Kanal 5 Play

@thompa1992 said:
Tjena

Har samma problem som en person ovan.
Jag får bara bild men inget ljud när jag skickar till Chromecast. Är det något som fortfarande är ett problem för er andra eller finns det en lösning?

Edit: Vissa program från TV3 appen fungerar inte heller så antar att det är något strul med Plex?

Detta är fortfarande inte fixat till 100% i Plex Media Server. Tror det är svårt att få till(problemet är relaterat till ffmpeg och i synnerhet konvertering mellan HLS till MKV).

Om du söker på forumet så är lösningen att man måste ändra i Chromecastens transcode profil och ändra i den så att den alltid transcodar ljudet.

Se tex https://forums.plex.tv/discussion/comment/972214/#Comment_972214

meo du som verkar ha koll på läget, hur ser det ut med Discovery play (Dplay) är det något du kommer försöka utveckla? Alla Kanal 5 play, Kanal 11 , verkar nu inte uppdateras på program, eller har jag fel.

/Mvh Rasmus

Hej!

Det är som du säger, dom verkar inte lägga in nya program i det API som pluginen använder. Är nog en tidsfråga innan allt släcks ner …

Tittade lite snabbt på den nya sidan och dessvärre verkar det som att videokällorna inte är lika rätt fram att hitta i längre.

Får se när jag får lite mer tid att kika på det …

Mvh

ok härligt, jag väntar med spänning, förstår att det lite att göra med en plattform.

Kort uppdatering:

• Man använder sig numera av en utökad autentisering för att få tillgång till videon även för “gratis” program.

Verkar som dom vill begränsa vilka klienter som används till endast sina egna(hemsidan, iOS, Android etc) :frowning:

betyder det att det blir svårt att lösa?

@Zivvi said:
betyder det att det blir svårt att lösa?

Blir lite krångligare, men är iaf görbart. Har kommit en bit på vägen men fortfarande en del kvar att göra

Finns nu en ny version publicerad hos Plex, så bli inte förvånade om Kanal 5 Play har försvunnit -> återfinns nu som Dplay!

Iom att den här uppdateringen även kräver ändringar i andra delar så kommer det inte att fungera förrän nästa uppdatering av Plex Media Server om jag förstått det hela rätt.(ändringar har skett i den sk Services.bundle)

härligt!!! Vet du när flex nästa server kommer?

Installera precis Dplay (heter kanal5 play i kanal listan men Dplay väl installerad) men får drm problem. Beror det på att rätt services inte kommit eller kan det vara något annat?

@Zivvi said:
härligt!!! Vet du när flex nästa server kommer?

Tyvärr inte

@Johan76 said:
Installera precis Dplay (heter kanal5 play i kanal listan men Dplay väl installerad) men får drm problem. Beror det på att rätt services inte kommit eller kan det vara något annat?

Antar att du försökte med “100 Code”? Program med DRM kan inte spelas upp i Plex …

Pluginen försöker så gott den kan att filtrera bort alla program som har DRM skydd, men tyvärr hittar den inte alla.

Pluginen filtrerar även pss bort alla program som är “Premium”

@meo said:

@Johan76 said:

Antar att du försökte med “100 Code”? Program med DRM kan inte spelas upp i Plex …

Pluginen försöker så gott den kan att filtrera bort alla program som har DRM skydd, men tyvärr hittar den inte alla.

Pluginen filtrerar även pss bort alla program som är “Premium”

Haha hur visste du det?
Jo skulle upp 4.30 dan efter sista avsnittet så tänkte det kan jag säkert kolla på play i plex.

Skit med drm.

Har under en “längre” tid haft problem med Dplay.
Kör jag via telefonen får jag: “This directory is empty”.
Kör jag på desktopen (med PMS) får jag: “This channel is not responding”.

Har uppdaterat Plex som ni pratat om tidigare i tråden.
Alla andra plug-ins funkar som de ska.
Har gjort omistallation av Dplay.

Inget har tyvätt hjälpt… Vad är nästa steg för mig för att få den att funka?

@fas723 said:
Har under en “längre” tid haft problem med Dplay.
Kör jag via telefonen får jag: “This directory is empty”.
Kör jag på desktopen (med PMS) får jag: “This channel is not responding”.

Har uppdaterat Plex som ni pratat om tidigare i tråden.
Alla andra plug-ins funkar som de ska.
Har gjort omistallation av Dplay.

