De senaste dagarna har det blivit omöjligt att starta filmer från iPad och iPhone. Felmeddelandet som kommer är; "Åtgärden kunde inte slutföras. Ett okänt fel inträffade: -12642".
Jag har uppdaterat PMS i media servern (Mac-mini) och Plex i iPad och iPhone är den senaste versionen. Har även provat med att ta bort apparna och installera igen utan bättre resultat. Alla filmer syns och den hittar servern så där är det inte något problem. Vad är lämplig åtgärd?
Upplever samma problem. Lite mystiskt fel som dyker upp oregelbundet, de senaste dagarna får jag också 12642. Samma fenomen på iPhone och ipad, senaste versionerna av PMS och app. Men just ikväll fick jag igång en film iaf!?
Hur menar du med filfel? Behövs det kunna skrivas till skiva för att spela upp?
Testade precis med nyuppdaterad app på ipad men funkar inte. Angående skrivrättigheter har jag ju inte ändrat ngt på macen så känns inte som det är det eftersom det funkade förut.
Från början var det bara vissa filer som inte funkade, nu gäller det alla. Testade att köra plexklienten från min bärbara Mac och det funkade perfekt…
Testade precis med nyuppdaterad app på ipad men funkar inte. Angående skrivrättigheter har jag ju inte ändrat ngt på macen så känns inte som det är det eftersom det funkade förut.
Från början var det bara vissa filer som inte funkade, nu gäller det alla. Testade att köra plexklienten från min bärbara Mac och det funkade perfekt...
Blir galen, tips på felsökande?
1. Starta om PMS (för att få fräsch logg-fil)
2. Återskapa felet i iOS-appen (notera tiden ner till sekunden då du fick felmeddelandet)
3. Ladda upp logg-filen hit och berätta exakt vilken tid du fick felmeddelandet så ska jag ta mig en ■■■■ i loggen och se om jag ser något.
Från det att jag försöker starta filmen på ipad tar det ca 10-12 sekunder innan felmeddelande 12642 dyker upp på paddan
AC3-dekodern ser ut att förstöra filen vid transcodingen. Kan du skapa en sample-fil av den där videon och ladda upp den någonstans så jag kan ladda hem den och lämna över till utvecklarna. De behöver en fil som vi vet med säkerhet pajar transcodern. :)