KPN iTVonline

Hoi dit is geweld dat dit in app werkt.

Ik vroeg me af is dit ook mogelijk voor upc horizon tv?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,

Benito2313

@benito2313

in fijten wel. UPC heeft zo een zelfde dienst als KPN allen dan op deze pagina 
https://www.horizon.tv/nl_nl/

voor KPN is dat http://www.itvonline.nl/

deze plug in werkt zo ver ik het goed begrijp via de linkjes die de http://www.itvonline.nl/ pagina ook gebruikt 

dus in fijten zou je als je verstand heb van code en zo dan zou je de basis van deze pugin kunnen veranderen naar de UPC links 

Dus als je dat zou lukken dan is je antwoord JA 

mt vg starpc 

Beste Loek,

Bedankt voor je informatie. Ik ga zeker kijken of ik iets kan betekenen voor de XBMC gebruikers die dolgraag iTVonline zouden willen kijken op hun XBMC bak.

Persoonlijk denk ik dat er in Nederland meer XBMC gebruikers zijn dan Plex gebruikers. Maar dit is een wilde gok :)

Zelf ben ik nu bezig met een iTVOnline "wrapper app" voor Windows. OSX is WIP. TChromiumFMX (Firemonkey embedded chromium lib werkt nog niet helemaal lekker in Delphi XE5)

Wat ik namelijk miste was een "afstandsbediening" om iTVOnline te kunnen bedienen wanneer ik deze bijvoorbeeld fullscreen op mijn pc draaide.

Nu kan ik met een simpele HTML/Java script client zenders wisselen en het geluid bedienen.

De kinderen zijn er erg blij mee. Ze kunnen nu lekker lui in hun bed blijven liggen en met hun telefoon zappen.

Even terrugkomend op de XBMC plugin: Ik dacht namelijk dat dit nooit zou gaan werken op b.v. een RPI. Dit omdat ik dacht dat Silverlight een vereiste was. Silverlight en ARM zijn een no go.

Nu begrijp ik dat jouw plugin (aan de serverkant) geen silverlight meer nodig heeft. Heb ik zelf ervaren. :) Dus zou het in theorie ook mogelijk moeten zijn om een stream direct op een RPI af te spelen.

Ik heb eens in je code zitten snuffelen maar ik snap er niet veel van. Met name de grote lijnen. Heeft met mij te maken, want ik stam nog uit het Pascal tijdperk :)

Als je tijd en zin hebt zou je dan in groffe lijnen de werking van de plugin kunnen uitleggen? Misschien wat handige tips kunnen geven waar ik op moet letten?

KB

als ik tijd heb stuur ik een persoonlijk bericht met wat uitgebreidere informatie, maar ik denk dat je het best kunt beginnen met de xbmc plugin voor nasa (https://github.com/dersphere/plugin.video.nasa) en deze mij de code uit mijn plugin moet aanpassen. verder kan het wel werken zonder silverlight omdat we niet de silverlight stream gebruiken (deze zijn DRM beveiligd) maar de iphone HTTP Live Stream gebruiken (deze kunnen niet beveiligd worden met DRM). als je een iphone of ipad heb kan je via een proxy programma als Charles alle HTTP request inspecteren en de HTTP Live Stream (.m3u8) url er uit vissen.

geweldig deze plug in 
alleen heb ik een probleem

USE of hardware.

plex server platform:QNAP NAS TS-412
plex server versie app(qnap):0.9.7.12.4

map toegevoegd hier 
nas/root/Library/Plex Media Server/Plug-ins/iTVOnline.bundle

locatie voor afspelen
TV:SAMSUNG SMART TV 
APP VERSIE: 1.006

wat doet het wel/niet
de Pelx server op de nas doet het goed. Volgens mij

de app op de tv doet het ook wel. maar na toevoegen van de server 192.168.2.1 en dan terug gaan dan duurt het best heel lang voor dat de tv dus de app af gesloten en op nieuw starten 
De plex TV app zegt dan connect to 192.168.2.1 retry in 10~9~8~7......2~1~0 en dan staat er loadingg home screen... ( nu al zekker 5 minuten)
de ITV plugin op de NAS werkt ik kan de plugin zien op de PC client

maar de SAMSUNG TV tja die app die doet niks 

wie weet wat er niet goed gaat 

mt vg starpc 

EDIT: de PLUG in doet het goed op de PC client iemand tips voor de samsung PLEX app ?? 

even voor de duidelijkheid. je hebt de plugin correct geinstalleerd op je NAS en kan op een pc via bijvoorbeeld de web client en de home theater client de plugin gebruiken. de samsung app doet echter niks. hiermee bedoel je dat als je in de plex app voor samsung zit en je de itvonline plugin opstart er niks gebeurd? of start de plex app voor samsung helemaal niet op? ik heb zelf geen samsung tv dus ik kan het zelf niet testen.

de logbestanden staan meestal in de map : nas/root/Library/Plex Media Server/Logs/PMS Plugin Logs

de com.plexapp.itvonline.log en com.plexapp.systeem.log bestanden zijn het belangrijkst.

