Force local transcoding

Ik zie bij de plex app op mijn samsung TV de optie 'force local transcoding'.  

Is dit handig om aan te zetten? Daaronder staat quality op 12..

Ik stream over het algemeen 720/1080p materiaal vanaf mijn pc naar de tv..

gr.

Tom

Zolang je geen problemen ondervindt met het streamen zou ik de optie uit laten staan.

ik heb opzich geen problemen. heel soms een kleine buffer waardoor geluid niet synchroon loopt met beeld.

Maar dat ligt waarschijnlijk aan de PC die dan druk is. De optie local transcoding zal ik dan ook uit laten staan..

ik heb opzich geen problemen. heel soms een kleine buffer waardoor geluid niet synchroon loopt met beeld.

Maar dat ligt waarschijnlijk aan de PC die dan druk is. De optie local transcoding zal ik dan ook uit laten staan..

Is je netwerk vanaf je pc naar de tv volledig bedraad? Zo ja, dan kan een (kleine) hapering in het afspelen volgens mij inderdaad wel eens liggen aan een pc die tevens andere (zware) taken aan het uitvoeren is.

PC is draadloos met modem. TV is bedraad naar modem..

In het draadloze gedeelte zal wel de buffer ontstaan. Al is dit maar sporadisch. 9 van de 10 keer geen problemen.

Binnenkort ga ik een nas aanschaffen die ik aan het modem koppel. Dan is alles bedraad..

Van het weekend merkte ik dat films boven de 2gb wel met kleine onderbrekingen (gemiddeld 1x per 30 min) wordt afgespeeld.

Wanneer ik allshare gebruik heb ik het niet.. Blijkbaar heeft plex wat meer data/ buffer nodig.. Kun je dat ergens aanpassen of zou je gewoon alles bedraad moeten hebben?