Inget har tyvätt hjälpt… Vad är nästa steg för mig för att få den att funka?

Vilken version av Plex Media Server har du?

Allmän info för er som har problem:

• Dplay fungerar endast med Plex Media Server v0.9.14.6(släpptes 23 december) om man inte har PlexPass.
  • Om man har PlexPass fungerar Dplay från och med v0.9.14.4(släpptes 25 November).

Iom uppdateringen ifrån 0.9.12.x till 0.9.14.x så tror jag att man manuellt måste installera, dvs auto-uppdatering fungerar inte(säger att man har nyaste versionen även fast det finns en nyare) om man nu har version 0.9.12.x

Ladda hem senaste versionen här:
https://plex.tv/downloads

@meo said:
Allmän info för er som har problem:

• Dplay fungerar endast med Plex Media Server v0.9.14.6(släpptes 23 december) om man inte har PlexPass.
  • Om man har PlexPass fungerar Dplay från och med v0.9.14.4(släpptes 25 November).

Iom uppdateringen ifrån 0.9.12.x till 0.9.14.x så tror jag att man manuellt måste installera, dvs auto-uppdatering fungerar inte(säger att man har nyaste versionen även fast det finns en nyare) om man nu har version 0.9.12.x

Ladda hem senaste versionen här:
https://plex.tv/downloads

Ah, förmodligen det som är mitt fel. Har 0.9.12.x. Jag gjorde endast en uppdatering genom PMS och trodde då såklart att jag fick det senaste. Nu är 0.9.14 på väg in. Återkommer om jag har fortsatta problem.
Tack för hjälpen!

@fas723 said:
Ah, förmodligen det som är mitt fel. Har 0.9.12.x. Jag gjorde endast en uppdatering genom PMS och trodde då såklart att jag fick det senaste. Nu är 0.9.14 på väg in. Återkommer om jag har fortsatta problem.
Tack för hjälpen!

Bara att hojta till om det inte fungerar efter uppdateringen! En not är att Plex Home Theater inte klarar av de nya typer av strömmar som Dplay använder(video via https istället för vanlig http).

En till allmän info:

• Plex Media Server 0.9.14.x fungerar inte med Chromecast + plugins(Dplay, SVT Play, TV4 Play, Viasat Play etc, dvs alla plugins som använder Apple HLS videoströmmar = många av de som finns via Plex). Så om ni uppdaterar så var medveten om det problemet. Har påtalat detta problem för Plex och förhoppningsvis så kommer en uppdatering inom en snar framtid. (egentligen 0.9.15.x som jag rapporterat för men jag tror det är samma fel i 0.9.14.x)

@meo said:

@fas723 said:
Tack för hjälpen!

Bara att hojta till om det inte fungerar efter uppdateringen! En not är att Plex Home Theater inte klarar av de nya typer av strömmar som Dplay använder(video via https istället för vanlig http).

En till allmän info:

• Plex Media Server 0.9.14.x fungerar inte med Chromecast + plugins(Dplay, SVT Play, TV4 Play, Viasat Play etc, dvs alla plugins som använder Apple HLS videoströmmar = många av de som finns via Plex). Så om ni uppdaterar så var medveten om det problemet. Har påtalat detta problem för Plex och förhoppningsvis så kommer en uppdatering inom en snar framtid. (egentligen 0.9.15.x som jag rapporterat för men jag tror det är samma fel i 0.9.14.x)

Ehh… Blev inte bättre. Samma issue med 0.90.14.x.
Plus att det du precis sa dog också, Chromcast + de andra plugins. :slight_smile: Så nu fick jag gå tillbaka till 0.9.12.x.
Du är en stjärna om du kunde ligga på Plex att fixa detta till nästa release. Det borde vara ett globalt problem, och inte bara för se svenska kanalerna. Kanske därför man inte för hem 0.9.14.x då man kör uppdateringen via PMS?

0.9.14.x innehåller in stor uppdatering av “Transcoderfunktionen” i PMS, så jag antar att det kan vara som du säger att man valt att inte autouppdatera iom att det är en så pass stor ändring.

Ok, så det funkade inte med 0.9.14? Mycket konstigt, vilken klient använde du? Om det var Plex/Web så kan cachet förstört det.

Även fast du vill stanna kvar på 0.9.12.x så kanske det finns andra med problem som inte skriver på forumet, så du skulle jättegärna få prova igen och ladda upp några loggar?