När jag trycker höger på kontrollen så registreras det som uppåttryck.
Av någon anledning registreras ett högertryck på min kontroll som ett uppåttryck. Jag har en Harmony 885.
Jag har candleair installerat på en macmini (senaste 2.26ghz)
En annan fråga jag har är om det går att höja och sänka ljnudet med kontrollen men att det ändrar hela systemets volym och inte bara plex?
Någon med en harmony kopplad måste nog hjälpa dig, men jag har för mig att det finns en xml-fil där det står definierat vilka knapptryck som ska göra vad. Men först ska du nog kolla Harmonys inställningsprogram för att se vad det är för inställningar där.
Går tyvärr inte svara på förrän vi vet vad du har för setup. Vad har du för receiver? Hur är den kopplad? Är utljudet på TV:n? O.s.v.
Vilken xml-fil är det som finns? Jag har lagt till en harmony.xml men finns det en annan?
Det jag gjort är att:
Först testade jag att bara använda kontrollen efter att ha aktiverat den i plex. Den fungerade men höger->upp. Jag testade då att lägga till harmony.xml i keymaps mappen med det här innehållet:
right
F12
F11
Men det fungerade inte.
Jag har även kollat så att höger är höger i harmony programmet.
Kan det vara så att kontrollen skickar rätt signal men minin uppfattar den som en upp-signal pga att signalen är för lång eller nått sånt.
Angående min andra fråga så använder jag ett par aktiva högtalare kopplade direkt från min mac mini. JAg vill alltså ändra datorns ljud (som när jag använder tangentbordets höj/sänk) och inte ställa ner ljudet i bara plex.
En idiotfråga: Kan du dubbelkolla att du också uppdaterat din harmony-remote med de inställningar du gjort i programmet på din Mac. Ifall du råkat glömma det.
Ah, jag är blind. Du har gjort fel i din harmony.xml. Du har satt tvärtom. Så här ska det se ut:
VolumeUp
VolumeMinus
Fast det är inte det som är problemet för directionRight tror jag. Jag tycker du ska göra så här:
Ta bort harmony.xml och starta om Plex. Funkar inte det så vill jag ha en screenshot av button assignments-sidan som du har i din harmony.app eller vad den nu heter. Bara så vi kan utesluta misskommunikation
Jag har insett att ljudet fungerar som det ska från början så det problemet är borta :)
Men upp-högerfelet kvarstår.
JAg tog bort harmony.xml
Men det är jävligt mysko med knappen. Jag har testat med min bärbara också med en ny installation av plex och det är samma där.
Efter det så överförde jag höger-signalen från en apple remote men det ändrar inget.
Kan det vara med intervallen mellan knapparna eller nått sånt som gör att inte hela signalen går igenom?
JAg prövade även att köra med apple-remoten (ändrade i inställningar till standard fjärrkontroll) och den fungerar som den ska.
Så det måste väl vara signalen från fjärrkontrollen som spökar? Att den skickar fel eller mottages fel på något vis?
The Harmony remote is slow and unreliable without a few minor tweaks. Thanks to jv4779, there’s a way to make it a bit faster and a lot more reliable. Here’s the data:
Apple remote: 157-200 ms
Harmony (1 retries, 0 ms inter-key delay): 176 ms (not reliable at all)
Harmony (1 retries, 100 ms inter-key delay): 272 ms (reliable)
Harmony (3 retries, 0 ms inter-key delay): 370 ms (not very reliable on up/down)
Harmony (3 retries, 100 ms inter-key delay): 480 ms (reliable)
And here’s the secret:
Set the inter-key delay to 100ms.
Click on Troubleshoot” for the Plex device
“See more options”
“Plex doesn’t appear to receive every command correctly”
“The device responds too much to some commands”
Set the retry count to 1 instead of 3.
Click “Yes” when it asks if you’d like to update the remote now (if not, it won’t save it)."
Jag har ju min harmonymjukvara på svenska så det har blivit lite problem för mig med översättningen.
Jag har ändrat till 1 retry count men “Harmony (1 retries, 100 ms inter-key delay): 272 ms (reliable)” Det finns två fält att fylla i. vad ska stå vart och sen kan man ju ändra i plex också.
Hmm, det var inte riktigt den där screenen jag menade. Det där är Device-delen, jag menade aktivitets-delen. Reagerar fjärrkontrollen korrekt ifall du trycker på “Devices” på fjärrkontrollen och väljer Plex där?
Hej igen.
jag tog bort allt ifrån harmony programmet och la till plex igen. Nu fungerar det! Måste blivit något fel någonstans.
I vilket fall så tackar jag för hjälpen!