Hittar inte enstaka säsonger på serier

Hejsan.

Har problem med att den inte hittar vissa säsonger på vissa serier. Till ex its sunny in philadelphia. Hade alla säsonger utom säsong 4, så den fixade jag och skulle lägga in, men plex vill verkligen inte lägga in den i serier, utan ska jag titta på de avsnitten måste jag gå till “mina filmer” sen “tv” och sen in i ISIP och därefter säsong 4 och kolla. Det är likandant me "the office (uk) men där hittar den verkligen inga avsnitt alls av tre säsonger.

Så här ser det ut i mappsystemet i datorn.

HDD1>TV>Its always sunny in philadelphia>Season 4>Its.Always.Sunny.in.Philadelphia.S04E01.REPACK.DVDrip.XviD.CLUE>clue-sun401.r00 till .r11

och till säsong 5 ser det i princip likadant ut och den hittar det.

Tar man sedan The office ser det ut så här.

HDD1>TV>The Office (UK)>Season 1>The Office - 1.1 - Downsize.avi

Ja jag har försökt en massa och börjar tröttna så jag vänder mig till experterna! tacksam för svar!:slight_smile:

// Bananen

Du följer tyvärr inte namnreglerna för The Office. The Office S01E01 måste det stå först.

Ah okej men för its always sunny in philadelphia? har det något med att rarfilen heter som den gör?

Hmm. Den förstod jag inte riktigt. Funkar det bra för säsong 1-3 och för säsong 5. Men säsong 4funkar inte? Eller har jag missförstått dig? :slight_smile:

Du kan göra en av två saker:

1. Döpa om dina serier så de förljer en viss standard (Typ som dina Always sunny…)
  2. Lägga till ett regexp (i advanced.xml) som funkar för din struktur. http://xbmc.org/wiki/?title=AdvancedSettings.xml#.3Ctvshowmatching.3E Mitt tips (from the top of my head, dvs inte testat) är “- (\d+).(\d+) -.([^\/])”. Det var ett tag sen jag trixade med det där, och jag ligger på hotell så jag kan inte precis sätta mig ner och börja testa… :wink:

Lycka till!

Ja 1-3 och säsong 5 funkar fin fint, hittar den perfekt, men säsong 4 är lite strulig, ska jag spela upp avsnitt får jag gå in i “titta på film” och gå det hållet så att säga…

• en annan sak som inte har med detta att göra direkt men efter nya uppdateringen av plex, är det många som har fått problem med synkning av ljud i filmer, att det hamnar lite efter eller före? har sökt lite men hittar inget speciellt :slight_smile:

Tack tack!

Låter verkligen som att det är namngivningen som är felaktig av säsong 4. Men är inte säker. Vet itne riktigt vad jag ska säga tyvärr…

Håper det er i orden at jeg skriver på norsk…

Jeg har samme problemet. Riktignok med serien Criminal Minds. Har hatt sesong 1-4 liggende en stund, og de har lagt seg inn riktig. Da jeg la inn noen episoder av sesong 5 fant ikke Plex disse. Jeg prøvde å velge “update library” og “scan for new content” flere ganger men det virket ikke. Plex er satt opp til “automaticly scan for new content”.

Sesong 1-4 virker fint. Om jeg bruker menyvalg Videos>TV>Criminal Minds>Sesong 5> ligger alle episodene der, så Plex er klar over at filene ligger på harddisken, de vises bare ikke under TV-shows.

Mappestrukturen og filnavn er:

MyBook>TV>Criminal Minds>Sesong5>criminal.minds.s05e01.avi etc

Alle sesonger av alle serier er bygd opp med samme struktur.

Løsningen for å få Plex til å oppdage sesong 5 var å “remove source” for tv-shows, for så å legge til source for tv-shows på nytt. Da fant Plex alle sesongene. Det er en veldig tungvinn måte å legge til nye episoder/sesonger av tv-serier. Nye filmer blir oppdaget av Plex og lagt inn automatisk.

Jeg har også problem med 3 andre serier. Disse problemene tror jeg kan være filtype-relatert.

Band of Brothers i .mkv format

Samme mappestruktur som Criminal Minds. Plex finner selve serien, og viser den i oversikten sammen med bl.a. Criminal Minds. Men mappen Band of Brothers under TV-shows er tom.

