Nieuwe Plexgebruiker

adacadabra
Hallo!

Sinds kort mediaspeler en daarom Plex geinstalleerd, maar wat een frustraties brengt dit op. Ik kan moeilijk met het programma uit de voeten omdat veel functies naar willekeur lijken te functioneren. Het plaatsen van films in mappen lukt de ene keer wel de andere keer niet. Hoe dan ook; ik begrijp dat ik eerst maar eens een studie van Plex moet maken alvorens er mee aan de slag te kunnen, maar wellicht kan iemand mij alvast helpen met de volgende vraag:

de server lijkt veelal niet beschikbaar te zijn, kan dit de reden zijn waarom het niet lukt om bibliotheek op te schonen of nieuwe mappen met nieuuwe inhoud te kunnen toevoegen?? Enig idee hoe het komt dat ik in mijn bibliotheek films aantref die ik niet zelf daar heb geplaatst en zelfs niet in mijn filmbestanden voorkomen?

Hier een kopie van mijn tijdlijn. Dit is maar één klein stukje van het verslag dat in werkelijkheid 24 uur er zo uit lijkt te zien. Is dit iets waar ik zelf iets aan kan doen? Kan dit de reden zijn dat ik niet gemakkelijk een map kan bewerken?

11:24 AM Verbinding naar Seabreeze afgesloten.
11:24 AM Verbinding naar Seabreeze geopend, luisteren naar events.
11:20 AM Verbinding naar Seabreeze afgesloten.
11:20 AM Verbinding naar Seabreeze geopend, luisteren naar events.
11:20 AM Verbinding naar Seabreeze afgesloten.
11:20 AM Verbinding naar Seabreeze geopend, luisteren naar events.
11:19 AM Verbinding naar Seabreeze afgesloten.
11:19 AM Verbinding naar Seabreeze geopend, luisteren naar events.
11:19 AM Verbinding naar Seabreeze afgesloten.

Fijn als iemand mij hiermee kan helpen, maar ik ben niet zo goed in het ontcijferen van technische jargon. :-)

Alvast dank!

Ramona

Ik heb precies hetzelfde probleem! Alles geprobeerd. Routerpoorten, fire wall, noem maar op. Som werkt het heel even, voordat het weer wordt afgesloten.

Onder dit bericht staan nog twee vragen die ove rhet zelfde probleem gaan.

Welk besturingssysteem heb je plex server op geinstalleerd? en wat zijn de specificaties?

Welke versie van plex server heb je geinstalleerd? en staan de bestanden (movies/shows) lokaal of via NAS?

In het geval van Windows, geprobeerd zonder firewall?

Windows XP met laatste serv. pack en laatste up dates en de data is lokaal opgeslagen. Alles al geprobeerd. Router poort, nieuwe router installatie, fire wall helemaal uitgeschakeld en zo nog wel wat gepruts. Ik ben er nu een paar dage mee aan de slag en hij heeft het 5 minuten even gedaan en hield er vervolgens zonder dat ik iets deed en volstrekt onverklaarbaar weer mee op. Ik denk dat ik die Nero rommel maar weer installeer, want de uitleg en support van zowel Plex als van LG (televisie) is werkekelijk erbarmelijk.

Sorry, dit nog: Ik heb gewoon de versie van de Plex site gedown load die daar een paar dage geleden beschikbaar was, maar ik kan nergens vinden welke versie dat is.

Als je naar http://www.plexapp.com/getplex/ gaat en op Windows klikt staat er toch echt welke versie: Version 0.9.7.22.511

Je noemt de support slecht maar vergeet aub niet dat dit een community project is en geen bedrijf ;) dus alle hulp doet men in eigen vrije tijd.

Je zegt dat alles het deed maar wat werkt precies niet dan? Draait de server wel en kun je naar de web configuratie? oftwel IP:32400/web/index.html ?

Overigens staat alles heel duidelijk hier uitgelegd: http://wiki.plexapp.com/index.php/Getting-started

http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_Installation

Bij de meeste applicaties kun je bij 'help' meestal vrij makkelijk vinden met welke versie je te maken hebt.

