Allereerst ik ben nieuw op dit forum en heb mijn chromecast pas 3 weken (10 maart 2015).
Na installatie op mijn Android 4.2 smartfoon lukte casten van foto's van de smartfoon direkt.
In de winkel zei de medewerker dat RTLXL en NPO ook door chromecast werden ondersteund (en liet dit zien op zijn smartfoon).
Na lang zoeken kwam ik er achter dat dit voor Android 5.0 geld en het nog een Beta versie betrof.
Omdat men vertelt dat RTLXL [gemist] door Plex wordt ondersteund en de app TV gemist, ben ik me hierop gaan inlezen.
Het probleem is dat ik niet zoveel verstand heb van computers en in Firefox geen nederlandse vertaler kan vinden waardoor ik de Help of handleiding niet goed kan lezen omdat het in technisch engels is.
Gelukkig kwam ik toevallig op de site van Computertotaal uitgebreide uitleg van Plex instal. op de PC (Windows 8.1) tegen en heb biblioteken film/foto's via de PC gemaakt en bedien deze via mijn smarfoon op de TV.
Diverse kanalen geinstalleerd, die functioneren ook op TV, alleen is er bij de meesten geen ondersteuning van ondertiteling mogelijk. Heb ik misschien iets verkeerd gedaan, of kan er nog iets ingesteld worden, laat het mij dan duidelijk stapsgewijs weten.
Tijdens de Kanalen installatie kwam ik geen RTLXL app in de Plex Web apps tegen nameermaals te hebben doorzocht. De app TV gemist stond er wel maar was grijs met pijltje rechts na installatie deed hij ook niets.
Omdat per 1 april 2015 de RTLXL app voor Panasonic Smart TV's niet meer wordt ondersteund ging bij mij de gedachte op of dit nu idem is bij Plex en hetzelfde geldt voor TV gemist en of NPO gemist.
Weet iemand hier meer over. Of moet ik soms nu via mijn iPad 2 een betaalde Plex versie downloaden, waardoor ik dan wel RTLXL gemist en NPO gemist kan zien.
Gerard