KPN iTVonline

EDIT:

Nieuwe Versies voor Mac OS X

Dit is een tijdelijke oplossing. Deze heeft alleen 2 nadelen.

- Geen ondersteuning voor Plex Home Theater (komt door een bug met relatieve HTTPLivePlaylist in Plex Home Theater. Hopelijk lossen de Devs dit snel op  :) )

- Geen ondersteuning voor Web Client (dit is geen bug in de client en kan denk ik ook niet opgelost worden)

- Geen ondersteuning voor Live TV kijken buiten je KPN netwerk.

Verder bevat deze versie geen "hacks" om de bovenstaande problemen op te lossen dus zal deze versie dus over het algemeen beter werken.

Deze versie werkt werkt ook gewoon met Window en Lunix, dus mocht de andere versie niet werken voor je dan kan je ook deze versie proberen.

Download:

https://github.com/l...hive/v1.0.1.zip

Versie voor overige Media Server

- Wel ondersteuning voor Plex Home Theater

- Ondersteuning voor Live TV kijken buiten je KPN netwerk (niet uitvoerig getest)

Download:

https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle/archive/v1.0.0.zip

EDIT : versie 1.1

- automatisch live kanalen herkennen ( werken er nogsteeds kanalen niet dan hoor ik het graag)

- tumbs toegevoegd met dank aan Henk141270

- kanalen die niet werken spelen geen iTV reclame meer af ( ze geven echter ook geen error, er gebeurt niet als je op play druk, Nederland 1, 2 en 3 werken altijd)

downloaden kan gewoon via github

EDIT : Versie 1.0.1

Het iTVonline channel

github :
https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle

ondersteuning voor:
- Live TV
- Bekijken van gids en inplannen van opnames
- Programma gemist
- Trailer van films
- Beheren van opnames

nog een paar dingetjes,

- Je server moet binnen en KPN netwerk zijn om dit volledig te laten werken
- Je cliënt kan wel buiten het netwerk zijn.
- Nog niet alle zenders hebben art. (heb je een mooie afbeelding post de link hier dan voeg ik hem toe)
- Alleen ondersteuning voor players die encrypted HLS streams ondersteunen

Player die encrypted HLS streams ondersteunen (voor deze plugin):

- Plex/iOS
- Plex/Android
- PlexConnect
- Plex/Web
- Plex Samsung Smart Hub
- Plex Roku
- Plex Home Theater
Bron : https://forums.plex.tv/topic/27030-rel-nfl-network/

Installeren doe je door de repository te downloaden als zip-bestand en uit te pakken met bv winrar of 7zip. De map "iTVonline.bundle-master" moet je nu hernoemen naar "iTVonline.bundle" . deze map moet je vervolgens naar je plug-in folder kopiëren

Dus dan krijg je

/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle/Contents

Download
https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle/archive/master.zip
Plugin Map
synology : /volume1/Plex/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins
Linux : /var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins
OSX : ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins
Windows xp : C:\Documents and Settings\\Local Settings\Application Data\Plex Media Server\Plug-ins
Windows 7 : C:\Users\\AppData\Local\Plex Media Server\Plug-ins

Problemen

Staat je server in een KPN netwerk?

Werkt de functie die je probeert wel op http://www.itvonline.nl/ en op de iTVonline Iphone app? zo niet dan werkt het ook niet voor deze plugin.

Ondersteunt jouw client eHLS? Zie bovenstaande lijstje.

Probeer je kwaliteit instelling van de client op de hoogste stand te zetten? Bron:https://forums.plex.tv/topic/27030-rel-nfl-network/

Probleem nog niet opgelost?

vraag het op dit forum en vergeet vooral het volgende niet te melden:

- De client die je gebruikt

- De server die je gebruikt

- Je iTVonline Log ( /Plex Media Server/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.plugins.itvonline.log)

- Je Plugin Systeem Log ( /Plex Media Server/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.systeem.log)

- Minder belangrijk maar wel handig, Je Media Server Log (/Plex Media Server/Logs/Plex Media Server.log)