Hoi dit is geweld dat dit in app werkt.
Ik vroeg me af is dit ook mogelijk voor upc horizon tv?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,

Benito2313

Ik denkt niet dat dit mijn gaat lukken. vooral omdat ik geen UPC abonnement heb. in theorie zou het kunnen. belangrijk is dan de je probeer de iphone app na te doen en zo de HTTP Live Stream urls kan vinden. een programma als Charles is hier erg handig voor.

Ik heb inmiddels een virtual mac OS X opgezet met plex media server er op. ik heb echter nog geen tijd gehad om alles te testen, maar vooruitgang is geboekt  :)

Loek

Beste Loek,

Ik heb de nieuwe versie getest maar krijg toch nog geen beeld op mijn RPI/imac

Wat werkt wel:

Tv kijken op mijn PMS server mbv webclient (iTVPlugin werkt lokaal)

Film kijken op mijn imac m.b.v. Plex Home Theater (dus firewall settings op mijn PMS zijn goed) 

Tv kijken op mijn PMS server mbv Plex Home Theater (iTVPlugin werkt lokaal)

Tv kijken op mijn PMS server mbv XBMC en PlexXBM (iTVPlugin werkt lokaal)

Wat werkt niet:

Tv kijken op mijn imac mbv Plex Home server

Tv kijken op mijn imac mbv Webclient

Tv kijken op mijn RPI mbv XBMC FlexBMC

Tv kijken op een Windows 7 PC mbv Plex Home server

Tv kijken op een Windows 7 PC mbv Webclient

Tv kijken op een RPI mbv Rasplex

Ik als een channel start (b.v. Nederland 1 of uitzending gemist) krijg ik open stream daarna verder niets

Op mijn imac: krijg ik twee keer alleen een pop-up met even geduld. (Plex Home server) en een ronddraaiend cirkeltje in de webclient.

XBMC.log toont dit:

23:48:06 T:3041681952 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
23:48:06 T:3041681952  NOTICE: CXBMCRenderManager::ResetRenderBuffer - using 5 render buffers
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: Thread COMXPlayer start, auto delete: false
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: Creating InputStream
23:48:06 T:2716857408  NOTICE: Thread CFileCache start, auto delete: false
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: Creating Demuxer
23:48:06 T:2681205824   ERROR: OpenDemuxStream - Error creating demuxer
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: COMXPlayer::OnExit()
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: COMXPlayer::OnExit() deleting input stream
23:48:06 T:3041681952   ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [plugin://plugin.video.plexbmc/?url=http%3A//192.168.2.23%3A32400/system/services/url/lookup%3Furl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.itvonline.nl%252F%253FchannelId%253D24&mode=18&indirect=1]
23:48:06 T:2681205824  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
23:48:07 T:3041681952  NOTICE: COMXPlayer::CloseFile
23:48:07 T:3041681952 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
23:48:07 T:3041681952  NOTICE: COMXPlayer: waiting for threads to exit
23:48:07 T:3041681952  NOTICE: DVDPlayer: finished waiting

Klopt de tweede URL wel ? 

Ik kan in de plex log files niet echt iets vinden. Ik vermoed dat de plugin niet lekker werkt als je remote (binnen LAN) TV wil kijken.

films kijken en de apple trailer channel werken wel.

Heb je misschien nog tips?

KB

bedankt voor de feedback ik ga er naar kijken. nog 2 vragen:

Is je PMS geinstalleerd op een Windows/Linux/NAS , (Niet op Mac OS X)? 

Is je web client bereikbaar via http://192.168.2.23:32400/web ?

Loek

bedankt voor de feedback ik ga er naar kijken. nog 2 vragen:

Is je PMS geinstalleerd op een Windows/Linux/NAS , (Niet op Mac OS X)? 

Is je web client bereikbaar via http://192.168.2.23:32400/web ?

Loek

Beste Loek

PMS staat geïnstalleerd op een Ubuntu (14.04) laptop.

WebClient is inderdaad bereikbaar op http://192.168.2.23:32400/web

Additionele informatie:

Deze URL ziet er niet echt lekker uit

plugin://plugin.video.plexbmc/?url=http%3A//192.168.2.23%3A32400/system/services/url/lookup%3Furl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.itvonline.nl%252F%253FchannelId%253D24&mode=18&indirect=1]

Het lijkt erop dat PlexBMC er nog iets achter plakt en nog een keer encode.

