av deras webbaserade Media Manager?
Jag kanske missförstår dig en aning, men den webbaserade MM är ju bara en hemsida (som ligger i "WebManager.bundle") som anropar ett API som Plex Media Server tillhandahåller. Den bundle-filen kan du editera hur mycket du vill (se bara till att låsa den eller symlinka den så den inte skrivs över då du gör dina ändringar). PMS däremot kommer fortsatt vara propriatary.
Där ser man! Då behöver jag bara göra en egen webbsida för just Media Manager, så som jag själv vill ha den. Fan alltså! Plex blir bara bättre och bättre för var dag som går :D Jag återkommer med resultatet, för de som tycker samma som mig, men det kommer dock att ta tid, då jag har andra saker att tänka på också :)
Atrus. Jag har en fråga till dig. Vet du möjligtvis vilken fil som har hand om själva sparandet av omslagsbild, bakgrund och metadata, så att ens ändringar sedan syns i Plex Media Center?
Jag förstår inte riktigt vad du menar, tror jag. :)
PMS hämtar hem omslagsbild, bakgrundsbild och övrig metadata med hjälp av de agenter som du har installerat. De hämtar och sparar ned all information på din PMS-dator.
Vad är själva grundproblematiken? Vi kanske ska börja i den ändan :)
Lätt hänt
Jag håller på med en egen Media Manager som jag senare ska dela med mig av till er andra här på forums.plexapp.com Själva grundlägget är klart (inget är grundligt buggtestat än) och nu vill jag kunna spara mina ändringar genom min egna Media Manager, så att ändringarna jag har gjort, syns i Plex Media Center. Vet du hur jag kan fixa detta, detaljerat talat såklart?
Ah. Då förstår jag :)
Well, det är lite tricky. Jag kan inte rekommendera att du ska ändra saker direkt i databasen, eftersom utvecklarna ändrar databasen utan förvarning. Databasen jag pratar om är en SQLite-databas som ligger på din PMS-dator. Jag skulle gissa att det du behöver göra är att använda mediaserverns HTTP API. Det finns dock ingen manual för den, men om du är hyfsat duktig inom området så kommer du förstå hur allt hänger ihop om du tittar i Plex Media Server.log medan du utför saker i den befintliga media managern.
Jag rekommenderar att du startar en tråd med dina frågor här för att få mer hjälp: http://forums.plexapp.com/index.php/forum/7-general/
Ah! Jag ser nu att de lägger in allt i databasen genom en GET och använder sig av en timestamp för varje bild, vad jag kan se det som. Detta kommer att bli roligt ^^ Tack!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.