Grote sympathie voor al het 'vrijwilligerswerk', maar dat is nu juist ook een beetje het probleem. Er wordt een tamelijk 'simpele', maar volstrekt ontoereikende uitleg gegeven en als je dan verder gaat zoeken kun ja alleen nog iets vinden dat in een, voor de meeste gemiddelde 'automobilisten', onbegrijpelijk nerts jargon is gesteld. Waarom is er niet ergens iets te vinden - met enige uitleg - welke parameters er allemaal bij de instellingen kunnen worden ingevuld? Ik ben niet helemaal een volstrekte digibeet en wil ook wel eens een beetje experimenteren, maar ik heb geen universitaire graat in de informatica! (waarom niet 'ingeschakeld' en 'uitgeschakeld' in plaats van 'false' en 'true'. Ik snap best wat er bedoelt wordt maar het typerend voor de afstand tussen het denken van de programmeur en een gebruiker)

Verder zeg ik niet dat alles het deed. Het deed juist niets!! 'Er is geen PC aangesloten', is de melding van mijn TV. Bij toeval heeft het eventjes gewerkt, zonder dat ik iets deed en toen was het ook weer zonder dat ik iets deed foetsie!! De server doet het en op mijn PC kan ik alles afspelen en vertonen wat is gescand. En ja, ik kan naar een werkende web interface op het adres:http://127.0.0.1:32400/web. Dat is (hoe illustratief) een ander adres dan wat standaard was geprogrammeerd. Hoe zou ik anders trouwens hebben kunnen vertellen wat voor melding ik via de web interface kreeg bij Notificaties ?

Nogmaals alles werkt behalve de verbinding met de LG smart TV. De boodschap bij de Notificaties is dan steeds hetzelfde:

7:23 PM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top afgesloten.

7:23 PM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top geopend, luisteren naar events

enz.

enz.

enz.

En dat eindeloos herhaald in een oneindige stroom!!

Ik heb de hele 'Getting Started' gelezen en er naar gehandeld, maar ik vrees dat deze software - hoe goed bedoeld en hoe geavanceerd ook - niet klaar is voor de gemiddelde gebruiker.

Als je het tegendeel kunt bewijzen houd ik mij van harte aanbevolen en zal ik je dankbaar zijn, maar zolang dat niet zo is geloof ik niet in de combinatie Plex/LG

Het programma wordt er niet anders van, maar het helpt ons in ieder geval veel beter om je op weg te helpen als je wat meer informatie geeft:

- Op wat voor computer heb je de Plex Media Server geïnstalleerd?

- Hoe is deze verbonden met je netwerk? Stel bij voorkeur een vast IP adres in.

- Ik denk te begrijpen dat je een LG MediaLink TV gebruikt als Plex client, hoe is deze verbonden met je netwerk?

- Ik ken de LG Plex client niet, maar ergens moet je de server identificeren, op mijn Samsung is dat het beste te doen door het ingeven van het (vaste) IP adres van de server PC.

- Hoe probeer je films aan mappen toe te voegen? Wat lukt daar niet bij?

- Plex probeert op basis van de bestandsnaam van je film titel en beschrijving van het internet te downloaden. Als de naamgeving van je bestand wat afwijkt van het format "filmnaam (2013).mkv", dan komt het voor dat er een verkeerde match gemaakt wordt. Je ziet dan in de mediamanager een onbekende film. Het bestand is echter gewoon dat wat jezelf hebt opgeslagen.

Voorbeeld "Iets_met_een_olifantje_en_een_muis_uit_de_oude_doos.1080.torrent.XYZ.mkv" wordt erg moeilijk om te koppelen aan "Dumbo (1941)"

Maar goed, nu loop ik op de zaken vooruit, eerst maar zien wat voor details je kunt geven. We komen er wel uit!

Excuses, Ik was in het buitenland en had niet voortdurend internet beschikbaar!

Alle apparaten in mijn netwerk hebben gereserveerde adressen. Daar zit ook niet de moeilijkheid. Zodra ik de Plex server opstart gebeurt er, voordat er ook maar iets anders heb gedaan, volgens de Activiteiten monitor het volgende: 

9:48 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top afgesloten.

9:48 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top geopend, luisteren naar events.

9:48 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top afgesloten.

9:47 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top geopend, luisteren naar events.

9:45 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top afgesloten.

9:45 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top geopend, luisteren naar events.

9:43 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top afgesloten.

9:43 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top geopend, luisteren naar events.

9:43 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top afgesloten.

9:42 AM Verbinding naar Medion 8808 Desk Top geopend, luisteren naar events.

De SERVER doet dus iets raars en dat doet hij ook als ik de virusscanner helemaal uit zet en het poortnummer op de router doorstuur!!

