“Python doesn’t actually support %s as an argument to strftime (if you check at datetime — Basic date and time types — Python 3.12.1 documentation it’s not in the list), the only reason it’s working is because Python is passing the information to your system’s strftime, which uses your local timezone.”
Denna raden funkar - men gissar du helst vill använda Datetime…
timestamp = int(time.time())+(3600*1000)
Ok!
Jodå jag hittade en Datetime funktion för detta, men tack ändå!
@krantzet said:
Jag har hittat en bugg i pluginen. Tror jag. De program som bara är ett avsnitt (exempelvis En skam för Sverige och Filip och Fredrik i Globen) fungerar inte. När jag försöker öppna dem under Alla program säger den att “denna mapp verkar vara tom”. Från sök fungerar det dock.
De syns inte heller i rekommenderat eller mest populära, exempelvis toppar En skam för Sverige i den officiella appen men syns inte här.
Det verkar som dplay kallat dem episod 0. Antar att det är problemet?
Har lagt in en uppdateringsbegäran på buggen i “Alla Program”, dvs nu ska avsnitt listas på korrekt sätt för dessa.
Kollade på vad som kunde vara skumt i “Mest Populära” men där hittar jag inte “En skam för Sverige” i datat som returneras. Får felsöka vidare …
@krantzet
Hittar inte “En skam för Sverige” under Rekommenderat eller Mest populära programmen. Däremot så är den med “överst” på hemsidan och via iOS appen.
Just den sektionen är inte med i pluginen just nu. Kan kika på om man kan lägga till den …
@krantzet said:
I apple tv appen finns det ingen möjlighet att söka. Antar att det är en begränsing i tvos appen av plex och inget du kan göra något åt, men det gör ju att alla program inte går att nå via apple tv.
Vad menar du med inte alla går att se? Kan du söka program som du inte kan browsa till på annat sätt? Eller menar du med tanke på buggen med “Episode:null”?
Ja, det går att söka efter exempelvis En skam för Sverige och få upp programmen och spela dem. Men försöker man spela upp dem genom att blädra via Alla program hamnar du bara i en tom mapp utan program.
@krantzet said:
I apple tv appen finns det ingen möjlighet att söka. Antar att det är en begränsing i tvos appen av plex och inget du kan göra något åt, men det gör ju att alla program inte går att nå via apple tv.
Vad menar du med inte alla går att se? Kan du söka program som du inte kan browsa till på annat sätt? Eller menar du med tanke på buggen med “Episode:null”?
Ja, det går att söka efter exempelvis En skam för Sverige och få upp programmen och spela dem. Men försöker man spela upp dem genom att blädra via Alla program hamnar du bara i en tom mapp utan program.
Hej, jag får det inte att fungera i MAC-versionen av servern. Står bara och tuggar oavsett episod. Allt listas men sedan står den bara och tänker med den snurrande ringen. Kör 0.9.15. Klient på Samsung SmartTV. Någon idé?
@bernlo said:
Hej, ja det fungerar bra via webbläsare. Andra Playkanaler verkar dock fungera bra med Samsung-klienten. Ex TV4 och SVT.
Svårt att säga vad som kan vara fel(har ingen Samsung) men iom det funkar på andra klienter så har du iaf rätt version av PMS.
Kan du slänga upp en Plex Media Server.log som loggats under ett uppspelningsförsök? (https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200250417). Kom ihåg att klicka i “Enable Plex Media Server debug logging” samt “Enable Plex Media Server verbose logging” under inställningarna för PMS innan. Plex/Web->General(måste klicka i “Show Advanced” för att de ska synas)
Svårt att säga vad som kan vara fel(har ingen Samsung) men iom det funkar på andra klienter så har du iaf rätt version av PMS.
Kan du slänga upp en Plex Media Server.log som loggats under ett uppspelningsförsök? (https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200250417). Kom ihåg att klicka i “Enable Plex Media Server debug logging” samt “Enable Plex Media Server verbose logging” under inställningarna för PMS innan. Plex/Web->General(måste klicka i “Show Advanced” för att de ska synas)
Du kan lägga till Samsung under DIRECT_PLAY_CLIENTS - säkert det som strular.
