Kanal5 play funkar inte längre pga att de designat om sidan.
Och tror inte ens att vi som utvecklat plugin kan ta bort dem. Vet inte hur jag skulle kunna ta bort kanal5 plugin:et iallfall.
/ Anton
Efter att ha installerat Flash player med 64bit IE (Windows 7 64bit) så funkat SVT play för mig.
Play kanalerna fungerar inte för mig heller.
I och för sig fungerar det ju inte ens att spela upp film
Problem för mig också!
Har lagt in SVT Play, TV 4 och Kanal 5, ingen av dessa fungerar och ger även olika fel:
SVT Play - Error while opening file (oavsett val av program/upplösning)
Kanal 5 - No results could be found när man till exempel trycker på “Shows” eller “Clips”
TV4 - Kan välja kategori, sen när jag ska gå in på ett program händer ingenting.
Kanaler som Funny or Die, College Humor och Giant Bomb fungerar däremot utan problem.
Jag kör Windows 7x64 på både server och client (uppdaterat till senaste version av båda) och har lagt in senaste MS Silverlight och Adobe Flash för 64-bitar, även kanalerna är up to date.
EDIT: Avinstallation och installation igen hjälpte inte, detta gjordes via Plex-gränssnittet.
Anledningen till att dom inte fungerar är att dom har gjort om sina hemsidor och därmed funkar inte länkarna som plex plugins försöker plocka upp. Det krävs att utvecklarna uppdaterar pluginsen med dom rätta länkarna för att det ska börja fungera igen…
Jag har exakt samma problem som Swedownhill, men om det handlar om en uppdatering av plug-in förklarar ju det saken. Någon som vet hur nära förestående en sådan är?
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.