Hej!
Jag har installerat programmet Preen för att enkelt installera nya skins. Jag väljer skin och trycker på installera men sedan hittar jag ingenstans jag kan ändra det. Jag går in på prefernces men där finns ingenstans jag kan ändra utseendet. Jag hittar inget i media managern heller. Någon som har tips på hur jag kan göra?
Hans
Instämmer, kan inte heller inte de skins som jag laddat ner vid preen.
Man ändrar skins under “Utseende” (Appearance). Där hittar ni “Skal” (Skin). Om man kör PMC alltså. Rattaxes, du kör förmodligen PHT, och det finns inga skins i Preen ännu (vad jag vet) som stödjer PHT. Du kan däremot manuellt ladda hem dom. Sök efter RetroPlex i forumet så kommer du hitta en variant.
Tack för svaret! Jag hittar ingenstans där jag kan ändra utseende. Jag kör PMS på macbook pro. Vart är den inställningen?
Hans
Du ändrar inte på servern (PMS) utan i din klient. Starta PLEXklienten och välj Inställningar - Utseende.
Precis som Kenjon säger så finns det inga utseendeförändringar att göra på PMS. PMS står för Plex Media Server och är precis som namnet skvallrar om en serverprogramvara som Plexklienter kan hämta data ifrån.
För Mac OS X, Windows och Linux finns det fullvärdiga HTPC-klienter som stödjer att man ändrar utseendet på själva klienten. Det är den vi pratar om.
Jag trodde man gjorde det i media managern på PMS. Jag använder ju klienten i samsung tv och den har inte de bästa inställningsmöjligheterna :-).
Tack för svaren!
Hans
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.