EDIT:
Testade men funkade inte - som sagt Samsung versionen är kass - på SVT etc får jag det vara att funka en gång per kanal - verkar vara samma fel som händer för DPLAY fast där händer det med en gång.
Får se om jag hinner testa vidare senare…
EDIT2:
Det verkar som att Samsung inte klarar av om MetadataObjectForURL returnerar ett EpisodeObject. Ändrar man till VideoClipObject så funkar det.
Men antar att det släpps en rättning på samsung klienten så snart som möjligt - följer inte samsung trådarna så mycket längre så har dålig koll på läget.
@DualC said:
Har testat med chrome läsaren men får inte alls några program att funka, … säger att “Denna kanal svarar inte” på dom jag testat med.
Vilken version av Plex Media Server har du?
Kört med senaste versionen, … uppgraderat alla kanaler.
Funkar inte alls för mig, … kan inte se nått.
Försöker jag tex kolla på “Kustbevakarna”, så existerar bara säsong 3 (har kunnat se alla tidigare) då säger den att “Denna kanal svarar inte”.
Ser ut som att alla program endast visar senaste Säsongen oxo, och inte alla som förut.
Försöker jag se på senaste och tex “Sofias änglar” så står det att “Plex svarar inte”.
/M
Gällande att alla säsonger inte visas:
Bugg i webklienten(används idag av nästan alla klienter: Plex/Web/Plex Media Player/PS4/Xbox etc) som har rapporterats till Plex.
För att verkligen bekräfta att du kör senaste versionen av PMS, kan du kolla att det är V0.9.15.2(22 januari 2016)? Testade nämligen precis Sofias änglar med Chrome och det funkade bra?
@DualC said:
Har testat med chrome läsaren men får inte alls några program att funka, … säger att “Denna kanal svarar inte” på dom jag testat med.
Vilken version av Plex Media Server har du?
Kört med senaste versionen, … uppgraderat alla kanaler.
Funkar inte alls för mig, … kan inte se nått.
Försöker jag tex kolla på “Kustbevakarna”, så existerar bara säsong 3 (har kunnat se alla tidigare) då säger den att “Denna kanal svarar inte”.
Ser ut som att alla program endast visar senaste Säsongen oxo, och inte alla som förut.
Försöker jag se på senaste och tex “Sofias änglar” så står det att “Plex svarar inte”.
/M
Gällande att alla säsonger inte visas:
Bugg i webklienten(används idag av nästan alla klienter: Plex/Web/Plex Media Player/PS4/Xbox etc) som har rapporterats till Plex.
För att verkligen bekräfta att du kör senaste versionen av PMS, kan du kolla att det är V0.9.15.2(22 januari 2016)? Testade nämligen precis Sofias änglar med Chrome och det funkade bra?
Okej, . skall kolla med WD TV Live… samt Chromen om det funkar bättre där.
Kör senaste versionen av Plex oxo såg jag nu.
EDIT: Testade nu på Chromen, och jag får upp “FEL, ValueError: Invalid format string.” :EDIT
@krantzet said:
Har du möjlighet att lägga upp en uppdaterad Dplay Test här också, där alla program fungerar? Så vore jag väldigt tacksam!
Att sektionen du nämner ovan saknas gör väl inte så mycket egentligen, huvudsaken är ju att det går att hitta programmen!
Ok, här kommer en ny version
Vill bara passa på att tacka för filen! Det fick Dplay att fungera även för mig (Chromebook/Windows 10/iPhone/Nexus 7 (android) → Chromecast)!
Dock får jag upp “Ett fel uppstod med att spela din media. Var god försök igen” med Viasat som tidigare funkade, men så länge jag får tillgång till Kanal 5’s Ullared är alla här hemma glada och nöjda (nästan).
@DualC said:
Okej, . skall kolla med WD TV Live… samt Chromen om det funkar bättre där.
Kör senaste versionen av Plex oxo såg jag nu.
EDIT: Testade nu på Chromen, och jag får upp “FEL, ValueError: Invalid format string.” :EDIT
/M
För att kunna felsöka vidare behövs loggar:
Öppna upp Plex/Web och ställ in loggnivå till Verbose(Settings->Web->Debug->Debug Level=Verbose). Kan behöva klicka i “SHOW ADVANCED” för att Debug-menyn ska synas.