Hej
Jag tycker att jag fått mer och mer problem sedan den nya versionen kom ut att spela upp filmer & TV-serier i Plex Iphone och Ipad. När jag startar t ex en ganska lågupplöst TV serie (ca 180 mb) så får jag bara de snurrande hjulen (laddar & läser in) i ett par minuter utan att det händer något. Ibland får jag upp ett meddelande i stil med “Kunde ej spelas upp”.
Jag har stängt av både Direkt Play och Streaming i inställningarna. Jag har satt kvaliteten till Automatisk.
Jag har Plex Mediaserver på ett ReadyNas och alla filmerna fungerar att spela på Plex klienten i Macmini & Imac. Det är bara apparater med iOS som strular.
Jag bifogar Plex Media Server.Log om någon kan ta sig en ■■■■ och se vad som felar.
Om du sätter kvaliteten från Automatisk till något ganska lågt, vad händer då?
Ingenting. Enligt Elan så verkar PMS på mitt readynas (Linux) "krascha" varje gång undertexterna går igång. Detta skall tydligen fixas till nästa release. Jag hoppas att så är fallet. Men varför det bara blir så för iOS apparaterna och inte för mac mini/i mac förstår jag inte riktigt.
Mvh
Erik
Det används en annan version av FFMPEG för PMS för att bränna in undertexterna vid transcoding. Så jag förutsätter att det är det som är problemet.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.