Als ik overigens op deze link (uit bovenstaande xbmc.log) click vanuit een andere pc krijg ik wel iets te zien (in een browser)

http://192.168.2.23:32400/:/plugins/com.plexapp.system/serviceFunction/url/com.plexapp.plugins.itvonline/iTVonline/HTTPLiveStreamPlayList.m3u8?args=Y2VyZWFsMQoxCnR1cGxlCjAKcjAK&kwargs=Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMQpzMTk5Cmh0dHA6Ly93b3d6YS5waHFzdHJlYW1lcjA4LmtwbnN0cmVhbWluZy5ubC9saXZlL0dNRVZhd01HMWppM29aa3JCTUtyc2cxbXdObnlRdXJDRk5NWDE0SlpITFE9ajNlTFFlWV9hVjFvSFNTdXhRRjZnYW5xVmoxNnA3TDgwX19NYTRJVVU4MDJZTTl6Q3RNMWtmOEFGMTR2UTktVkU1MFFxWF9Lb0Y0aFh1ak5xbmducnc9PS5zbWlsL3BsYXlsaXN0Lm0zdThzOAptM3U4X3VybHIwCg__

Dus de opbouw van de (stream)URL is OK.

Ik snap dus niet waarom XBMC/PlexBMC zeurt over deze URL

plugin://plugin.video.plexbmc/?url=http%3A//192.168.2.23%3A32400/system/services/url/lookup%3Furl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.itvonline.nl%252F%253FchannelId%253D24&mode=18&indirect=1]

Groet KB

beste loek17

naar mijn idee is de server goed 
als ik op mijn windows 7 PC ( op windows 8.1 doet plex het minder goed maar dat vind ik nu niet belang rijk) 

de plex client open dan zie ik de Itv als kanaal en kan die ook zonder enig probleem gebruiken TV kijken gaat perfect

op de tv ja dat heeft denk ik niks te maken met jou plug in. 

ik zal het proberen uit te leggen 

als ik de app voor het eerst op start en dan dit doe (plex media server ) op geef 

ip adres op geef ( ip adres in dit plaatje is niet van mij maar dient als voorbeeld) mijn ip is 192.168.2.1 maar veder ziet het er het zelfde uit 

dan connect de plex SAMSUNG app. 
dan ga ik terug en sluit de settings page af. 
dan kom ik in het hoofd scherm van PLEX 

plex_home_theater_large_verge_medium_lan
Wat er iegelijk zo uit ziet allen dan zonder alle tekst en de plaatjes
allen de tijd links boven met 3 blokkjes die aan geven dat de app aan het laaden is. dit duurt heel lang.
om even een beeld te geven 
de tv is met LAN verbonden met een cisco/linksys router 10 meter verder staat mijn nas op de zelfde LAN verbinding met daar ook een swichts dus niks is WIFI. 
dus het is niet zo dat de TV via WIFI moet zoeken in tegen gewoon via LAN 

oke na enige minuten beslooten om de app aftesluiten en de PLEX app weer testarten

dan staat er dit 

de plex app opent met de PLEX logo + samsung logo 

daar onder staat dit 

*connect to server 192.168.2.1*
time out in 10(count down)0 seconds*

daar na 
*loading home screen... * 
dan doet hij ook niks meer 

maar ik heb

nog een probleem 
ook heb ik een media speler van het merk Popcornhour (sybas) a300 daar heb ik de plex app ook opgezet
die doet het allemaal wel ik kan de Itv plug in openen 
en ik kan de zenders zien 
maar als ik een zender kies dan cracht de popcorn compleet en herstart geen idee of hij dat ook met een film doet op de plex server dat ga ik nog testen

log daar kan ik nu niet bij 

Hi Loek

Heb je nog tijd kunnen vinden om e.e.a uit te zoeken waarom de plugin niet werkt wanneer je deze gebruikt op een pc anders dan de PMS?

Of ben ik de enige waarbij dit niet werkt?

Is er iemand waarbij de plugin werkt in combinatie met een RPi?

KB

Hi Loek

Heb je nog tijd kunnen vinden om e.e.a uit te zoeken waarom de plugin niet werkt wanneer je deze gebruikt op een pc anders dan de PMS?

Of ben ik de enige waarbij dit niet werkt?

Is er iemand waarbij de plugin werkt in combinatie met een RPi?

KB

Ja die heb ik werkend gehad, maar heb je wel een MPEG-2 licentie? Anders kan je geen TV kijken namelijk op een Raspberry PI

Ja die heb ik werkend gehad, maar heb je wel een MPEG-2 licentie? Anders kan je geen TV kijken namelijk op een Raspberry PI

Beste Henk,

Ja ik heb twee MPEG-2 licenties voor mij twee RPi (256Mb versie) Ik heb geen MPEG-2 licenties voor mij andere twee RPi (512Mb versie)

XBMC draait op mijn 256Mb Pi en ik kan probleemloos "DVD's" afspelen (hosted door mijn 512Mb RPi.)