Om jeg bruker menyvalg Videos>TV>Band og Brothers> ligger alle episodene der, så Plex er klar over at filene ligger på harddisken, de vises bare ikke under TV-shows. Om jeg velger “manually add to library” må jeg velge én fil av gangen, og disse filene legger seg inn under Movies. Plex klarer da heller ikke å identifisere filene, de blir bare vist som filnavn.

330-skvadronen i .mp4 format.

Identisk problem som med Band of Brothers.

Poirot i .img format

Denne serien legger seg automatisk under Movies, og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan flytte den til TV-shows.

Jag ser några felaktigheter som kan ställa till vissa problem.

1. Mappstrukturen måste vara på Engelska för att ge bästa resultat (trodde faktiskt inte ens att det fungerade på andra språk, men tydligen funkar det lite grann iaf) och du bör även göra ett mellanslag mellan "Season och numret. Alltså din mappstruktur bör vara:

MyBook>TV>Criminal Minds>Season 5>criminal.minds.s05e01.avi

2. “Band Of Brothers” ska den heta, inte “.Band og Brothers”

3. 330 skvadronen ska den heta. Inte “330-skvadronen”

4. Om något lägger sig under Movies så gissar jag att den ligger i en source som du har definierat som “Movie source” och inte “TV Show source”

Det finns tonvis med trådar som behandlar hur du ska döpa dina filer. Jag rekommenderar att du läser dom :wink:

Jeg ser at det hadde sneket seg inn et noen trykkfeil i mitt forrige innlegg. Klokken var 0500 og jeg hadde vært på jobb i 13 timer… Beklager det…

Men det riktige skal være dette:

1.

Mappestrukturen/filnavn er slik:

Mybook>TV>Criminal.Minds>Sesong 4>criminal.minds.s04e01.avi

Slik har den vært hele tiden. Plex har oppdaget nye episoder og lagt de inn riktig. Så lenge jeg brukte OSX 10.5 og Plex 0.8.2

Etter å ha oppgradert til OSX 10.6, og Plex 0.8.5 kom problemet.

Da jeg la inn noen episoder til sesong 5, oppdaget ikke Plex disse. Heller ikke når jeg valgte “scan for new content” eller “update library”. Men episodene var tilgjengelige via menyvalg Videos>TV>Criminal Minds.

Jeg fjernet hele source-mappen “TV” fra library, og la den inn på nytt. Da oppdaget Plex sesong 5 og la den til i biblioteket riktig. Jeg endret ingen filnavn eller mappenavn.

Senere har jeg lagt inn flere episoder i sesong 5, og da har Plex oppdaget disse automatisk og lagt de inn riktig. Jeg har ikke gjort noen endringer. Veldig rart…

2.

330 Skvadronen hadde samme mappestruktur.

Mybook>TV>330.Skvadronen>330.skvadronenen.s01e01.mp4 (det finnes kun 1 sesong av denne serien, derfor ligger filene ikke i en egen “sesong-mappe”)

Plex oppdaget at serien var der, lastet ned serie-info og bilde, men ingen av episodene var synlig i TV-shows. Kun banneret “330 Skavdronen” med bilde og informasjon.

Episodene var hele tiden tilgjengelig via menyvalg Videos>TV>330.Skvadronen

Jeg har gjort som du foreslo og lest om navning av filer, og endret derfor til dette:

Mybook>TV>330-Skvadronen>330-skvadronen.s01e01.mp4

Da oppdaget Plex filene og viser de nå riktig i TV-shows.

3.

Mappestruktur Band of Brothers:

Mybook>TV>Band.of.Brothers>band.of.brothers.s01e01.mkv

Identisk problem som 330 skvadronen, samme løsning

Mybook>TV>Band-of-Brothers>band-of-brothers.s01e01.mkv virker fint.

4.

Du hadde helt rett ang serien i .img format som ble vist under “Movies” den lå i Mybook>Filmer>Poirot>

Jeg flyttet den til Mybook>TV>Poirot> og da har jeg fått samme problemet som jeg opprinnelig hadde med Band of Brothers og 330 Skvadronen. Banneret, info, bilde og musikk vises. Under banneret “Poirot” i TV-shows er det tomt. Men dette har jeg lest meg frem til at er et kjent problem som forhåpentligvis blir fikset i neste oppgradering av Plex.

Men uansett, Tusen Takk for gode inputs. :slight_smile: :slight_smile:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.