Första frågorna...

Tre olika frågor om TV-Serier
Well, då är jag ut med första frågan, eller egentligen är det tre frågor.

1. Jag har en mapp med TV-Serier som jag döpt till just "TV-Serier"
I denna map ligger en mapp som heter "Friends", under vilken det ligger tio stycken mappar döpta "Friends Säsong 1" till "Friends Säsong 10"
Första gången jag la till biblioteket kom samtliga 10 säsonger med snyggt under avdelningen för TV-Serier, med bilder o allt som det ska vara.

Då jag fick andra problem tog jag bort samtliga källor och gjorde om det, denna gången kommer dock bara 8 säsonger upp varav den sista inte innehåller
samtliga avsnitt.

Vad kan problemet vara?

2. I samma mapp som jag nämde ovan (TV-Serier) finns även en mapp som heter "Heroes" i denna finns undermapparna "Heroes Säsong 1" och "Heroes Säsong 2"
Men under avdelningen för TV-Serier i PLEX syns inte ett spår av Heroes.

3. Sista frågan, även denna relaterad till mappen TV-Serier. Det tredje och sista mappen heter "Prison Break". I denna finns mapparna "Prison Break Säsong 1" till "Prison Break Säsong 3"
I detta fallet är är Säsong 1 och 3 mappen fylld med avi filer för respektive avsnitt. Säsong 2 mappen däremot, är fylld med DVD rippar från Säsong 2 DVD Boxen, altså mappar kallade "Episode 1-4" osv. Dessa är innehåller i sig vars en VIDEO_TS folder.

I källor har jag lagt till huvudmappen "TV-Serier" och kategoriserat den som just TV-Serier med IMDB som databas.

Hoppas det inte var för många o för svåra frågor. Tack för hjälpen på förhand. Hoppas inte det blev allt för rörigt.

MVH
Calle

Ok, det verkar som att det flesta problemen löste sig under natten. Antar att jag var för ivrig och att det tog sin tid för Plex att registrera allt.

Problem 3 verkar dock kvarstå.

Ytterliggare en fråga är, hur ändrar man en film som blir feltaggad?Ett par svenska filmer, SOS, bland annat är taggad som något helt annat. Har provat byta namn o så, men det verkar inte hjälpa.

MVH

Calle

Tryck på C efter att ha markerat en film i Plex. Har för mig att du kan rätta eventuella feltaggningar där.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.