Tänkte att jag skulle göra ett sista försök att få hjälp med detta problem genom att beskriva det lite mer i detalj innan jag ger upp.
[list]
[]Jag har ComHem och ett kabelmodem från dem som heter “Scientific Atlanta epc2203”. I den sitter en Time Capsule som jag använder som trådlös router till min iMac där jag har mitt PMS.
[]Jag försöker alltså att, från min iPhone och min iPad2, komma åt mitt hembibliotek när jag befinner mig utanför mitt WiFi-nätverk.
Jag har följt och gått igenom hela denna guide då jag har en dynamisk ip-adress: ConfigurePortForward
[/list]
När jag Pingar “myownwebsite.dyndns-free.com” från mitt eget WiFi så funkar det utan problem, men gör jag det på 3G så får jag inte kontakt. Jag förmodar att jag inte får kontakt på ett annat WiFi heller då Plex iOS-app inte får kontakt på varken 3G eller WiFi utanför mitt nätverk.
Jag skulle vara mycket tacksam om någon har den minsta idé vad jag skulle kunna testa för att lösa problemet.
Tjena.
Har vi tur kanske vi kan få lite pli på detta.
Har du iChat? I sånt fall kan vi använda oss av fjärrhjälpen i den så jag kan få ta mig en ■■■■ på inställningarna i din timecapsule historia . =)
Om inte annat så har du portforwardat rätt port 32400 i den mot den imac?
Om inte annat har du någe annan IM klient som vi kan snacka via?
Vill bara säga att MoxZ gjorde en utomordentlig insats och hjälpte mig tillrätta med problemet. Tack för det! (Med tanke på ointresset för tråden så ska jag inte gå in på detaljer)
Förklara gärna lite vad som löste problemet. Även om ingen har problemet just nu så kan det uppstå senare. Då är det bra att kunna hitts denna tråden med lösningen istället för att tvingas starta en ny tråd om samma ämne.
Jag har själv problem med att komma åt plex utanför mitt nätverk via 3G. Externt wifi fungerar utmärkt. Har ingen aning vad som strular. Tips?
I zippes fall så visade det sig att det fanns 2 routrar med i bilden så det vart dubbel nat. Vi inaktiverade routerfunktionen i Timecapsule och lät den andra routern sköta routingen och portforwardingen.
Ditt problem låter lite knepigare eftetsom det fungerar ifrån externt wifi men inte 3G det borde lixom inte vara några problem då din plexserver ser både 3g och external wifi som en likadan extern anslutning. Så min teori är tt det är nått med 3g inställningen i din telefon ntingen i plex clienten eller i ios eller android vad du nu kör.
Skicka mig din adress och inlogg till plex så får jag testa anslut om det går för sig?
Med inaktivera routerfunktionen, menar du då att ställa Timecapsule i bryggläge?
Jag kör iOS men jag har testar med tre olika Devices och det är samma problem med alla så det bör vara nätverket som stoppar något... Det fungerade förut när jag körde med ADSL-bredband men nu när jag kör Mobilt bredband så har jag aldrig fått till det att connecta via 3G.
Japp, bryggläge slår av routerfunktionen.
hur ställer man in plex i iphonen vill se på plex över mitt 3g
Ja, nu med myPlex är ju ovanstående problem ett minne blott. Logga in på datorn och på iPhone-appen så ska det fungera.
Uppdatera PMS på din dator till 0.9.5, och uppdatera Plex på din telefon till senaste versionen. Slå på myPlex i PMS preferences, och sen är det bara att tuta och köra :)
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.