Kan ikke få undertekster til at virke?

Hej, er ny på plex og har tilsyneladende et velkendt problem! Kan ikke få Plex til at vise danske undertekster :-(.

Mit setup er følgende:

Alle film er gemt som MKV-filer med undertekster som vobsub (en og samme fil),

Kører det fra en Qnap TS-119 Nas (via dennes plex app).

Har et LG smarttv (47lm960v) og aktiverer Plex via LG’s egen MedieLink.

Alle agenter m.m. Er sat op til Local Media i Plex, sprog/undertekster til dansk

Hvorfor fa’en kan jeg ikke få vist film med undertekster når nu de er der?? Foregår der en transcoding når film afvikles fra qnap med undertekster? Qnap TS-119 er for svag til transcoding så det kan være et issue - but what to do them ;-)??? Help help help ???

Michael

Duplicate, og svaret på her:

https://forums.plex.tv/topic/106732-cant-get-subtitles-to-work/?p=631603

/T

dana22 Det kunne jo godt være at personen mente at chancen for at få et svar. 

Var stører hvis det blev læst både på engelsk forum og det danske.

Ville ikke sige det er DUPLICATE.

Jeg har også samme problem. Nogle af mine film vil ikke afspille på chromcaster via plex.

Den skriver. This device does not support transcoding.

Jeg Converter alle film fra iso til mkv på samme måde.

dana22 Det kunne jo godt være at personen mente at chancen for at få et svar. 

Var stører hvis det blev læst både på engelsk forum og det danske.

Ville ikke sige det er DUPLICATE.

Jeg har også samme problem. Nogle af mine film vil ikke afspille på chromcaster via plex.

Den skriver. This device does not support transcoding.

Jeg Converter alle film fra iso til mkv på samme måde.

Samme spørgsmål i forskellige fore er duplicate, og jeg hjalp i den anden thread!

Når det så er sagt, er du kun her i det danske, så jeg vil derfor forsøge at hjælpe dig her, og på dansk.

Hvilken server har du, og hvilken version kører du?

/T

Ok. Fred være med det :-).

Jeg køre det på en Synology DS212j og plex server er version 0.9.9.10.459-008ea34

Læste det du skrev på engelsk og vil lige tjekke om der er noget om sub filerne.

Men hvis der er andet input. Må du gerne byde ind. 

Har lige prøvet at starte filmen på mit samsung smart tv med plex app.

Hmmm der ville den gerne afspille. Så det må være Chromcasteren der ikke kan.

Når der køres CromeCast, er der som regel med transcode, hvilket din NAS, som har en ARM CPU, ikke supporterer.

Synology NAS CPU

/T

Ok. Men det er kun et par film som ikke vil afspille ud af 30stk. Den jeg afprøvede var en blueray.

Jeg conveter om til mkv. bruger H264 1080p lyd AAC. Kan ikke helt forstå hvad transcoding er.

Ok. Men det er kun et par film som ikke vil afspille ud af 30stk. Den jeg afprøvede var en blueray.
Jeg conveter om til mkv. bruger H264 1080p lyd AAC. Kan ikke helt forstå hvad transcoding er.

Transcoding er oversættelse....

Dvs. hvis du har en film, som ikke er understyttet af f.eks. transportlaget (streaming) eller af modtageren, vil Plex automatisk konvertere den til noget der kan bruges

https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200250377-Transcoding-Media

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.