Hoe werkt plex?

Ik heb op de ipod een app gedownload van 4 euro die plex heet. bij de plaatjes stond dat je allemaal kanalen had en iedereen gaf een 5star-rating. dus ik dacht: kan ik mooi southpark kijken op de ipod. download ik hem en is die helemaal leeg. ik ben nu al 2 dagen bezig met het uitvinden hoe het werkt maar kan het nergens vinden. kan iemand mij het uitleggen?

Plex is een client - server systeem. Je hebt de server die al je films, muziek, foto’s,…gaat beheren. Verder heb je cliënts waarin je al die dingen kunt bekijken of beluisteren (ook de channels). Zonder server kan een client niets doen. Je zal dus ergens op een pc de (gratis) server moeten installeren als je south park wil bekijken (als ik me niet vergis zegt de tekst in iTunes waar je je app hebt gedownloadmheel duidelijk dat een server nodig is).

Veel plezier,

Peter

in geval van southpark, zal je wellicht een land moeten instellen, dat moest ik wel op mn TV, en toen kon ik pas kijken, een ander land kiezen dan het land waar je bent, heeft weinig zin, het checkt ip adres herkomst.

Bijna een jaar geleden dat hier wordt gereageerd, maar ik heb pas zojuist Plex gedownload op mijn Macbook omdat ik hiermee het een en ander kunnen verbinden met mijn TV.

Ik heb zelf een Samsung smart TV met internet. Op mijn TV heb ik de PLEX app gedownload evenals op mijn laptop.

Ik wilde Najib op uitzending gemist kijken op mijn Smart TV, maar ik kreeg mijn apparaten niet met elkaar verbonden zodat ik de uitzending welke via mijn macbook is opgestart op mijn Samsung Smart TV kan kijken.

Kan iemand mij hierbij helpen zodat ik als het ware mijn internetbrowser op mijn TV kan zien??

Bijna een jaar geleden dat hier wordt gereageerd, maar ik heb pas zojuist Plex gedownload op mijn Macbook omdat ik hiermee het een en ander kunnen verbinden met mijn TV.

Ik heb zelf een Samsung smart TV met internet. Op mijn TV heb ik de PLEX app gedownload evenals op mijn laptop.

Ik wilde Najib op uitzending gemist kijken op mijn Smart TV, maar ik kreeg mijn apparaten niet met elkaar verbonden zodat ik de uitzending welke via mijn macbook is opgestart op mijn Samsung Smart TV kan kijken.

Kan iemand mij hierbij helpen zodat ik als het ware mijn internetbrowser op mijn TV kan zien??

Nou nee, ik denk dat je een en ander niet goed hebt begrepen. Plex heeft niets van doen met de functionaliteit die je zoekt, dat heet "synchrone weergave via AirPlay". Koop een AppleTV en je hebt wat je zoekt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.