Hej!
Jag är en ny användare av plex hemma kör jag min bärbara som server med plex sen kör jag det på min ipad och skickar upp det till min tv via apple tv och det fungerar bra. nu undrar jag om jag har min ipad hos en kompis och min dator står på hemma kan jag hämta upp filmerna från min dator till min ipad hemma hos honom och köra upp det på hans tv via hans apple tv, hoppas ni förstår frågan som sagt jag är rätt ny på detta.
Med vänlig hälsning, Micke
Kort svar ja.
Långt svar du måste skaffa dig ett myplex konto (Kostar inget)
Sedan i din server måste du logga in med myplex och publicera din server. Detta är oftast inga problem om du har en router som stödjer upnp. Annars måste du lägga in en portforward till din server i routern på port en port (Standard är 32400).
Sedan i din ipad klienten loggar du också in i myplex så skall du se servern där när du är utanför ditt hem så att säga.
Sedan finns det en aspekt till och det är vad du har för ut hastighet på din internet förbindelsen. Jag rekommenderar att man minst har 10 mbit om man vill kunna se på sina filmer i full kvalitet.
Hoppas detta har gett dig nått svar och inte bara en massa nya frågor =)
myplex finns på http://my.plexapp.com
Tackar för svaret jag har 10 ut så det borde funka
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Jag spinner på lite på denhär tråden.
jag har myplex konto och allting. och jag kan via min ipad och iphone se hela mitt bibliotek men helt ömöjligt att spela upp filmerna.
lika så kan ja inte komma åt myplex via webbläsaren utaför min nätverk hemma. jag har en airport extreme som router hemma om det kan hjälpa någon att förklara?
Är du inloggad med ditt MyPlex också? Får du en grön ■■■■■ under inställningarna av PMS?
"Omöjligt att spela", får du något felmeddelande, eller vad händer när du försöker?
Inte så lätt att bara gissa...
japp jag är inloggad på myplex.
jag kommer åt denv ia min iphone nu när jag är på jobbet ser jag.
men när jag loggar in på myplex via datorn nu här. så står det med röd text på min server att den itne är tillgänglig.
jag jag vet inte vart jag ska ändra någonstans för att det ska fungera? jag vet ju att den är tillgänglig eftersom min telefon kommer åt den?
och i inställningar där man ändrar vilken port man ska köra från och sånt så blir det ju gröna "check" markeringar så då borde det väll vara som det ska?
Då antar jag att du med iPhonen är uppkopplad via diin operatörs bredbandsnät, medans du med datorn på jobbet kör via ditt företags anslutning. Och då kanske de blockar de portar PLEX använder...
Har också problem med detta :( har ställt in port forward och gett min mac mini en egen mac adress i routern, men den vill inte publicera min server,
Gjorde så när jag hade min server på min bärbara mac och då funkade det.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.