Foute afbeeldingen bij mijn media (muziek+film)

Hoi,

Een vraagje:

Ik wil zowel mijn muziek als mijn films via Plex aansturen.

Het is alleen erg vervelend dat Plex soms de verkeerde afbeeldingen in het menu laat zien. Ik weet dat de filmhoesjes van IMDB komen. Ook als de titel overeenkomt met die op imdb dan weergeeft hij toch een ander hoesje.

Ook bij een cd van blof, hier laat hij het hoesje van een andere cd van ze zijn…

Ik vind dit echt hinderlijk, omdat ik zo perfectionistisch ben ingesteld.

Iemand tips?

Verder is Plex top!

Dank.

Hoi!

Filmhoesjes/posters komen in Plex 9 nooit van IMDB (althans niet met de standaard meegeleverde metadata agents). Het is een beetje afhankelijk van je metadata agents instellingen (de volgorde ervan) waar de afbeeldingen vandaan komen, maar posters komen over het algemeen van TheMovieDB of MoviePosterDB.

Wat adviseer je me om dit goed aan te pakken? Moet ik bestanden anders omschrijven?

Als Plex wel de juiste metatdata vindt en alleen de afbeelding incorrect is hoef je je bestandsnamen niet te wijzigen. Bij items met een verkeerde afbeelding kun je in de Media Manager een andere afbeelding kiezen (indien deze beschikbaar zijn uiteraard).

En ik heb ook bijvoorbeeld Coldplay, die herkend plex helemaal niet… Kan je aub nog Ff omschrijven hoe plex leest? Welke structuur zou ik moeten maken (Coldplay\coldplay - album\01 - liedje). Of Anders???

Dank dank.

Ik gebruik Plex zelf helemaal niet voor muziek, dus ik kan je hooguit verwijzen naar deze uitleg op de Wiki: http://wiki.plexapp.com/index.php/Plex_Nine_MediaNaming_test#Music_and_iTunes_libraries Wat ik wel weet is dat het muziek gedeelte van Plex op dit moment nog een minder ontwikkeld deel is en dat dat naar alle waarschijnlijkheid de oorzaak is van jouw probleem.

Sander dank je wel! Jammer dat Plex nog niet zijn muziekonderdeel heeft geoptimaliseerd. Ik kan ook simpelweg voor iTunes kiezen, maar juist die ene omgeving met dat eenzelfde uiterlijk maakt plex zo leuk!

Gebruik jij iTunes? Enig idee wanneer dit onderdeel beter wordt uitgewerkt? Wat ik uit de uitleg begrijp is dat ik zo min mogelijk - of _ moet gebruiken? Moet ik bij de nummers in een album wel beginnen met 01 liedje1.mp3 etc?

Dank!

Waar haalt plex trouwens de cd(hoesjes) informatie vandaan?

BTW: Voor films is er een nl plugin: moviemeter.

Is deze er ook voor muziek een nl plugin?

Dank!

Info van/over muziek komt standaard van Last.fm. Voor films is er inderdaad een MovieMeter plugin die Nederlandse filmbeschrijvingen ophaalt. MovieMeter heeft hiervoor een handige API, deze is er echter niet voor MusicMeter.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.