Ik ben nieuw bij plex en begrijp er niks van

Hey, sinds kort heb ik plex op mijn smartphone en smart tv staan.
Uit aanraden van ne maat die me vertelde dat er via zijn server op plex een mooi aanbod films aanwezig waren en legaal zou zijn…:thinking:

Nu ter goeder trouw heb ik hem aanvaard als vriend op plex, en inderdaad ik zie onmiddellijk een mooi aanbod films. Leuk leuk leuk…

Één dag later liet deze persoon mij weten dat het gratis gebruik maken van plex en het mooie aanbod zou aflopen na 24u.
En ja inderdaad, t’is afgelopen en nu zit ik vast…

Ik heb reeds aan plex abonnement aangenomen, maar dat veranderd niks aan het verhaal…

Wie kan me helpen met goede ( verstaanbare ) raad ?

Groeten

ben ook pas in het bezit van een plex account maar ik heb wel zelf een nas server incl een my cloud systeem . dus je beheerd je eigen server zo moet je dat eigenlijk zien .

ik denk zelf dat je jezelf beter eerst in plex kunt verdiepen wat dat eigenlijk inhoud het is meer een systeem voor je eigen huis omgeving en je kan het dan delen met vrienden als je die toestemming geeft zowel jij als hun en dan kan je van elkaars systeem gebruik maken .
dus elkaar films bekijken .
er zullen best gebruikers zijn die eigen servers hebben en je daar voor willen laten betalen maar je hebt nooit de garantie dat het altijd blijft werken lijkt mijn .

ben ook maar een leek maar word er wel steeds handiger in !!! en ben er heel blij mee nu stream ik alles thuis .

Wat is Plex?

Plex slaat een brug tussen je media bestanden en TV, Console, Mobiel en andere apparaten in en om het huis. Plex heeft een visueel aantrekkelijke gebruikersinterface en zorgt ervoor dat alles netjes word weergegeven. Verder geeft Plex direct toegang tot al je media, waar je ook bent.

https://www.plex.tv/nl/your-media/

Je heb niet perse een plexpass /abonnement nodig om te kijken bij iemand die een plex server heeft.

Het enige waar je wel mogelijk tegenaan loopt is het gebruik van clients die je “gratis” mag gebruiken. https://support.plex.tv/articles/202197608-free-access-to-plex-apps/
Sommige clients kan je ook 1malig kopen, en zit je voor wat betreft plex dan ook niet aan terugkerende kosten.

Volledige pagina voor wat je krijgt met een plexpass:

EDIT: misschien een mooiere pagina qua vergelijkingen :

Ik durf niet te zeggen wat je probleem exact is bij het afspelen van zijn aanbod van films. Want b.v. als je zelfs in chrome geen aanbod meer ziet, kan het zijn dat je b.v. je homescreen ff opnieuw moet opbouwen of kan het probleem aan zijn kant liggen. Hetzij de server die niet bereikbaar is, of dat hij toegang weer heeft ingetrokken.

Misschien was het zijn bedoeling dat je na 24uur hem moet betalen voor toegang?

Dit zijn allemaal ideeen die in mij opkomen, maar ik zou vooral beginnen met te kijken of je bijvoorbeeld in je webbrowser (op bv je pc/laptop) ook niets meer ziet, of problemen ondervind.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.