beste mensen, ik ben al een maand bezig om een verbinding op te bouwen maar het lukt niet.
ik heb eerst een draadje geopend op dit forum (zoeken naar LG Fritzbox).
hierin heb ik uitgebreid beschreven wat mijn situatie is, inclusief een schema van mijn netwerk.
ik heb er echter geen verstand van. een of andere US guy probeerde me kort te helpen maar die haakte snel af omdat ik geen native speaker was (erg flauw).
ik weet sinds kort dat het ook in het nederlands kan.
zou een van jullie zo vriendelijk willen zijn om even te zoeken in dit forum op “LG Fritzbox” . en kijken wat ik fout doe.
wat op deze manier haak ik af.
Dit is niet echt een Plex probleem maar een routeringsprobleem op je netwerk. Iets uit de 192.x.x.x reeks kan niet zonder router communiceren met de 10.x.x.x reeks.
Denk dat je jouw netwerk daarom ‘plat moet slaan‘, zorgen dat je de DHCP server op de Netgear uit zet (en in Bridges mode) zodat alles erachter via de Fritzbox een ip adres uit de 192.x.x.x reeks krijgt. (Anders moet je routing regels gaan maken om de rest van je netwerk te vertellen waar de de (ip reeks) met de Plex server zit.)
Als alles inclusief je Plex server een 192.x.x.x ip adres heeft kan je LG probleemloos met de Plex server communiceren.
Als er geen bridge mode is, zou ik de kabel vanaf de Fritzbox niet in de dsl poort maar in een van de 4 switchporten stoppen. Maar DHCP moet in elke situatie uit staan!
Fritzbox is je internet router (DHCP staat daar aan).
De Netgear is gewoon een ”domme” WiFi router. Neem aan dat deze via een kabel op de Fritzbox aangesloten is!? DHCP op de Netgear is uit en je ze deze in bridged / pass trough mode en /of gebruikt de de dsl poort niet.
Alle apparatuur krijgt via dhcp een ip adres uit de 192.168,x.x. reeks.
beste Drallas. ik ben dank zij jou weer een stapje verder (ben er nog niet helemaal).
ik heb sowieso de DHCP uitgezet. computer bleef 10.0.0.11 houden. Daarna heb ik de ethernetkabel vand e Fritzbox naar de netgear in de LAN-port van de netgear gestopt. computer kreeg hierdoor een IP-adres uit de 166.179 reeks. ding dus goed.
echter een speelfilm afspelen op mijn desktop via plex lukt wel maar opeens met een “slechtere verbinding”. dat gaf iig mijn plex aan. wel apart als de media server op de desktop zit. Ik kon ook opeens niet meer vanuit mijn desktop mijn netgearrouter managen. die zag die niet meer. mijn plex op mijn smart TV deed nog niet veel. hij zag de media player wel als “nearby” maar content op mijn smart tv was nog niet zichtbaar. wel bleef hij zoeken.