Här om dagen så skaffade jag en nya digitalbox samtidigt som jag uppdaterade till nya Plex. Jag har då fått problem med fjärren och har dessutom en del andra frågor som jag hoppas kunna få hjälp med. Har sett att andra har fått problem men ser inte att det är samma som mina.
Dessa frågor rör flera olika områden och kanske skulle vara uppdelade i fler trådar men någon mod får väl säga till isåfall.
[list]
[*]Harmony styr nu iTunes samtidigt som jag jobbar inne i plex. Dvs slår på och av musik, byter låtar, systemvolym + och -, m.m. Varför? Hur får jag bort det?
[*]Kan jag göra så att när Plex startar så stängs iTunes och när Plex stängs av så startar iTunes? Hur?
[*]Hur gör jag för att få en snabbknapp till aktivera undertexter samt byta språk?
[*]Kan jag få Plex att starta på en viss "Rubrik" eller inne i en "section". Vi kollar oftast barnfilmer och det vore schysst att plex startade inne i den sektionen. Tidigare så startade alltid plex med "Barnfilm" vald så det var bara att trycka enter direkt för att komma in i den sektionen.
[*]Kan jag få Harmonyn att väcka datorn ur vila eller skärmsläckare så att bilden visas? Lion gör ju så att datorn väcks men bilden inte syns förrän man tryckt på någon knapp på tangentbordet eller musen. Om jag trycker starta Plex när skärmen är svart så startar Plex och man ser bilden men Lions "Dock" ligger synlig i bilden. Måste trycka powertoggle x2 för att få normal bild igen.
[/list]
Börjar med dessa frågor och fyller på med mer efterhand.
Löste det första problemet genom att gå in i inställningar på macen och helt enkelt boxa på och av IR-remote. Då slutade den reagera på min Harmony. Startade om och testade med gott resultat!
Fungerade Harmonyn bra i förra Plex? Har sett den här diskussionen någonstans i forumet tidigare, och jag har för mig att den gamla Harmony.xml har bytt namn i Laika. Tror utvecklarna glömde ändra till det namn det skulle vara då de återsynchade med XBMC igen.
Tack för tipset men den tråden hade jag redan läst och det var inte samma problem. Jag uppdaterade nyss till 0.9.5.1 och det löste mitt Harmonyproblem. Dock fick jag ett annat problem. När jag startar plex så får jag en dialogruta "Detta program är hämtat från internet, Vill du verkligen öppna" Den brukar man få första gången man startar programmet men jag får den hela tiden. Har testat många omstarter.
Jag tror jag löst problemet genom att köra det första kommandot i tipset på denna länk [Disable quarentine](http://hints.macworld.com/article.php?story=20091208050655947)
Efter uppgraderingen till 0.9.5.1 så var problemet löst i ett par dagar men nu är det likadant igen. Harmony styr nu iTunes, systemvolym m.m. Blir inte klok på vad som är fel.
Blir nog att nedgradera till 0.9.3.4 och se om det funkar igen...