Server niet beschikbaar

Goedendag,

Ik heb vandaag Plex server op mijn windows computer geïnstalleerd.

Ging op zich goed aangezien ik hier geen ervaring mee heb.

Nu heb ik op de ipad ook een app geïnstalleerd maar die vind geen server. 

Ik heb wel in mijn kpn router gekeken maar geen idee waar ik iets aan poorten zou kunnen wijzigen.

Zo ver ik nu begrijp staat de firewal aan moet ik die uitzetten??

Ik hoop dat iemand tips heeft voor mij, wel al hier in het forum gezocht maar ik kom er niet uit.

Groeten Yvonne

Houd er rekening mee dat de computer waar PMS (plex media server) op geïnstalleerd staat, altijd aan moet staan wil je via de tablet of telefoon kunnen streamen.

Portforwarding en firewall instellingen zijn volgens mij pas van toepassing als je je media vanaf een ander netwerk wil kunnen benaderen.

Dus bijvoorbeeld vanaf een 3g netwerk of bij een vriend/vriendin thuis.

Houd er rekening mee dat de computer waar PMS (plex media server) op geïnstalleerd staat, altijd aan moet staan wil je via de tablet of telefoon kunnen streamen.

Portforwarding en firewall instellingen zijn volgens mij pas van toepassing als je je media vanaf een ander netwerk wil kunnen benaderen.

Dus bijvoorbeeld vanaf een 3g netwerk of bij een vriend/vriendin thuis.

Bedankt voor je reactie.

Computer staat aan maar de ipad blijft aangeven dat hij geen server kan vinden en dat ik mijn netwerkinstellingen kan controleren of een andere server moet koezen.

Heb je al bij de server instellingen van PMS gekeken? Kan hij hier wel verbinding maken?

En wellicht je computer waar PMS op staat een vast IP adres geven.

De iPad app kan dus je Plex Server niet vinden wanneer je met wifi op je thuisnetwerk bent verbonden? 

Kun je wel via een andere computer dan de computer waar de plex server op draait toegang/verbinding krijgen met de plex server? 

Wat gebeurt er als je in de settings / remote access  (show advanced) 'manually specify port' aanvinkt?

Kan het misschien zijn dat de windows firewall het niet toestaat om te verbinden met de plex server? Wat gebeurt er als je de windows firewall vertelt dat de poort voor de plex server open moet staan (of de firewall (tijdelijk) even uitzet om te testen).

Eventueel kun je ook proberen om in de iPad app handmatig de server (het ipadres van je windows computer) toevoegen.

Bevindt jouw PMS(de computer waar je Plex op hebt gezet) wel in hetzelfde ip gebied als je iPad?

Als je iPad op een vrij gebied zit, neem bijvoorbeeld een DMZ (Demilitarized Zone oftewel een vrij van jouw huisnetwerk internet verbinding), dat kan vanaf je modem/router/internetkassie zomaar voor vrij gebruik als zogenaamde 'HotSpot' zijn ingesteld en waar jij nietsvermoedend wel op je eigen internetverbinding zit, maar niet naar je eigen netwerk kan. Dat zijn instellingen die je vanaf je modem/router of bij je provider moet inlezen.

Het kan ook zo zijn dat je de PMS op een normale windows computer hebt gezet, en die is echt niet alleen bezig om jouw plex server te bedienen, maar er gebeuren veel meer dingen op de achtergrond van een 'normale pc' Heb ik het ook al gehad dat je misschien op het netwerk van je buren zit? Dat kan zomaar. Ook daar zie je jouw eigen netwerk niet. (Tenzij je een port forwarding hebt opengesteld voor Plex Server.)

Ik hoop dat dit je wat duidelijkheid verschafte, en zoniet, geef nooit de moed op en blijf vragen.

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn server is ook niet bereikbaar van buitenaf. Het gekke is dus dat die het eergisteren wel deed en vandaag ineens niet meer. Ik heb geen toegang tot de router aangezien ik het internet met mijn buren deel en daar de router staat. Is er een mogelijkheid hoe ik dat op kan lossen?

Men neemt hier geloof ik aan dat je het over bereikbaarheid over je WAN IP hebt (dus van ‘buitenaf’, zeg maar), maar als ik het goed begrijp heb je over je eigen Wifi-netwerk ook geen verbinding? Dan zit Rolf waarschijnlijk in de goede richting, want over je thuisnetwerk zou dit ‘vanzelf’ moeten gaan. Eigenlijk zou daar ook Windows Firewall geen kuren moeten vertonen, maar ja, dat kennen we van Windows in wel meer gevallen… : P