Logs bestanden kun je inpakken en toevoegen aan je aan je post of delen met bijvoorbeeld dropbox of pastebin

vragen op opmerkingen zijn altijd welkom

Groetjes Loek

########################oude post###########

Nieuwe Versie beschikbaar:

- gebruik van httplivestream (ipv webkit)
- een stuk mooier gemaakt
- ondersteuning voor windows en lunix (niet bevestigd)

wil live tv kijken niet lukken probeer dan in elk geval programma gemist en een trailer uit de videotheek
post ook je log zodat ik kan zien wat er mis gaat

plugin onderaan deze post te downloaden

########################oude post###########

ik ben hier al even mee bezig maar ik denk ik deel het eens

het iTVonline channel

ondersteuning voor:
- Live TV
- Trailer van films
- inplannen van opnames
- beheren van opnames

Ik ben dicht bij programma gemist maar het werk nog niet volledig
hoe je films moet kopen moet ik nog uitzoeken.

nog een paar dingetjes,

Je server moet binnen en KPN netwerk zijn om dit volledig te laten werken
Je cliënt kan wel buiten het netwerk zijn.
Het laden van een zender duurt erg lang.
Nog niet alle zenders hebben art. (heb je een mooie afbeelding post de link hier dan voeg ik hem toe)
Opnames verwijderen werk niet altijd.
Er wordt gebruik gemaakt van site configuratie dus geen ondersteuning voor Plex Home Theater
en slechte ondersteuning voor iPhone, Plex Media Center werkt het beste.
Installeren doe je door het bestand te downloaden en uit te pakken met bv winrar
de map iTVonline.bundle moet je vervolgens naar je plug-in folder kopiëren
je komt bij de map door met je rechter muisknop op het plex icon te drukken en vervolgens Open Plug-ins Folder te drukken

vragen op opmerkingen zijn altijd welkom

Groetjes Loek

EDIT
Versie 0.2 toegevoegd hopelijk lost dit julie problemen op, ik kan het zelf momenteel niet testen omdat ik niet bij mijn ouders ben (ik heb zelf geen kpn netwerk)

EDIT
Versie 0.3 toegevoegd bij mij werken alle functies nu behalve programma gemist en films kopen

EDIT V0.4
afbeeldingen toegevoegd en hopelijk wat bug fixes

EDIT V.0.18
ander afspeel systeem (http live streaming ipv webkit)

1 Like

Geniaal! Als dit top werkt kan mijn decoder de prullenbak ik.

Ik heb hier lang op gewacht, ik ga hem testen, ben hier erg blij mee! Laat je weten of het werkt :rolleyes:

Ik neem aan dat één van de 2 een nieuwe versie is? Misschien kan je de versies erbij zetten?

Ik heb de plugin getest. Eerst heb ik IP verificatie aangezet. Hierna ben ik naar kanalen gegaan maar daar gebeurt niets als ik er op klik.

