Kan någon förklara för mig vad problemet med 'hardware decoding' av video kan bero på?
Det är mängder av trådar i dessa forum som talar om hur problematiskt detta är med kontentan att 'använd cpu istället'.
Samtidigt är det lika många andra applikationer som använder GPUn för diverse accelerering av uppgifter utan problem.
Jag har en Mac mini av äldre snitt som använde acceleration via GPU under en längre tid utan problem, men efter en uppgradering av Plex slutade det fungera tillfredsställande (mängder med tappade 'frames').
Hårdvaran var densamma som tidigare, filmerna var desamma som tidigare - ända skillnaden var Plex.
Kan någon förklara för mig vad problemet med 'hardware decoding' av video kan bero på?
Det är mängder av trådar i dessa forum som talar om hur problematiskt detta är med kontentan att 'använd cpu istället'.
Samtidigt är det lika många andra applikationer som använder GPUn för diverse accelerering av uppgifter utan problem.
Jag har en Mac mini av äldre snitt som använde acceleration via GPU under en längre tid utan problem, men efter en uppgradering av Plex slutade det fungera tillfredsställande (mängder med tappade 'frames').
Hårdvaran var densamma som tidigare, filmerna var desamma som tidigare - ända skillnaden var Plex.
Vad är problemet?
/Erik
Jag vet inte vilka trådar du syftar på. Kan du länka till några så jag kan se vad det kan vara? Jag är inte medveten om några störra issues vid HW acceleration. Jag använder själv det och fungerar utmärkt. Det enda jag vet är att det finns några buggar där vi bett användarna slå av och på HW acceleration för att undersöka ifall det påverkar något, men jag har inte fått några indikationer på att det påverkar det hela. Men jag kanske har missat något också. Det är en jäkla massa trådar igång hela tiden :)