Hur tar man bort filmer i biblioteket på Plex 9

Tjena fattar inte hur man tar bort filmer från biblioteket har tagit bort sökvägen men filmerna finns fortfarande kvar inne i plex någon som har koll ???

Vad menar du att du tagit bort den från biblioteket? Man kan inte ta bort filmer från PMM (Plex Media Manager) ännu. Du måste flytta bort filmen från mappen som PMM kollar i.

Det har jag gjort filmerna är fortfarande kvar i plex jag vill få bort dom från plex på det gamla var det bara att hålla inne mitten knappen på fjärrkontrollen så fanns det alternativ för att ta bort sökväg plus fil

Om du tagit bort filmerna från filmmappen, och filmen ej försvunnit från Plex, då är det tyvärr en bugg. För mig fungerar det utmärkt.

Vad händer då du försöker spela filmen som ligger kvar i Plex?

Nu när jag skulle tiita så var dom borta måste ha varit en bug

Testa att starta om Plex Media Server nästa gång det händer.

Jag har filmer som försvann lite oturligt, men dem ligger kvar under “biofilmer”

Trycker jag spela upp så går det naturligtvis inte, då filen är borta, men ändå ligger filmen kvar i biblioteket.

Har provat uppdatera, men det verkar bara uppdatera själva informationen. Kan man inte på något sätt auto-radera filmer som är borta på disken från biblioteket?

Då använder du inte Plex 0.9 utan 0.8.5. Testa ladda hem 0.9 istället och se om det passar dig bättre.

Har tagit hem det, och som vanligt är det grejer man jublar åt, och vissa saker svär man åt:) Men tror nog att 0.9 kan bli bättre när man sorterat ut lite smågrejer (Ska läsa på innan jag startar en ny tråd om detta)
Tack för tipset (tror jag :lol: )

Hmm.

Har förstått att man inte kan radera filer än, och att det kommer.

Men filer jag flyttat från källdisken kommer fortfarande upp. Man ser hur PMM scannar men den skannar om hela tiden.

Man ser att den scannar filena, media analyse, och matching.

Sedan börjar den till synes om från början?

Har fler frågor som man kanske ska ta i en annan tråd då denna handlar om att ta bort filer.

Tror det blir riktigt bra när man fått kläm på allt med denna versionen!

Har jag förstått dig rätt att du flyttar filer till en mapp som INTE ligger i folder-strukturen som bevakas av din sektion i PMM? Isåfall är det en bugg, för det fungerar för mig.

stämmer.

Vissa av filmerna är borttagna och papperskorg tömd.

Filer på stationära datorn som är borta visas.

Filer som finns på mac hårddisk hittas ej.

Gemensamt är att det funkar att se filmer som ligger i samma källor som ovan.

Samt att uppe så snurrar PMM för fullt och återuppdaterar biblioteket.

Ok… hmm… tolkar jag dig rätt då jag misstänker att du har filmer och TVserier i samma källa (vilket du inte får ha, du måste ha en separat mapp för de två, och ingen av mapparna får ligga i samma mappstruktur som den andra)?

Jag har samma problem. Har slängt filerna i papperskorgen och kört refresh i PMS (tror jag, jag tryckte på skruven nere i högra hörnet) men de finns fortfarande kvar i Plex. Bugg? Hjälper det att uppgradera till senaste versionen månntro? (jag kör 0.9.1.9) Jag är livrädd för att uppgradera nu när jag har nåt som funkar stabilt (nåja).

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.