Oct 17, 2013 15:16:17:019 [3592] DEBUG - Request: GET /video/itvonline [127.0.0.1:49824] (9 live)
Oct 17, 2013 15:16:17:020 [3592] DEBUG - Plug-in com.plexapp.plugins.itvonline has been used 91 times.
Oct 17, 2013 15:16:17:022 [3592] DEBUG - [com.plexapp.plugins.itvonline] Sending command over HTTP (GET): /video/itvonline
Oct 17, 2013 15:16:17:022 [3592] DEBUG - HTTP requesting to: http://127.0.0.1:63867/video/itvonline
Oct 17, 2013 15:16:17:038 [5624] DEBUG - Request: GET /:/plugins/com.plexapp.system/messaging/function/X1N0b3JlU2VydmljZTpJc0NoYW5uZWxCcm9rZW4_/Y2VyZWFsMQoxCmxpc3QKMApyMAo_/Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMQpzMjkKY29tLnBsZXhhcHAucGx1Z2lucy5pdHZvbmxpbmVzMTAKaWRlbnRpZmllcnIwCg__ [127.0.0.1:49831] (9 live)
Oct 17, 2013 15:16:17:039 [5624] DEBUG - [com.plexapp.system] Sending command over HTTP (GET): /:/plugins/com.plexapp.system/messaging/function/X1N0b3JlU2VydmljZTpJc0NoYW5uZWxCcm9rZW4_/Y2VyZWFsMQoxCmxpc3QKMApyMAo_/Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMQpzMjkKY29tLnBsZXhhcHAucGx1Z2lucy5pdHZvbmxpbmVzMTAKaWRlbnRpZmllcnIwCg__
Oct 17, 2013 15:16:17:039 [5624] DEBUG - HTTP requesting to: http://127.0.0.1:49185/:/plugins/com.plexapp.system/messaging/function/X1N0b3JlU2VydmljZTpJc0NoYW5uZWxCcm9rZW4_/Y2VyZWFsMQoxCmxpc3QKMApyMAo_/Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMQpzMjkKY29tLnBsZXhhcHAucGx1Z2lucy5pdHZvbmxpbmVzMTAKaWRlbnRpZmllcnIwCg__
Oct 17, 2013 15:16:17:044 [5624] DEBUG - [com.plexapp.system] HTTP reply status 200, with 32 bytes of content.
Oct 17, 2013 15:16:17:048 [3592] DEBUG - [com.plexapp.plugins.itvonline] HTTP reply status 200, with 1103 bytes of content.
Oct 17, 2013 15:16:17:588 [2076] DEBUG - TrayIcon::WindowProc received DisplayIcon timer message
Oct 17, 2013 15:16:17:588 [2076] WARN - Shell_NotifyIcon(NIM_ADD) failed: 0x3f0
Oct 17, 2013 15:16:18:435 [6136] DEBUG - Request: GET /video/itvonline [127.0.0.1:49825] (8 live)
Oct 17, 2013 15:16:18:435 [6136] DEBUG - Plug-in com.plexapp.plugins.itvonline has been used 92 times.
Oct 17, 2013 15:16:18:435 [6136] DEBUG - [com.plexapp.plugins.itvonline] Sending command over HTTP (GET): /video/itvonline
Oct 17, 2013 15:16:18:435 [6136] DEBUG - HTTP requesting to: http://127.0.0.1:63867/video/itvonline
Oct 17, 2013 15:16:18:451 [5624] DEBUG - Request: GET /:/plugins/com.plexapp.system/messaging/function/X1N0b3JlU2VydmljZTpJc0NoYW5uZWxCcm9rZW4_/Y2VyZWFsMQoxCmxpc3QKMApyMAo_/Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMQpzMjkKY29tLnBsZXhhcHAucGx1Z2lucy5pdHZvbmxpbmVzMTAKaWRlbnRpZmllcnIwCg__ [127.0.0.1:49834] (8 live)
Oct 17, 2013 15:16:18:452 [5624] DEBUG - [com.plexapp.system] Sending command over HTTP (GET): /:/plugins/com.plexapp.system/messaging/function/X1N0b3JlU2VydmljZTpJc0NoYW5uZWxCcm9rZW4_/Y2VyZWFsMQoxCmxpc3QKMApyMAo_/Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMQpzMjkKY29tLnBsZXhhcHAucGx1Z2lucy5pdHZvbmxpbmVzMTAKaWRlbnRpZmllcnIwCg__
Oct 17, 2013 15:16:18:452 [5624] DEBUG - HTTP requesting to: http://127.0.0.1:49185/:/plugins/com.plexapp.system/messaging/function/X1N0b3JlU2VydmljZTpJc0NoYW5uZWxCcm9rZW4_/Y2VyZWFsMQoxCmxpc3QKMApyMAo_/Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMQpzMjkKY29tLnBsZXhhcHAucGx1Z2lucy5pdHZvbmxpbmVzMTAKaWRlbnRpZmllcnIwCg__
Oct 17, 2013 15:16:18:457 [5624] DEBUG - [com.plexapp.system] HTTP reply status 200, with 32 bytes of content.
Oct 17, 2013 15:16:18:462 [6136] DEBUG - [com.plexapp.plugins.itvonline] HTTP reply status 200, with 1103 bytes of content.