Vervolgens word de server door de client niet waargenomen .....en dat doet hij bij de Nero server WEL!!!

Het is tenslotte heel goed mogelijk dat ik niet altijd direct kan antwoorden. Excuses daarvoor!

Ik ben niet zo technisch onderlegd, dus verwacht van mij geen oplossingen. Ik wilde je alleen een beetje op het juiste spoor zetten wat betreft het formuleren van je probleem en het uitsluiten van bekende zwakke punten.

Dat openen en sluiten verhaal lijkt mij een firewall-ding, maar verder geen idee. Is je netwerk een beetje standaard ingericht of spelen er meer exotische instellingen?

Probeer eens een andere client (iOS, Android, of de PC/MacOS versie)

Tot slot: is 127.0.0.1 daadwerkelijk het IP adres van je server? Ik heb gelezen dat bij autodetect het voorkomt dat dit IP wordt opgeslagen in plaats van het "echte" IP (bijv. 192.168.0.1) dat geeft in alle gevallen een onvindbare server als resultaat.

Late reakties zijn geen probleem!

goeden avond 

ik ben een nieuwe gebruiker van plex media server

hij heeft even gewerkt en wel 1 dag daarna krijg ik mijn 

plex server niet meer verbonden

heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen

ik heb de poort forwarding aanstaan

krijg de melding

er was een probleem bij het verbinden met uw server 

ik heb een synology 412+

na een herstart van deze werkte het niet meer

plex versie 0.9.8.6

Wat kan is dat de firewall binnen je nas deze blokkeert..

Log even in je synology, naar je configuratiescherm --> firewall..

Daar kun je poorten openzetten.. Volgens mij is het poort 32400..

Voor de zekerheid kun je ook alles openzetten, dat opslaan, en dan plex weer openen..

Dit geldt voor de server..

Voor je media center (waarschijnlijk TV) moet je het ip-adres van je nas onthouden en deze invoeren onder voorkeuren --> systeem (denk ik)..

Plex blijft onvriendelijk in het gebruik! Onder instellingen worden vragen gesteld waar je je eerst moet afvragen wat er bedoeld wordt en dan nog heb je geen idee wat aan te vinken.... Hoe dan ook, ik heb alles wat ook maar iets van plex in de bestandsnaam had staan verwijderd en vervolgens plex opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Vooralsnog lijkt het te werken, weet nog niet of nieuwe bestanden inderdaad automatisch worden toegevoegd aan mijn plex-account... Een Nederlandse versie zou welkom zijn, maar ik betwijfel of het ons veel verder zou brengen.  Het probleem ligt in het gegeven dat er te zeer wordt uitgegaan dat we als gebruiker ook ICT gevormd zijn en dat is veelal niet het geval! Ik ben zeer thuis in de Engelse taal, maar Plex beats me! Er komen termen voorbij waarvan ik écht niet weet wat ik er mee moet en sterker: ik denk niet dat ik dit hoef te weten! Ik wil een interface waarmee ik gedownloade films/bestanden in juiste format op mijn tv kan krijgen, niets meer! En ook niet elke gedownloade bestand handmatig te hoeven toevoegen. Ik weet dat Plex dit simpel kan, maar de weg er naar toe is helaas niet simpel! Vooralsnog ben ik gelukkig: mijn bestanden staan in mijn Plex-bibliotheek. Nu nog afwachten of de automatische bibliotheek-scan inderdaad ook nieuw  toegevoegde bestanden detecteert en in bibliotheek plaatst. Dat was in het verleden een probleem. Ik denk dat Plex een waanzinnig mooi programma is, maar helaas is de toegankelijkheid van de functionaliteiten voor velen niet toegankelijk omdat er wordt verondersteld dat het informatieniveau van de gemiddelde gebruiker gelijk is aan dat van een ict-er! 

Beste Ramona1803, ik herken je relaas echt niet. Het zou enorm helpen als je omschreef wat het is dat je problemen geeft ipv de emotie die het bij je oproept. Pas dan kan iemand er licht over laten schijnen. 

