Ik heb een probleem. Mijn server is niet bereikbaar van buitenaf. Het gekke is dus dat die het eergisteren wel deed en vandaag ineens niet meer. Ik heb geen toegang tot de router aangezien ik het internet met mijn buren deel en daar de router staat. Is er een mogelijkheid hoe ik dat op kan lossen?
Voorzover ik weet heb ik geen instellingen veranderd op mijn server of account waardoor de server ineens niet meer bereikbaar zou zijn
- de computer waar PMS op draai heeft een vast ip? (static ip)
- hoe is de server aangesloten?
- Wat zijn de instellingen in de instellingen onder het stukje ‘remote acces’?
- draait er een firewall op de server? zo ja, poort 32400 open?
- in de router dien je zelf wel een poort te openen in de firewall (32400)
Ten eerste al enorm bedankt dat je wilt helpen. Ik ben een enorme leek wat dit betreft dus weet niet of ik de goede antwoorden geef
- De media server zit op mijn laptop, en ik weet niet waar ik kan zien of het vast ip is of niet?
- Server is aangesloten via wifi
- Helemaal rechts van internet naar openbaar staat een rood kruisje tussen. Van openbaar naar privé stat een groen pijltje. Handmatige poort specificeren uitgeschakeld met invulling van 32400
- Ik heb zojuist poort 32400 opengezet en daar zou het ook niet aan moetn liggen want als ik firewall uitschakel doet die het ook niet
- Ik denk niet dat het hier aan kan liggen, want gisteren deed die het nog vlekkeloos vanuit huis van mijn ouders vanaf mijn server in een andere stad, maar vandaag ineens niet meer.
Ik hoop dat je iets hebt aan de antwoorden?
Groetjes
je dient poort 32400 open te zetten in de router, dat dat gisteren kon kan misschien liggen een UPNP protocol of de buren waren zelf ergens mee bezig…
zo te horen heb je geen static ip; dit kun je heel makkelijk zien de de netwerk instellingen (netwerkcentrum)
en daarbij, overleg anders even met je buren of ze de poort (en dan evt. ook vanuit de router de laptop een static ip) of je een server mag hosten, lijkt me wel zo netjes ivm snelheid van het overige netwerk (een beetje streamen kan een gemiddelde upload lijn aardig vol trekken.
wat betreft Windows firewall deze hoor je niet volledig uit te zetten, Puur poort 32400 toevoegen aan de uitzonderingen (hoe en wat weet ik niet, ik gebruik geen windows) zou voldoende moeten zijn
lees hier anders even de ondersteuning pagina door
Enorm bedankt voor je hulp.Het ligt dus aan routerinstellingen. Nu ben ik toch van plan binnenkort eigen internet en een NAS aan te schaffen dus dan zou het probleem opgelost moeten zijn? Ik kan dan immers mijn eigen internet beheren. M.a.w. heeft dus niets met mijn account of instellingen in plex server zelf te maken.
Enorm bedankt voor hulp iig
als je met je telefoon of ander “client” lokaal wel de server kan zien dan is de server qua zichtbaarheid goed.
Ik kan van achter een toetsenbord natuurlijk niet alles zien 
Let erop qua NAS als je die ook gaat gebruiken als server dat je een krachtige variant neemt en ook met plex kan werken, voor als opslag maakt niet niet zoveel uit. Wat dat betreft zou ik eens goed rond kijken voordat je later spijt krijgt, lees bijvoorbeeld wat topics op de forum van tweakers.net