Ik heb ook getest op de volgende manieren

PMS op synology met PMC onder Mac OS X:

- Kan geen kanalen zien

- kan geen gids inzien

- kan programma gemist inzien maar niets afspelen

- kan de vidiotheek inzien, geen trailers afspelen

- Kan mijn opnames zien, niet afspelen

- instellingen geprobeert op IP en op basis van abonnement gegevens

PMS op Windows met PMC onder Mac OS X:

- Kan geen kanalen zien

- kan geen gids inzien

PMS op Windows met PMC onder Windows:

- Kan geen kanalen zien

- kan geen gids inzien

Ik heb beide versies geprobeerd. Jammer dat het niet helemaal werkt, maar wellicht een goed begin, de opbouw van de plugin ziet er goed uit :)

bedankt voor jullie reacties ik ga er gelijk naar kijken

het niet kunnen afspelen van je kanalen en niet kunnen afspelen van trailer is waarschijnlijk een fout in de site config

opnames kunnen helaas niet via iTVonline worden afgespeeld ik heb hier ooit wel een stukje code voor toegevoegd in de hoop dat dit ooit ondersteund ging worden

ik dit heb het nu verwijderd

Media Servers dit op Linux draaien zullen waarschijnlijk nooit ondersteund worden door deze plug-in omdat ze geen beschikking hebben over silverlight.  <_<

Nog even voor de zekerheid als jullie naar http://www.itvonline.nl/ gaan dan kunnen jullie wel tv kijken?

Loek

ik heb de originele post aangepast en een update toegevoegd hopelijk werk dit beter voor julie

Loek

Ik kan inderdaad TV kijken als ik met Internet explozie (Op de PC) en met safari (Op de Mac) naar de site ga. Ik zal de nieuwe versie morgen testen en laat het je dan weer weten. Bedankt voor je snelle reactie!

b.t.w: Als de kanalen werken, en ik deze kan zien, en eventueel de gids, dan ben ik al een blij mens, ondersteuning voor de videotheek gebruik ik niet.

Nog een vraag, hoeft alleen de PMS Silverlight te ondersteunen? of moet de PMC dit ook? Indien de ondersteuning alleen geld voor de PMS, dan zou het met een Windows PMS verder op elke client moeten werken zoals Raspberry PI, Apple TV, iPAD, iPhone, Windows Client en Mac OS x Client. Ik gebruik ze zo'n beetje allemaal :rolleyes:

mvg

Henk

Nog een vraag, hoeft alleen de PMS Silverlight te ondersteunen? of moet de PMC dit ook? Indien de ondersteuning alleen geld voor de PMS, dan zou het met een Windows PMS verder op elke client moeten werken zoals Raspberry PI, Apple TV, iPAD, iPhone, Windows Client en Mac OS x Client. Ik gebruik ze zo'n beetje allemaal :rolleyes:

Ja, alleen de machine waar PMS draait hoeft over Silverlight te beschikken. In theorie moet het dan kunnen werken, in de praktijk blijkt echter dat op Webkit (Silveright of Flash) gebaseerde channels een hoop problemen geven, met name op Windows PMS... Omdat het hele Webkit gebeuren zo vreselijk onstabiel is en niet op alle OS'en ondersteund kan worden, gaat support hiervoor volledig verdwijnen (bij de enigszins recente versies van Plex for Home Theater is Webkit support reeds verwijderd).

alleen je server moet silverlight hebben om dit te laten werken, maar de client moet ook ondersteuning hebben voor site cofig.

voor zover ik weet hebben de volgende clients hier ondersteuning voor:

plex media center (windows zeker weten, Mac kan ik niet testen maar ik denk het wel)

iphone ( wel erg slecht, bij mij stop hij na een paar seconde)

ipad ( zelfde verhaal als iphone denk ik kan het niet bevestigen)

android denk ik wel maar kan ook niet niet controleren

de volgende clients hebben geen ondersteuning:

Plex Home Theater (plexpass)

Rasplex (nog helemaal geen ondersteuning voor channel toe ik het voor het laatst checkten)

Loek

maar de client moet ook ondersteuning hebben voor site cofig.

Nee, site configs hebben niks met clients te maken, wat site configs betreft wordt alles gedaan aan de server kant.

