Gjorde ett halvhjärtat försök att leta efter en sökfunktion i API:t men hittade inget...
Efter att ha pillat lite med viaplay så har jag lärt mig mer om hur man listar ut url's etc. Så då var det inga problem att inse hur man söker för kanal5/9. Så jag la upp en pull på det. Denna hade ju en "Service Search". Ganska snyggt då det innebär att man kan söka från Plex startsida. Kanske borde ändra de andra pluginsens sök mot en liknande.
Denna var dock bara ett snabbhack - jag fixade den som fanns helt enkelt. Själv föredrar jag mina andra sökvarianter där man kan skilja på program, avsnitt o klipp. Vet inte om det går i en "Service Search" - och om det går att göra mer avancerade sökvarianter på kanal5/9.
Efter att ha pillat lite med viaplay så har jag lärt mig mer om hur man listar ut url's etc. Så då var det inga problem att inse hur man söker för kanal5/9. Så jag la upp en pull på det.
Visa sig att meo tagit bort allt om Search, och jag hade inte "rebasat" - så pullen var inte trivial.
Nu verkar den kommit med i officiella versionen - dock är den otestad. Dvs i värsta fall har jag förstört pluginen :unsure:
(inget speciellt behöver göras för att få den här uppdateringen, PMS kommer automatiskt att uppdatera när den detekterar den nya versionen)
Förutom nya Kanal 11 så finns även:
Jeppes sökfunktion
Live events(när sådana finns tillgängliga)
Tog även bort lite onödig navigering, dvs om ett program endast har en säsong så skippar den nu det mellansteget och returnerar alla program direkt
För program som endast har videos med DRM skydd så får man nu ett meddelande direkt som säger att dessa inte går att spela upp(istället för att det senare blir fel). Exempel: Walking Dead
En del program listades felaktigt innan de hade blivit publicerade på videoservern
Nu äntligen.. :) med den nya versionen av appen för Samsungen (1.013), så funkar Kanal5play utan konstigheter...
i min Samsung TV iaf.. :)
Mvh
Janson
Det var som tusan! Trodde det var nåt med samsung o inte Plex... Ska se om det funkar för mig också om jag får den nya versionen också - jag har ju för gamla modeller för tillfället...
Hej,
Nån som kan kolla om "kanal 5 play" plex channel plugin funkar för er?
(Kör plex 0.9.7.22 under ubuntu server)
Jag ser bara en handfull urgamla program i listan och inget av dem funkar.
Får bara "Cannot load M3U8: No levels to play" när jag startar nått. :-/
Vad kör du för client osv?
Funkar nån annan channel, tex svt?
Har samma problem som en person ovan.
Jag får bara bild men inget ljud när jag skickar till Chromecast. Är det något som fortfarande är ett problem för er andra eller finns det en lösning?
Edit: Vissa program från TV3 appen fungerar inte heller så antar att det är något strul med Plex?