hoe "TV Shows" bij te werken

Het klinkt mij als een domme vraag in de oren, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wellicht heb ik iets verkeerd ingesteld staan?

Ik heb het dus als volgt gedaan:

In de sectie Video’s heb ik al mijn TV shows gedefinieerd door de Menu toets op de remote lang ingedrukt te houden en Plex zo te laten weten elke show bij welke map hoort. In elke map staan de afleveringen van die show, meestal allemaal in 720p HD AVI.

Tot mijn grote vreugde stonden toen ook alle shows ineens in TV Shows en van daaruit kon ik zelfs aangeven welke aflevering ik had gezien!

Als ik nu echter nieuwe afleveringen in een bepaalde map toevoeg, kan ik die met Plex alleen zien in Video’s, niet in TV Shows. Hoe kan ik dat bijwerken? Ik heb al “Bibliotheek bijwerken” en “Nieuwe inhoud toevoegen” geprobeerd, maar dat werkt helaas niet…

Ik weet niet zeker of ik je helemaal kan volgen. Heb je de locatie waar je files staan toegevoegd als source en de scraper goed ingesteld? Dan zouden de nieuwe afleveringen in library mode zichtbaar moeten worden.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt maar ik denk dat het probleem is dat je voor elke “tv show” een nieuwe map hebt toegevoegd (?). Je hoeft maar 1 map toe te voegen waarin al je tvshows staan, wel zorgen dat de naamgeving klopt:

“tv show map”/“tv show naam”/“season x”/“naam aflevering.avi”

Bijvoorbeeld: Series/Prison Break/Season 2/Prison Break - S01E05.avi

En dan voeg je de map “Series” toe aan plex

Zie voor meer info: http://wiki.plexapp.com/index.php/Getting_…Naming_TV_Shows

Als het goed is wel. Ik heb net nog even de instellingen bekeken volgens de handleiding en zowel de lokatie als de scraper staan goed ingesteld. Echter worden alleen de afleveringen getoond die er in stonden op het moment dat ik de betreffende TV Show heb ingegeven in Plex. Dus bijvoorbeeld het moment dat ik in Plex in "Video's" aangaf dat de map Series -> Supernatural ook werkelijk de serie Supernatural is. Op dat moment veranderde het standaard Plex scherm naar het scherm met de fanart van de serie en werd de serie ook gevonden in TV shows. Vanaf dat moment kan ik ook in TV Shows ingeven welke afleveringen ik heb gezien (alle op dat moment aanwezige afleveringen worden gevonden). Als ik echter buiten Plex om nieuwe afleveringen toevoeg aan de map Series -> Supernatural, dan worden die niet in TV Shows weergegeven, ook niet als ik opnieuw laat scannen.

That's it!

Ik had je hele verhaal gevolgd, op de naamgeving na. Daarom werkte sommige series wel en anderen niet. Ik ga nu alles in de toekomst laten voldoen aan die naamconventie en dan werkt het wel (ik heb het al getest met één tv show en het werkte!).

Bedankt!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.