Ik heb zojuist weer even getest  met zowel PMS als PMC onder Mac Os X

- Kan alle kanalen zien kan geen kanalen bekijken, ook niet naar heel lang wachten

- kan de Gids inzien, geen opname plannen error: 3000 - fout met gebruikers profiel

- Kan mijn opnames niet zien

PMS versie 0.9.8.6.175 met flower en silverlight geinstalleerd.

Er schijnt een XS4ALL WebTV officiele plug-un te zijn voor tv kijken. XS4ALL betrekt zijn TV van KPN. Ik weet niet of deze plug-in werkt, kan hem niet testen, ik heb geen XS4ALL lijn. Maar als deze wel werkt, dan zou het een koud kunstje moeten zijn deze ook werkbaar te krijgen op het KPN netwerk.

Ik heb het idee dat het grootste probleem silverlight is.

Mocht je nog meer info willen, dan verneem ik het graag :rolleyes:

Vervelend dat het nog steeds niet werkt, ik ga vandaag terug naar mijn ouders die wel KPN hebben dus dan kan ik het zelf proberen en dan hoop ik zaterdag of zondag een oplossing te hebben

zover ik weet heeft kpn geen API voor TV steaming dus ik denk niet dat dit gaat lukken. ik heb de XS4ALL plugin overigens wel al bekeken in de hoop hier ideeën van op te doen.

het kijken van programma gemist werk inderdaad nog niet hier ben ik zelf ook nog niet uit

een Log kan misschien helpen als je dit voor mijn hebt (LET OP DAT JE PIN EN ABONNEMENTSNUMMER EN NIET IN STAAN, deze kunnen in de log voorkomen in een van de request url dit ziet er als volgt uit  https://www.itvonline.nl/AVS/besc?action=Login&channel=PCTV&username=ABONNEMENTSNUMMER&password=PIN&remember=N&_=EEN_WILLEKEURIG_NUMMER

bij windows kan je ze vinden onder C:\Users\USER\AppData\Local\Plex Media Server\Logs\PMS Plugin Logs\com.plexapp.plugins.itvonline voor Mac weet ik het niet

Loek

ik heb weer een nieuwe versie geupload, alle functies werken nu bij mij thuis ik hoop dat dit ook alle problemen voor julie oplost

Ik heb nog even snel gekeken, resultaat voor de zenders zijn het zelfde. De plug-in werkt wel een stuk vlotter trouwens, hij vliegt er over in alle menu's :wacko:

Hoe ik de logfiles moet vinden in Mac os x heb ik nog niet gekeken, ik zal morgen nog even met Windows testen

Wat wel opvalt is als ik de web interface gebruik, ik wel zenders kan kijken, maar dan laat hij tevens de site van iTV zien. Dit zou impliseren dat er op de client silverlight gedraaid word :D

Ik had nog wat logo's welke ik in de bijlage heb bijgevoed, ik heb ze niet helemaal compleet, maar op een stuk of drie na, zijn ze het allemaal, als je ze mooi vindt en je kan ze gebruiken, graag :rolleyes:  Ik heb ze ooit gebruikt voor een XBMC-pvr oplossing.

Alvast hartelijk dank voor je snelle reactie, morgen post ik de resultaten voor de Windows test.

mvg

Henk

NL TV - Logos.zip (670 KB)

Onverwachte fout bij mij.

Bijgesloten mijn log

Ik heb nog even snel gekeken, resultaat voor de zenders zijn het zelfde. De plug-in werkt wel een stuk vlotter trouwens, hij vliegt er over in alle menu's :wacko:

Hoe ik de logfiles moet vinden in Mac os x heb ik nog niet gekeken, ik zal morgen nog even met Windows testen

Wat wel opvalt is als ik de web interface gebruik, ik wel zenders kan kijken, maar dan laat hij tevens de site van iTV zien. Dit zou impliseren dat er op de client silverlight gedraaid word :D

Ik had nog wat logo's welke ik in de bijlage heb bijgevoed, ik heb ze niet helemaal compleet, maar op een stuk of drie na, zijn ze het allemaal, als je ze mooi vindt en je kan ze gebruiken, graag :rolleyes:  Ik heb ze ooit gebruikt voor een XBMC-pvr oplossing.

