Harmony och laika = segt och missar kommandon

Plex missar knapptryckningar på min harmony kontroll och är segare än
Jag har råkat på ett knepigt problem.

Jag har kört med plex 9.3 i länge och inte velat köra laika då jag bundit flera favoritertill min kontroll och det inte stödjs av 9.5 om jag förstår rätt.
Nu köpte jag en ny tv och det ser förjävligt ut när man kör fel hz på tvn mot källan så laikas "adjust display refresh rate to match video" gjorde att jag uppdaterde.

Min xml fil ändrade jag och det fungerar som det skall nu men något som är fruktansvärt är att vanliga kommandon inte uppfattas av plex ibland "upp, ned, ok osv" fungerar ibland och ibland inte. Dessutom har det blivit sjukt segt att manövrera.

Jag har testat att ställa in det enligt wikin:

Jag har ställt in retries till 1 och 100ms men det är samma som förut. Jag har testat 300ms och 3 retries, 100ms och 3 retries men inget händer.
I plex står det under input -> harmony i grått 500ms, skal man ändra det för det har jag testat men det gör ingen skillnad.

Jag döpte om det gamla plex till plex old och i application preferences så gjorde jag samma. Kan det vara något som ligger kvar iaf och jäklas?

God fortsätting på julen iaf :-)

Jag ominstallerade plex (och slängde den gamla och den nya versionen från programmmappen och applkication support). Samma problem som förut.

Testade 9.3 och där funkar det bra. Har logitech bytt kommandon/enhet eller något sånt för det var några år sedan jag konfigurerade den.

Jag har även prövat på min macbook (det andra gäller en mini) och här verkar kommandona gå fram oftare men segheten är samma, dvs segt som bara den.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.