iPad 2 och senaste versionen

Can't play this video
Hej

Någon mer som stött på detta problem att den nu itne alls spelar upp filer. Nya versionen e snygg och hittar allt så det är ju bra. Men när man sedan klickar på något så fungerar det inte...

Jag har samma problem, har även problemet att jag inte kan spela upp filmer på själva Plex. Men innan nya uppdateringen så kunde jag iaf spela upp filmer/serier på iOS.
Läste någonstans att det kan fungera att radera guisettings.xml, jag har dock inte vågat prova då jag inte riktigt vet om den filen styr alla inställningar jag har gjort i Plex. Någon som vet?

Precis det är det som är konstigt. Kan man gå tillbaka till den tidigare versionen av Plex som fungerade perfekt att streama till.

Kopiera den nuvarande guisettings-filen till skrivbordet. Om något försvinner så är det ju bara att kopiera tillbaka den =)

Visst, radera den versionen du har på din iPad och koppla in till din Mac och återskapa den gamla från din backup.
Men tycker du hellre ska försöka hitta lösningen på problemet istället eftersom du kommer vilja använda den nya appen med de nyare varianterna av Plex-appen på din Mac.
Kan hur som helst vara idé att ta bort Plex på din iPad och radera all data somd en frågar om då du raderar den. Och sen installera den på nytt från app-store. Kan funka.

Är nog inne på mitt 1000:e försök att få till detta men jag lyckas inte.
Efter att jag tog bort guisettings så kan jag nu iaf spela upp material på iOS men det har jag ju kunnat för ett tag sedan också, men det stora problemet kvarstår. Jag kan inte spela upp filmer/serier på OS appen.
Jag har fanimej testat allt, orkar inte med en clean install men det kanske är ett måste i dagsläget? När jag väljer att "play on plex" så snurrar laddaren till 1 sek och inget händer. Det sjuka är att det fungerar på jobbet, kan det ha att göra med att jag kör leopard hemma och snow leopard på jobbet?

Ah, du kör Leopard. Hmm. Vilken version av Plex.app använder du i Leopard?

Alltid den senaste :)
Men jag har testat på alla versioner som varit sedan appen till iOS kom ut.

0.9.2.7 alltså? Hmm. Kan du gå in i Plex Online och välja “more” och kolla om det finns några uppdateringar att hämta?

Jag har gjort följande:
- uppdaterat alla plugins i plex online
- raderat guisettings.xml
- raderat iOS appen och installerat igen
- kollat så jag har rätt version av flash
- sökt på forumet i månader och varit med i en massa trådar om detta
- testat att ha en film lokalt på min mac mini och lagt till den i PMM för att se om det skulle vara min externa disk som är problemet

Så vad jag kommit fram till så borde det antingen vara att jag kör leopard eller så är det mitt nätverk som är problemet, dock så kör jag ett vanligt n-nätverk med WPA-2 kryptering så inga konstigheter.
Remote funktionen fungerar och jag kan använda pluginsen, jag kan starta en film/serie via remoten också. Det som inte går är att starta film/serie genom att klicka och välja "play on plex"

Tror det blev en liten typo av dig i en tidigare post, men jag måste fråga för att vara säker:

Funkar alla dina filmer och serier i Plex-appen på din Mac?

Yep funkar kanon, det är så skumt detta. Jag är ju inte novis på Plex så det retar ihjäl mig att jag inte kan hitta felet.
För 3-4 månader sedan så gjorde jag även en ominstallation av Plex men det hjälpte inte heller. Atrus du som är berest i Plex-världen, har du hört om något liknande innan?

Kan det ha något att göra med vilken flashversion jag kör? Eller är det bara pluginsen som påverkas av det?
Tar hem Snow Leopard från jobbet nu i veckan men slipper helst dra om hela burken...

Jag håller med, riktigt underligt.
Nej, Flash-pluggen spelar ingen som helst roll för detta. Det påverkar bara uppspelning av pluginer.
Jag måste tyvärr rekommendera en uppgradering till 10.6. Sorry mannen.

En liten uppdatering här bara ifall någon annan kollar igenom tråden för problemlösning.
Uppgradering till 10.6 hjälpte inte mig med detta och jag har ännu inte fått det att fungera.

Well, då är det dags att ta i med hårdvantarna. Då du försöker spela upp en film i din iPad2:a så händer inget. inget felmeddelande eller något liknande. Eller hur?

Trigga det problemet, ladda sedan upp Plex Media Server.log här så ska jag ta mig en ■■■■.

Tjena, skönt med en som inte ger upp :)

På min iPad 2 så är det inga som helst problem att spela upp filerna, inte heller på min eller damens iPhone, fungerar galant.
Problemet är att jag inte kan starta en film på Mac Minins klient, jag kan navigera med remote funktionen i Plex iOS och starta en film den vägen men jag kan inte skrolla igenom library delen i iOS och starta en film på Mini klienten, make sense?

Som nämnt tidigare så är det inget stort problem bara grovt irriterande.

Ska trigga problemet när jag kommer hem och överösa dig med log-filer ;)

Ah, bloody hell. Har helt missat att det var det som var problemet. Låt mig bara dubbel och trippelkolla att jag denna gång förstår problemet:
Du kan i dina iOS-enheter gå igenom ditt bibliotek och starta upp filmer och tittar på dom i dina iOS-enheter. Men du kan inte starta upp filmer från din iOS-enhet så de spelas upp på din Mac Mini. Right?

Om nu ovanstående är korrekt, får du ens upp frågan om var du vill att filmen ska spelas upp? Om du får upp den frågan, vad händer på Mac Minin då du väljer Mac Minin som uppspelare?

Japp nu så är du med ;)

Bara för att lägga in ännu ett förtydligande, jag kan starta en film på min Mini genom att navigera i Minins Plex med remotefunktionen i iOS appen.

Jag har i mina iOS appar inställt på att appen ska fråga var jag vill spela upp filmen varje gång, när jag då väljer starta på Minins Plex så börjar den ladda (snurrande cirkeln) sen efter 10sek ungefär så slutar det bara, ingen krasch eller liknande. På minin händer ingenting.

Ok, bara en sak som är oklar nu. Du säger att du kan "navigera i Minins Plex med remotefunktionen i iOS-appen". Med det menar du att om du använder Plex på din iOS-enhet som fjärrkontroll så går det bra, men då du använder Plex på din iOS-enhet genom att bläddra i biblioteket på själva iOS-enheten, då händer detta problem?

Jag testade just detta på i min Plex-miljö, och det funkar bara bra. Så jag behöver veta vilken version av PMS du använder, och i vilket operativsystem.
Plus att jag behöver se din logg. Starta om PMS för att tömma loggen, gå sedan in och trigga problemet, och stäng sedan ner PMS igen. På så sätt så får vi en logg-fil som bara innehåller detta problem. Ladda upp den till denna tråd som en txt-fil så ska jag ta mig en ■■■■.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.