Biblioteket uppdateras inte

När jag tar bort filmer i min filmkatalog jag har på min nas.

Öppnar sen Plex. Uppdaterar biblioteket. Men filmerna tas inte bort.

Varför?

Därför att filmerna i Plex skannas in i en egen databas. Man läser alltså inte direkt från mapparna.
Du måste ta bort filmerna manuellt från Plex genom att markera en film och trycka "C" på ditt tangentbord.

Detta är något som kommer bli betydligt lättare att hantera i Plex 0.9 som kommer när som helst.

Ok Grymt.

Ja eller bara gå in i inställnigar/filmer och välja rensa bibliotek om man tar bort och lägger till mycket filmer.

Men jag har ett annat problem. Alla filmer jag har i mappen syns inte, vad kan det bero på?

Hej och välkommen till forumet!

Inte lätt att veta då vi inte har någon som helst uppfattning om något av din setup :P
T.ex. hur ser din mappstruktur ut där filmerna är lagrade? Använder du årtal efter filmnamnet i mappen som du lagrar filmerna i? Finns ganska många orsaker till många av problemen i Plex, så jag skulle rekommendera att du börjar med att titta här: http://wiki.plexapp.com/index.php/Getting_Started#Naming_your_Video_files

Hojta till om du fortfarande inte får det att funka så ska vi försöka hjälpa till. Lycka till!

Tack för snabbt svar.

Jag börjar kolla på det :wink:

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.