Alvast hartelijk dank voor je snelle reactie, morgen post ik de resultaten voor de Windows test.

mvg

Henk

Heb je al geprobeerd de plugin helemaal te verwijderen en de nieuwste versie naar de map te verslepen. Herstart daarna je media server. Dit kan de oplossing zijn.

Wat de web interface betreft wordt je gewoon doorverwezen naar de daadwerkelijke site er wordt dus geen gebruik  gemaakt van de media server dit doen de andere clients wel.

Bijgesloten mijn log

Misschien heb je iets fout gedaan want je log zit niet bij je post  :rolleyes:

Naast het log van de plugin in het log van de media server ook erg handig.

deze vind je bij windows in de map 

C:\Users\USER\AppData\Local\Plex Media Server\Logs

en dan het Plex Media Server.txt bestand 

Loek

Misschien heb je iets fout gedaan want je log zit niet bij je post  :rolleyes:

Loek

Ik had het al gezien ja, hij zit er nu wel bij

Beste Look,

Ik heb een paar keer beeld gehad nu onder de Windows PMS, niet op alle kanalen, maar dat hoeft niet aan de plugin te liggen. als ik de website van KPN gebruik krijg ik ook wel eens een foutmelding dat het kanaal tijdelijk niet beschikbaar is. echter heb ik wel met een verouderde versie van de PMS 0.9.710.382 gewerkt, laatste versie vertikt het gewoon. Welke versie gebruik jij?

Elke keer als ik je update installeer, deinstalleer ik eerst de oude pluin, dan herstart ik de PMS en dan plaats ik de nieuwe plugin. Ik herstart dan weer de PMS en dan test ik.

Ik heb zowel van de apple als van de windows test de logfiles mee geplaatst van plug-in en server. Ben benieuwd wat er uit komt. :D

mvg

Henk

Apple PMS plug-in log.zip (350 KB)Apple PMS server log.zip (117 KB)Windows PMS 0.9.710.382 logs.zip (95.7 KB)

Bijgesloten mijn log

Ik kan helaas niks vinden je je log dat duid op een onverwachte fout.

Kan je iets meer vertellen over wat je wat je precies deed toen je deze melding kreeg en kan je je media server log bijvoegen hier kan ik misschien meer in vinden.

Hou er ook rekening mee dat je na een fout gelijk je log ergens anders opslaat  zodat er niks extra's meer aan toegevoegd wordt.

Beste Look,

Ik heb een paar keer beeld gehad nu onder de Windows PMS, niet op alle kanalen, maar dat hoeft niet aan de plugin te liggen. als ik de website van KPN gebruik krijg ik ook wel eens een foutmelding dat het kanaal tijdelijk niet beschikbaar is. echter heb ik wel met een verouderde versie van de PMS 0.9.710.382 gewerkt, laatste versie vertikt het gewoon. Welke versie gebruik jij?

Elke keer als ik je update installeer, deinstalleer ik eerst de oude pluin, dan herstart ik de PMS en dan plaats ik de nieuwe plugin. Ik herstart dan weer de PMS en dan test ik.

Ik heb zowel van de apple als van de windows test de logfiles mee geplaatst van plug-in en server. Ben benieuwd wat er uit komt. :D

mvg

Henk

Ik ben blij om te horen dat je in elk geval beeld heb bij een aantal kanalen. Zou je de kanalen waar je geen beeld bij krijgt hier kunnen posten zodat ik kan controleren of het echt geen fout van de plugin is.

Ik gebruik momenteel de laatste publieke versie van PMS dit is versie 9.8.6 en hiermee werk alles bij mij.

Voor wat je apple PMS betreft kan ik geen aanwijzing vinden dat webkit gestart wordt. ik denk dat ik hier nu een oplossing heb gevonden maar ik kan het niet testen

ik heb inmiddels ook alle afbeeldingen van henk toegevoegd aan de plugin. dit ziet er zeker netter uit, het is alleen jammer dat niet alle afbeeldingen goed passen

update heb ik bij de eerste post toegevoegd

Loek