Hoe maak ik subdirectorie/blbliotheek

Hoe maak ik bijv. in de bibliotheek Films een sub-directorybibliotheek aan waaronder de mappen van verschillende films komen te staan?

Dit is helaas niet mogelijk. Je kunt wel meerdere film bibliotheken aanmaken en die laten verwijzen naar andere mappen.

Kun je een kleine instructie (hoe verwijzing te maken) geven, want ben een beginnend plex gebruiker

Zeker… Ik kan uit je vorige vraag alleen wel opvatten dat je al een bibliotheek hebt aangemaakt met films.
Zo niet, verdeel je films in andere mappen (categoriën). Bijvoorbeeld actie, comedy, romantisch enz.
Maak vervolgens een bibliotheek films met de naam “actie” oid aan en verwijs bij het pad naar de net aangemaakte map “actie”.

Alle films etc. staan op de Seagate in bijv. public/films/hannibal/hannibal.mkv
In plex maak ik nu een nieuwe films bibliotheek aan en verwijs naar die map, maar dan zie ik de map hannibal niet, maar gelijk de mkv

Heb je wel een server ingericht via de desktop?
Plex is niet echt bedoeld om een harde schijf zomaar in te pluggen en makkelijk te gebruiken als video player.

Mocht je dat vanwege het gemak wel willen dan kan ik je beter VLC aanraden

Ik heb een Seagate NAS ingericht met allerlei media er op, die ik afspeel op mijn Tv.
Plex staat op de Seagate geinstalleerd

Juist dat klinkt iig goed haha! Ok wat je nu vervolgens moet doen is je plex omgeving gaan inrichten via de webbrowser. Als het goed is er nu een server actief die je kan bereiken via het ip adres van je nas gevolt met het poortnummer 32400. http://192.168.2.2:32400 bijvoorbeeld.

Vanuit daar kun je alles instellen.

Probeer anders deze video eens te volgen die je er stap voor stap doorheen walst. De stap wat betreft installatie kun je dus overslaan.

Alvast bedankt en ik ga er morgenochtend mee verder, tot later

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.