Hoi, ik ben helemaal nieuw met Plex en krijg de boel niet aan de praat. Ik wil op mijn Samsung F8000 films kijken die op mijn laptop staan en heb het volgende geprobeerd:
1. plex server geinstalleerd op de laptop
2. plex app geinstalleerd op de Samsung
3. daarna start ik de plex server op de laptop op, maar zie helemaal niets gebeuren. Taakbeheer leert mij dat plex server wel degelijk op de achtergrond draait
4. via de Samsung wil ik dan connectie maken met de plex server op m'n laptop. Dat kan handmatig via het invullen van een ip adres via poort 32400: dat werkt dus niet, de Samsung blijft aangeven "trying to connect....." maar er gebeurd helemaal niks
5. tweede mogelijkheid is contact te maken via de website ples.tv/pin. Dat gaat in zoverre goed dat ik de pin ingeef in de plex server op de laptop en ik van harte gefeliciteerd word met de ontstane verbinding met de Samsung. Daarna echter gebeurd er helemaal niets met de Samsung: de server is niet in beeld en niet benaderbaar.
Daar komt bij dat de app op de Samsung nu ook niet meer opstart.... :(
Ik ben al een paar dagen bezig en niets werkt en ik kan verder niets op internet vinden. Wie helpt me?
Groeten, Fred.