Goedemorgen,
Ik heb vanochtend geprobeerd om voor het eerst een film te bekijken op mijn ipad via de plex app, maar helaas. Ik krijg geen content te zien.
Nu geeft de PMS op mijn pc weer dat Remote Access niet mogelijk is. Ik zie de volgende gegevens:
Prive: 172.17.131.84:32400 met een groen pijltje Openbaar: 95.96.216.203 : 20640 met een rood kruis Internet (grijs)
Waar gaat het mis / hoe los ik dit op?
Ik heb een recente modem / router met 2.4ghz en 5.0 ghz banden. PMS en iPad staan beiden op 2.4 ingesteld dus dat moet het probleem niet zijn.
Ik ben niet zo denderend met dit soort instellingen dus hopelijk heeft iemand een "Plex voor Dummies"- achtige uitleg voor mij?
Controleer of de port forwarding goed geconfigureerd is in je router/modem. Controleer ook of er niet een lokale firewall in de weg zit. Overigens, zorg ook dat je ingelogd bent met je plex account.
Alles werkte eerst zonder problemen, na een update van plex.tv begon het probleem. Heb geen enkele instelling veranderd.
Je zult toch echt alles even moeten nakijken. Het zou maar zo kunnen dat je ISP je modem van een nieuwe firmware heeft voorzien of instellingen heeft aangepast. Of dat er een OS update is geweest dat iets raars doet. Blijven roepen dat alles eerst zonder problemen werkt, lost het probleem dat je nu hebt niet op.
Je zult toch echt alles even moeten nakijken. Het zou maar zo kunnen dat je ISP je modem van een nieuwe firmware heeft voorzien of instellingen heeft aangepast. Of dat er een OS update is geweest dat iets raars doet. Blijven roepen dat alles eerst zonder problemen werkt, lost het probleem dat je nu hebt niet op.
Bij mij werkte het ook eerst feilloos maar na de laatste update niet meer. Portforwarding verwijderd en opnieuw aangemaakt, geen resultaat, Firewall van windows uitgeschakeld, geen resultaat. getest of van buitenaf de poort openstond, okay.
alle andere poorten die ik heb geforward werken naar behoren.
Ik heb ook een probleem met de bereikbaarheid van mijn server van buitenaf.
Ik wil Plex Media Server eigenlijk op mijn mac mini i5 met OSX Yosemite server zetten binnen mijn bedrijfsnetwerk.
Het vreemde is, als ik Plex op die Mac mini met OSX Yosemite server installeer is hij niet bereikbaar van buitenaf. Installeer ik Plex Media Server binnen hetzelfde netwerk op mijn Macbook Air is het geen enkel probleem en is hij meteen van buitenaf bereikbaar.
Waar kan het in zitten?
Het alle documentatie al nagelezen, maar het zit dan blijkbaar niet in mijn modem of Airport Extreme.
Dus geen Double NAT en echt moeilijke dingen toch? Firewall staat uit. Port 32400 is al geforward op mijn AIrport Extreme. Alles al gereset en aan/uit gezet, maar niets werkt.
Tot zover de situatie tot een uur geleden:
Ik kom er dus net achter dat wanneer ik eerst mijn Media Server start op mijn Macbook Air en verbinding laat maken met buiten af. En daarna de Media server op mijn Mac mini start hij dus wel van buitenaf bereikbaar is.
Als ik vervolgens mijn Macbook Air afsluit stopt na een paar minuten ook mijn Mac mini weer met bereikbaar zijn. Iemand een logische verklaring hiervoor?
Ik ben er achter… Was helemaal vergeten dat ik op het bedrijfsnetwerk achter een VPN verbinding zat. Na mijn schone OSX installatie ws dat het enige wat ik nog niet had ingesteld op die Mac mini.
Mijn server is bereikbaar vanaf buitenaf volgens plex. In mijn router is alles goed ingesteld. Firewall is ook ingesteld. Toch kan ik opeens sinds vandaag niet meer connecten vanaf buitenaf en dat terwijl het daarvoor wel kon. Er is niks aangepast aan mijn plex instellingen of router instellingen. Iemand enig idee waarom het niet lukt om vanaf buitenaf te connecten?
Mogelijk is dit een tip/idee:
Onlangs (laatste week december 2015) heeft mijn provider (Ziggo) een update uitgevoerd waardoor al mijn services onbereikbaar waren vanaf het internet. Wat ze hadden gedaan wist de helpdeskmedewerker niet, maar zag wel dat er een update was gedaan.
Zelf regel ik mijn interne netwerk en heb een eigen wifi en core-switch staan. Heb ziggo dan ook gevraagd om hun modem in bridge mode te zetten. Hierdoor krijgt mijn eigen router een internet ip-adres en doet ziggo helemaal niets.
Hou rekening met :
een juiste port-forwarder in de internet router. (0.0.0.0 internet -> 192.168.plex.server -> poort 32400)
stel in de PMS in dat je GEEN “Handmatig poort specificeren”
Meer dan dit is het niet. (uitgaande dat je netwerktopologie juist is ingericht, zoals juiste DNS servers en default gateway’s)
Laatste tip: Als je gaat testen: zet overal je firewall UIT! Zorg dat er geen software (denk ook aan antivirus) een belemmering kan vormen voor een vrije doorgang van de TCP-IP pakketjes. Laat het eerst werken en ga dan je beveiliging langzaam aanzetten.