Ik loop tegen het probleem dat externe srt subtitle files bij films niet worden herkend. Ik kan in PMS voor die film dan ook geen ondertiteling selecteren. Voor series herkent hij de externe srt subtitles wel.
Zowel film als series zijn MKV video bestanden. De ondertitelingen zijn allemaal in srt en hebben dezelfde naam als de film of serie aflevering.
Bij de losse afleveringen geeft hij als ondertiteling aan: "Onbekend (SRT)". Als ik die selecteer en afspeel in de PMS webplayer dan speelt hij gewoon de ondertiteling af. Deze ondertiteling is een extern srt bestand en er zit geen interne ondertiteling in die afleveringen.
Bij de films heb ik ook na het vernieuwen geen "Onbekend (SRT)" ondertiteling keuze. Als er een interne ondertiteling in zit dan kan ik die hier wel selecteren maar de externe ondertitels worden niet weergegeven. Ik ben nu voor alle films de srt ondertiteling aan het toevoegen in de mkv met het programma mkvmerge. Na het vernieuwen van de film lijst ziet hij deze ondertitels wel als interne ondertitels en kan ik deze selecteren.
Wat je kunt doen is in de voorkeuren van je PMS naar Talen gaan (dacht ik).
Geef daar aan ondertiteling altijd weergeven. En als voorkeur dan onbekend.
Gebruik je puur plex web als afspeler of via een samsung/ lg tv?
Bij een TV ook even naar vookeuren en daar kun je bij een van de keuzes de ondertiteling aan zetten.
Wanneer de ondertiteling op altijd weergeven staat, zou je in principe de ondertiteling niet hoeven te selecteren dwz aan te zetten, omdat ie dat uit zichzelf doet..
Ik heb ook problemen met de weergave van ondertitels. Het betreft ondertitels die inbegrepen zijn in MKV’s en die aan- en uitgezet kunnen worden (althans wel in VLC). Engelse ondertitels geeft hij wel weer maar niet de Nederlandse! Ik heb de PMS staan op “Always Enable” met Nederlands als voorkeur. Plex laat wel zien dat de ondertitels aanwezig zijn (geen onbekend) maar speelt ze niet af.
Ik heb een macmini waarop zowel PMS alsook Plexplayer geïnstalleerd is. De movies zijn met FireWire verbonden aan de computer.
Ik zit met hetzelfde probleem maar dan met mijn series. Dus bij .mkv films herkent hij wel het externe subtitle .srt bestand.
Bij series herkent hij ditzelfde bestand niet bij mkv's. Bij mp4 is dit geen enkel probleem. Is er hier al een algemen oplossing voor?
De subtitles in PMS op "onbekend" zetten helpt niet echt. In de PHT client op rasplex kan in mijn subtitles kiezen en hij heeft hier alleen de mogelijkheid "none".
Zou iemand mij een tip kunnen geven waarom dit zo is?
Ik zit met hetzelfde probleem maar dan met mijn series. Dus bij .mkv films herkent hij wel het externe subtitle .srt bestand.
Bij series herkent hij ditzelfde bestand niet bij mkv's. Bij mp4 is dit geen enkel probleem. Is er hier al een algemen oplossing voor?
De subtitles in PMS op "onbekend" zetten helpt niet echt. In de PHT client op rasplex kan in mijn subtitles kiezen en hij heeft hier alleen de mogelijkheid "none".
Zou iemand mij een tip kunnen geven waarom dit zo is?
Alvast hartelijk dank!
Is een bekend probleem met een bepaalde software version. LG heeft net versie 4.52.06 gepushed naar mijn tv. Denk dat hiermee aantal zaken worden opgelost. Mis alleen release notes dus kan je niet vertellen wat.