@ Rondol1

Djee .. een emotioneel relaas..... Hoe dan ook, plex lijkt na opnieuw geinstalleerd te zijn te doen wat ik er van verwacht: ik heb ontdekt hoe ik een gehele map met meerdere films kan toevoegen aan mijn bibliotheek ipv elk nieuw gedownloade bestand individueel toe te voegen: het heeft even geduurd, maar dat functioneert nu. Wellicht is dat ook wat mijn "emotioneel relaas" voedt want het frustreert me als ik weet dat iets mogelijk is/moet zijn, maar er niet bij kan komen omdat het zo onlogisch is! Maar wellicht dat je mij met het volgende kunt helpen: tot nu toe donload ik alleen  XviD bestanden, andere bestanden worden niet "gegeten" zoals jullie dat noemen. Is er wellicht een (simpele) manier om bv vido Ts bestanden om te zetten naar XvID of op een andere manier voor elkaar te krijgen dat ik dit soort bestanden op juiste manier in Plex kan krijgen? Ik krijg nu in mijn bibliotheek de VTS bestanden als losse bestandjes zonder andere omschrijving als "VTS bestand" en ze zijn naar willekeur afspeelbaar, maar nooit meer dan één van ongeveer 23 mnt. Ik hoop dat je hier iets mee kunt want dat zou me enorm helpen: ben gek op klassieke films en die zijn veelal niet in XviD te vinden! :-)

Dag Ramona,

De plex media server zet een bestand automatisch om naar het formaat dat het apparaat waar je je media (video ts bestanden) op afspeelt automatisch om naar een formaat dat het apparaat ondersteund. Je zou in principe geen rekening hoeven te houden met xvid of wat dat ook. Dat doet Plex Media Server voor je. Hoe speel je de bestanden op je TV af? Via de ingebouwde mediaspeler (DLNA / UPNP) of via een plex client?

Als je de .ts bestanden de juiste naamgeving heeft, dan haalt plex ook automatisch plaatjes en informatie op en toont dit in de plex clients. Het is dan wel belangrijk dat wanneer je een directory / map met media toevoegt Plex Media Server vertelt wat voor bestanden het zijn: films, tv-shows, eigen bestanden, muziek, foto's).  En al deze verschillende categorieën wel in aparte directory's/mappen bewaren. Anders zal Plex Mediserver niet alle bestanden goed begrijpen.

Meer informatie over naamgeving e.d. kun je vinden op http://wiki.plexapp.com/index.php/Media_Naming_and_Organization_Guide. Er staat overigens dat .ts bestanden niet bedoelt zijn voor het streamen over het netwerk, maar die paar .ts bestanden die ik heb streamen prima over het netwerk.

Nou, hopelijk blijft jouw plex media server werken en word je er net zo enthousiast over als zovelen van ons hier op het forum zijn. Uiteindelijk gaat het er om dat je zonder gedoe lekker relaxt je films kunt kijken.

Plex (de mijne is gewoon in 't Nederlands overigens  :rolleyes: ) ondersteunt (nagenoeg) geen video TS en DVD iso bestanden. Het beste is inderdaad om deze om te zetten naar een één-bestand formaat. Ikzelf gebruik met veel plezier MakeMKV dat zowel in een Windows als OSX versie kosteloos te downloaden is. En erg simpel in het gebruik. Een variant voor XviD ken ik niet (er zullen er tallozen zijn), maar MKV speelt ook echt probleemloos is mijn ervaring.

PS een .ts bestand is wat anders dan een video TS DVD kopie.

Hallo,

Helaas heb ook ik slechte ervaringen met Plex media server. Het heeft in totaal 1 dag gewerkt in combinatie met mijn LG LCD tv 47LA7408. Nu is het probleem hetzelfde als iedereen: Er was een probleem bij het verbinden met uw server.

En dan houdt het op. Waarom eerst wel een verbinding, en de volgende dag geen verbinding meer.

Voor mij onbegrijpelijk.

Ik heb een MacBook Pro: Mavericks 10.9.2.

Plex media server: 0.9.9.5.411.

Het was een schitterende oplossing. Ik denk dat ik nu toch een Apple TV moet aanschaffen om wel mijn films, muziek, vakantie foto's te laten zien op de TV.

Ik ken de LG client niet (MediaLink heet die geloof ik), maar ik heb gelezen dat die niet de meest stabiele oplossing is. Ik kan me voorstellen dat de IP adressen van zowel de TV als (meest belangrijk) van de MacBook beter "vast" ingesteld moeten worden. Dat kun je het beste in je router doen, anders krijg je weer problemen als je je MacBook mee de deur uit neemt en op een ander netwerk wil aanhaken.