Hierbij een apart onderwerp over het volgende:
Ik gebruik Plex-MacMini-NAS.
Nu weet ik hoe ik muziek moet toewijzen en hoe ik verkeerde albumhoesjes etc kan wijzigen.
Wat ik vervelend vind is dat hij sommige artiesten niet herkent… en zelfs sommige artiesten (in mijn geval Pink en Pink Floyd) samenvoegd.
Als ik dus de hele verwijzing naar mijn NAS toe verwijder en dan weer toevoeg dan zie je dat hij Pink en Pink Floyd los herkend en daarna verder in de installatie, Pink weghaald en deze bij Pink Floyd toevoegd. Tijdens die installatie kan ik de namen vergrendelen en dat is nu mijn enige optie (iets te omslachtig).
Mijn vraag: kan je ook 1 artiest los toevoegen in Plex???
Nu zijn er steeds 2 mogelijkheden (onderaan edit section/bovenaan update library).
Wat zijn jullie ervaringen (ik wil niet met itunes werken).
Dank dank!
Mja, je zult er misschien niet veel aan hebben maar als ik de music section in PMS gebruik is ca 30% van mijn songs simpelweg niet aanwezig wat voor mij deze functionaliteit volledig onbruikbaar maakt. Dit ondanks dat de tags volledig correct zijn ingevuld.
Dus toch maar overgestapt op iTunes (die overigens minder covers/artists herkent qua artwork). Ik zou even checken of jij ook dit probleem hebt…
Het handmatig vergrendelen van meta-data is helaas de enige optie voor het probleem wat je hier noemt volgens mij. Er schijnt in de volgende versie van Plex wel automatische vergrendeling te zijn (maar moet je nog steeds handmatig correcties maken waar nodig)
Dank voor je reactie!
Wanneer komt de volgende Plex versie???
En hoe weet je wat er allemaal verbetert gaat worden?
Dat is altijd even afwachten, er worden op dit moment geen releasedata gegeven namelijk.
Meestal kun je uit bepaalde forumberichten of Twitter berichtjes wel enigszins halen wat er in de volgende release nieuw of verbeterd is. Ik zag zojuist dat Elan een nieuwe post heeft geplaatst op zijn weblog waarin een aantal zaken wordt besproken met betrekking tot de volgende release: http://elan.plexapp.com/2011/03/09/coming-attractions-part-1/
Ik ben weer een stukje verder met mijn muziekBIEB via NAS op mijn MacMini/Plex.
Ik kan artiesten samenvoegen en meta versleutelen…
Wat ik NIET kan en waar ik nu van baal is het volgende:
In het begin heb ik wat foute MP3 download albums geprobeerd in te lezen (om me in te dekken, maar naar waarheid: een geleende HD van een vriend van mij).
Bij het inlezen bij PlexMediaManager herkende hij Blof (hij was toen nog NIET klaar met het totale inlezen). Normaal gaat hij bij een nieuwe artiest dan alles 1 voor 1 af en als hij die herkend komt er een PLAATJE van de artiest.
Nu herkende hij Blof, maar zag bij het plaatjes inlezen GEEN match en verwijderde BLOF vanuit de lijst…
Hierna ben ik alleen nog maar originele cds gaan inlezen, maar een originele cd van BLOF herkent hij op mijn MacMini NIET meer en op mijn MacBook (Waar ik NIET die mp3s had ingeladen) wel…
Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat de MacMini WEL mijn originele cd van BLOF herkent? Ik heb het vermoeden dat als hij een bepaalde artiest eenmalig NIET herkent hij die gegevens in een geschiedenis bestand wegschrijft, waardoor hij het in het vervolg ook niet meer doet. Dit heb ik bij een aantal artiesten en originele CDS…
Kan je ook een artiest HANDMATIG toevoegen en zo ja, hoe?
Wie helpt me? Dank!
het is sowieso een goed idee om eerst na de meest recente versie van plex te upgraden.
en om te kijken wat er nu precies gebeurd tijdens het scannen zou ik ook graag van jou de betreffende logs willen zien.
