Hejsan
Försöker att fixa så att jag kan komma åt min plex utanför nätverket. Men de går inte som jag vill, de skiter sig direkt.
Jag följer denna guid: http://wiki.plexapp.com/index.php/Plex_iOS
Men redan här skiter de sig:
1. Öppna AirPort-verktyg på din Mac
2. Välj Apple-routern till vänster, och klicka på "Manuell inställning"
3. Välj "Internet"-ikonen i övre menyn
4. Välj "DHCP" fliken. Klicka på "+" längst ned på skärmen
När jag har tryckt på "Internet ikonen" så kommer inte fliken "DHCP" upp. För att jag ska få fram den måste jag ändra anslutningsdelning från "Av (Bryggläg" till antingen "dela en allmän ip adress" eller "dela ut ett intervall Ip-adress"
När jag har gjort de så kommer fliken "DHCP" upp, och när jag jar gjort alla inställningar som ska göras och trycker på uppdatera så får jag ett fel meddelande som lyder så här "DHCP intervaller du angett står i konflikt med Apple Wi-Fi-basstationens WAN-Ip-adress"
Att tillägga, min AirPort extreme är ansluten till en router från bredbandsbolaget (har ADSL)
Behöver jag skapa ett statisk hostname? men jag ser inte vad de skulle ha för betydelse i det här skedet? De skulle inte ändra inställningarna i AirPorten.
Iaf, hoppas något vet vad de är för fel jag gör. Oerhört tacksam för eventuella svar. Gokväll
Eftersom du inte kör din AirportExtreme som en router, utan du har en annan router, så är det i den du har fått från Bredbandsbolaget du ska ändra. Din AirportExtreme ska stå i bryggläge.
Okej. Vet du vad de är för ändringar jag ska göra i den routen? och hur jag kommer åt den för att göra ändringar. För på AirPorten kan jag ju gå in i verktyg och ändra olika inställningar, men jag vette fan hur jag kommer åt routen från bredbandsbolaget.