Nu försöker jag få igång detta med plex. Verkar nice.
Jag har en LG tv från 2012 eller så. Jag har något alternativ med smart share och MEDIA-LINK.
Men jag har laddat ner plex servern. Min tv har en wifi dongel till som är kopplad trådlöst till min router.
Dom kommunicerar bra.
Men jag har min PC bärbara ethernet kabel till routern. Inte trådlöst. Vet inte om det är problemet...
Loggat in på routern och ser att allt är anslutet till routern...
Men när jag loggar in på plex och försöker det där alternativet connect får jag felet:
myPlex could not reach your server
...
Vad gör jag för fel?
Kan nån beskriva hur jag får igång detta plex och ansluter till min LG smart tv?
Vore väldigt uppskattat! Helt ny på detta,
Vore nice att streama trådlöst. Kan man streama .mvk filer med hög kvalite? Typ en .mvk fil på 12 gb säger vi utan problem? Vore imponerande om det skulle gå.
Har Ethernet kabel från pc till router, och från router till Lg tv trådlöst. Eller har jag missat något?
Tack! Skönt att det finns experter här iallafall. Och internet.
edit:
Har testat med trådlöst från datorn till routern, men samma problem. Måste man connecta där i settings?
2) Du har lagt till din media/film/musik i Plexmediaservern i lämplig sektion? (i.e. via webinterfacet (default http://127.0.0.1:32400/web/index.html#!/dashboard ) pekat ut dina bibliotek med media)
3) Plexmediaserver är igång på din PC/server?
4) Starta Medialink på din LGTV och du borde se din plexserver där: välj den!
Så länge det är på samma LAN skall det inte vara några problem (även om jag själv är skeptisk till trådlöst funkar det säkert bra/hyfsat)
(i.e. du behöver inte "connecta" plex och tv: plex delar all din media på LANet)
2) Du har lagt till din media/film/musik i Plexmediaservern i lämplig sektion? (i.e. via webinterfacet (default http://127.0.0.1:32400/web/index.html#!/dashboard ) pekat ut dina bibliotek med media)
3) Plexmediaserver är igång på din PC/server?
4) Starta Medialink på din LGTV och du borde se din plexserver där: välj den!
Så länge det är på samma LAN skall det inte vara några problem (även om jag själv är skeptisk till trådlöst funkar det säkert bra/hyfsat)
(i.e. du behöver inte "connecta" plex och tv: plex delar all din media på LANet)
Det kan vara din router som är problemet (en del har problem att routa Bonjour mellan trådat och trådlöst). Har du möjlighet att låna en annan (eller köpa en på öppet köp) för att testa?
Jag antar att du har testat med att starta om routern, ev kollat om det finns en uppdaterad firmware till den.