Hej!
jag har en liten fråga som jag inte blir klok utav, jag har alla mina filmer,serier på en nas allt funkar perfekt men när jag raderar filmen från nasen så syns den fortfarande i plex. så jag måste ta bort den där ifrån själv alltså det sker inte automatiskt… gör jag något fel?
Hej och välkommen till forumet!
Ja, det stämmer. Dagens bibliotek är samma som det uråldriga som byggdes till gamla Xboxen, och det har vuxit ur kontroll. Självklara saker som det där är onödigt krångliga och ointuitiva.
Utvecklarna bakom Plex håller på för fulla muggar att utveckla en ny modern variant som kommer lösa sådana här saker.
Med det sagt så finns det faktiskt en funktion som går att aktivera som raderar alla saker ur biblioteket som Plex inte hittar då man startar upp Plex. Det funktionen skulle jag dock aldrig rekommendera för någon som har sina filmer på andra ställen än den lokala disken. Varför? Jo, om det är nätverksproblem på något sätt, eller om du har glömt bort att montera ditt "share", så kommer Plex inte se filmerna eller TV-serierna då den startar upp... och kommer således radera allt ur biblioteket som ligger på denna icke-monterade enheten. Gissar att du inte vill ta den chansen =)
Tack för snabbt svar så då är det bara att inväna en uppdatering hehe =)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.