HBO Nordic till Plex?

Nu när HBO Nordic har släppt sin tjänst i Sverige (eller i alla fall börjat bjuda in användare), kommer det att vara möjligt med en app till Plex?

//Martin

Efter väldigt snabb undersökning så verkar HBO använda sig av Widewine för att spela upp filmer (förutom Flash). Widevine ser ut att vara en lösning med ett DRM-skydd. Svårt att säga hur de implementerat DRM-skyddet (om de gjort det överhuvudtaget, men förutsätter det). Min gissning är att åtminstone på deras HD-material så går det ej visa i Plex eller andra mediacenters. Men återigen, detta var en väldigt snabb undersökning. Någon som kan sådant bättre än mig bör ta sig en ■■■■.

Nu har det gått några år sedan någon skrev i denna tråd. Det vore kanon om någon kunde kolla på om det är möjligt att skapa en kanal för HBO Nordic i PLEX då HBO själva inte verkar få tummen ur att skapa ett ordentligt Chromecast-stöd. Tyvärr är jag själv helt okunnig i hur man skapar sånt är och undrar därför om någon med färdigheterna skulle ha intresse av att skapa detta? :)

Så vitt jag vet skyddas HBOs material av Widewine, men Chromecast stödjer ju detta fullt ut. Kanske blir det dock problem med Plex egna spelare? Det borde ju vara samma skydd på Nordic som HBO GO och där finns det ju en en kanal redan i PLEX som fungerar.

Viaplay fungerar med Plex, iofs inte samma sak men kanske en liten ledtråd för er andra?

Viaplay fungerar med Plex, iofs inte samma sak men kanske en liten ledtråd för er andra?

Viaplays DRM-skyddade strömmar fungerar ej.

Viaplays DRM-skyddade strömmar fungerar ej.

Hej,
Märkte det, den fungerade jättebra under gratis månaden men sen när den tiden tog ■■■■ så började det att bli lite mindre streaming alternativ.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.