PLEX newbie / noob

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Camilo, ik ben een echte PLEX noob en wil graag uitzoeken hoe ik mijn systeem werkend krijg.
De standaard voorbereidingen heb ik reeds uitgevoerd, hieronder een uitleg omtrent mijn opzet. Mocht iemand na het lezen van onderstaande meteen zaken opvallen die niet goed zijn, beter kunnen, dan hoor ik dat graag, dan kan ik daar eerst mee aan de slag.

Laat ik beginnen met hoe ik er thuis “bij zit”.

Woonkamer (beneden) heeft een Samsung Smart TV met de Plex app erop geinstalleerd.

Ook heb ik google Chromecast actief.

PC op kantoor (bovenverdieping) heeft de plex media server geinstalleerd en de betreffende folders met media zijn toegewezen.

Ik heb een iPad met de plex app en die app werkt ook. Ook het streamen naar de TV middels Chromecast is getest en werkt.

Ik heb geen netwerk aangelegd (noodzakelijk?), heb enkel wifi voor alle devices. Ook de PC is op Wifi aangesloten aangezien bedraad internet geen mogelijkheid was zonder kabels langs de muren te hebben wat mijn vriendin niet echt leuk vind. Ik heb geen loze leidingen waar ik de kabel doorheen kan trekken namelijk.

De plex app op de iPad:
Het afspelen van films, tv shows en muziek gaat prima. Beeld komt goed door, audio ook, heb nog geen hele film getest op haperen oid want ik heb geen ondertiteling. Ik heb in de specifieke folders wel overal het .srt bestand ( met dezelfde naam als de video file) maar helaas. Ook zie ik nergens een “balonnetje” in het beeld zoals ik online ergens heb gelezen.
Ook kan ik geen content downloaden via het pijltje rechtsbovenin het scherm, dan krijg ik een melding dat er niet gesynched kan worden ofzo.

De Samsung Smart TV heeft dus de Plex app geinstalleerd, maar als ik mijn media wil bekijken staat er dat er geen content is.

Ik zou graag horen van een van jullie welke stappen ik moet doorlopen om het werkend te krijgen.

Ik vind het tot nu toe wel erg interessant en het lijkt erg goed te werken als alle instellingen eenmaal kloppen. Wat dat betreft ben ik erg gecharmeerd an Plex in ieder geval!

In de toekomst wil ik ook een synology NAS gaan installeren zodat het downloaden van mijn favoriete series en films automatisch gaat.
Hierop zou Plex ook moeten kunnen draaien dacht ik he? Maar goed, dat is voor later.

Eerst die content sharing en ondertitelings issue maar eens oplossen. Alvast bedankt voor jullie hulp!

Wat betreft streaming is bekabeld sowieso altijd veel stabieler en sneller dan over Wifi, maar goed als je geen andere keus hebt dan zul je wel moeten. Ondertiteling dien je in plex server (via www.plex.tv) in te stellen. Ga simpelweg naar Settings > Server > Languages. Subtitle mode, always enabled en Prefer subtitles in : Nederlands.

Zorg er daarnaast voor dat je .srt bestanden eindigen op .nl.srt voor NL en .en.srt voor Engelse subs. 

Als je film zo heet: Film1.mkv dan dient je sub er zo uit te zien (in dezelfde map): Film1.nl.srt

Wat betreft het niet zien van je Server, is de server aangemeld op plex.tv? Is de juiste poort geopend naar het internet (32400)?

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200289506-Connect

Succes.

Wat betreft streaming is bekabeld sowieso altijd veel stabieler en sneller dan over Wifi, maar goed als je geen andere keus hebt dan zul je wel moeten. Ondertiteling dien je in plex server (via www.plex.tv) in te stellen. Ga simpelweg naar Settings > Server > Languages. Subtitle mode, always enabled en Prefer subtitles in : Nederlands.

Zorg er daarnaast voor dat je .srt bestanden eindigen op .nl.srt voor NL en .en.srt voor Engelse subs. 

Als je film zo heet: Film1.mkv dan dient je sub er zo uit te zien (in dezelfde map): Film1.nl.srt

Wat betreft het niet zien van je Server, is de server aangemeld op plex.tv? Is de juiste poort geopend naar het internet (32400)?

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200289506-Connect

Succes.

Thanks! Ik ga er vanavond direct mee aan de slag!

Ondertiteling is gelukt. vinkje stond niet bij altijd ingeschakeld.. nu wel :)

Aanmeldin gop plex.tv was gedaan. Poort staat ingesteld op 32400 volgens de plex media server instellingen, maar volgens mijn WD 900 router staat Plex Media Server momenteel geforward op TCP 20640. Het is een UPnP optie trouwens.

Handmatig 32400 aanpassen naar 20640 in de PLex Server instellingen heeft geen positief resultaat en ik weet niet hoe ik die TCP poort van de router kan aanpassen naar 20640 voor Plex Media Server.

Dat is het probleem dus waardoor ik op mijn samsung tv direct de plex app wel kan openen maar niet mijn content kan zien?

.

Het openen van poorten zou in principe alleen nodig moeten zijn als je buiten je eigen netwerk de plex server wilt benaderen of my plex (plex accounts) wilt gebruiken. Kun je in de instellingen van de samsung plex app niet ergens opgeven welk ipadres je plex media server appraat heeft?

Ik heb overigens de subs ingesteld staan op de server zoals in de screen shot in de bijlage. Dit werkt goed voor mij.

Dank voor de uitleg. Inmiddels is het gelukt. Ik bedacht me ineens dat ik weleens het verkeerde WiFi netwerk op de Samsung TV zou kunnen hebben ingesteld. Dit klopte. TV draait nu op 2.4 GHz band, Plex server ook, Samsung app heeft nu WEL toegang tot alle content. Inmiddels 2 films gestreamd en het werkt prima!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.