Dank voor je reactie Nerpissad!
Ik heb inmiddels geupgrade naar versie: 0.9.2.7-ff76e66
Welke logs zou jij willen zien en waar kan ik die vinden?
Dank dank.
die voor de zekerheid maar de volgende logs:
com.plexapp.agents.allmusic.log
com.plexapp.agents.lastfm.log
plex media scanner.log
alle logs zijn te vinden in ~/Library/Logs/PMS plugin logs/
allemaal inpakken in een zipbestand en aan je volgende post toevoegen. 
Bijgaand het bestand.
Dank dank!
Mocht je het probleem zin, dan hoor ik graag wat je precies gedaan hebt,
hierbij het bestand.
en vooral de plex media scanner.log niet vergeten 
Ik heb dat systeem inmiddels al afgesloten. Morgenavond kan ik op zijn vroegst dat andere bestand leveren, maar die was toch niet noodzakelijk???
Red je het niet zonder dat bestand?
de andere logs zijn helaas niet zo bruikbaar, dus ik heb toch echt de media scanner.log nodig
Ik zal daar vanavond voor zorg dragen.
Wat me gisteren wel opviel is dat er van de bestanden die ik al heb doorgegeven er in de desbetreffende folder meerdere versies van bestaan, dus com.plexapp.agents.allmusic.log , com.plexapp.agents.allmusic.log1 , com.plexapp.agents.allmusic.log2 etc.etc.
Vanavond post ik de file.
je hebt er inderdaad altijd een stuk of vijf van die logbestanden. de meest recente is altijd degene zonder zo’n nummer er achteraan. dus die moeten we hebben.
en om het me nog makkelijker te maken, is het handig om de log te verwijderen en daarna de exacte stappen te doorlopen die je normaal altijd doet. op die manier kunnen we in de logs exact meekijken hoe het proces verloopt. 
-Wil je dat ik alle logs van de 3 genoemde bestanden verwijder???
-Verwijdert hij dan de hele ingelezen BIEB???
-Welke exacte stappen???
nee hoor de logbestanden geven alleen maar weer wat er gebeurd is. deze kun je gewoon verwijderen zonder dat je bibliotheek gevaar loopt 
de stappen die ik bedoel zijnde stappen waarbij het ‘mis’ gaat. je probeert een aantal artiesten toe te voegen aan je muziekbibliotheek, toch?
dus verwijder plex media scanner.log, start plex op en probeer de artiesten toe te voegen.
Hoe kan je in een grote bieb 1 artiest toevoegen, zonder dat hij de hele bieb opnieuw gaat nalopen etc??
Kan dit op artiest basis en op cd van artiest basis?
Ik ga vanavond testen.
TOEVOEGING: goed bezig!!!
voor het gemak zou ik gewoon een nieuwe (test)sectie aan je bibliotheek toevoegen. dat gaat een stuk sneller dan de hele bibliotheek opnieuw aanmaken inderdaad
Beste Nerpissad,
Nadat ik de *.log files heb verwijdert en een nieuwe bieb heb geopend lijkt alles goed te werken!
Mijn probleem is tot nu toe dus opgelost 
Rest mij wel de navolgende vragen:
-Hoe kan je in een grote bieb 1 artiest toevoegen, zonder dat hij de hele bieb opnieuw gaat nalopen etc??
Kan dit op artiest basis en op cd van artiest basis?
-Hoe zit het met Films??? Ik heb Moviemeter geinstalleerd (en aangevinkt in PMS).
Tevens staan er nog een aantal andere zoekplugins aan MBT inhalen plaatjes, omschrijving blabla…
Nu wil ik dat PLEX voor al mijn films alleen NL info weergeeft.
Moet ik nu een nieuwe bieb aanmaken, de rest van de zoekplugins dan uitschakelen of sommige dingen nog wel aan laten staan?
Thenx!