Hoe ziet jouw set-up eruit:

Draait je PMS op Windows of Linux?

Welke versie van de plugin en PMS gebruik je?

Je zegt "gehad", betekend dat het nu niet meer werkt?

Alvast bedankt

KB

Beste Henk,

Ja ik heb twee MPEG-2 licenties voor mij twee RPi (256Mb versie) Ik heb geen MPEG-2 licenties voor mij andere twee RPi (512Mb versie)

XBMC draait op mijn 256Mb Pi en ik kan probleemloos "DVD's" afspelen (hosted door mijn 512Mb RPi.)

Hoe ziet jouw set-up eruit:

Draait je PMS op Windows of Linux?

Welke versie van de plugin en PMS gebruik je?

Je zegt "gehad", betekend dat het nu niet meer werkt?

Alvast bedankt

KB

Ik draai mijn PMS (laatste plex pas versie) op een synology NAS (Onder linux dus) en draaie de laatste versie van de plugin, ik heb de raspberry PI versie B verkocht, ik vondt dit allemaal te traag om te gebruiken als client.

De plug-in heb ik getest in de volgende combinaties

• PMS linux synology NAS --> home theater client, raspberry PI Client, IOS client (iPAD en iPhone) Windows 8 client
  • PMS Windows --> home theater client, raspberry PI Client, IOS client (iPAD en iPhone) Windows 8 client
  • PMS Mac OS x --> werk momenteel niet daar werkt Loek momenteel aan

Ik draai mijn PMS (laatste plex pas versie) op een synology NAS (Onder linux dus) en draaie de laatste versie van de plugin, ik heb de raspberry PI versie B verkocht, ik vondt dit allemaal te traag om te gebruiken als client.

De plug-in heb ik getest in de volgende combinaties

• PMS linux synology NAS --> home theater client, raspberry PI Client, IOS client (iPAD en iPhone) Windows 8 client
  • PMS Windows --> home theater client, raspberry PI Client, IOS client (iPAD en iPhone) Windows 8 client
  • PMS Mac OS x --> werk momenteel niet daar werkt Loek momenteel aan

Bedankt Henk

Nog een paar vraagjes

Wat bedoel je met "raspberry PI Client"

Was dit XBMC met de PlexBMC client?

Zo ja welke "distro" gebruikte je hiervoor?

Xbian of RasPBMC

Weet je nog welke versie van de PlexBMC client je hebt gebruikt?

Nogmaals bedankt.

KB

Bedankt Henk

Nog een paar vraagjes

Wat bedoel je met "raspberry PI Client"

Was dit XBMC met de PlexBMC client?

Zo ja welke "distro" gebruikte je hiervoor?

Xbian of RasPBMC

Weet je nog welke versie van de PlexBMC client je hebt gebruikt?

Nogmaals bedankt.

KB

Dat is al weer ff geleden, maar ik gebruikte Openelec met de RaspBMC client plug-in

mvg

Henk

Ik ben even een weekje weg geweest dus ik heb niet de meeste tijd gehad om aan de plugin te werk. Ik heb er nog niet uit wat er anders is aan de Mac Media Server. Ik heb wel een tijdelijke oplossing. Deze heeft alleen 2 nadelen.

- Geen ondersteuning voor Plex Home Theater (komt door een bug met relatieve HTTPLivePlaylist in Plex Home Theater. Hopelijk lossen de Devs dit snel op :) )

- Geen ondersteuning voor Live TV kijken buiten je KPN netwerk.

Verder bevat deze versie geen "hacks" om de bovenstaande problemen op te lossen dus zal deze versie dus over het algemeen beter werken.

Deze versie werkt werkt ook gewoon met Window en Lunix, dus mocht de andere versie niet werken voor je dan kan je ook deze versie proberen.

Download:

https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle/archive/v1.0.1.zip

Ik heb nog geen tijd gehad om deze versie uitvoering te testen!!

Ik heb de eerst Post ook aangepast

Loek

Ik ben even een weekje weg geweest dus ik heb niet de meeste tijd gehad om aan de plugin te werk. Ik heb er nog niet uit wat er anders is aan de Mac Media Server. Ik heb wel een tijdelijke oplossing. Deze heeft alleen 2 nadelen.

- Geen ondersteuning voor Plex Home Theater (komt door een bug met relatieve HTTPLivePlaylist in Plex Home Theater. Hopelijk lossen de Devs dit snel op :) )

- Geen ondersteuning voor Live TV kijken buiten je KPN netwerk.

Verder bevat deze versie geen "hacks" om de bovenstaande problemen op te lossen dus zal deze versie dus over het algemeen beter werken.

Deze versie werkt werkt ook gewoon met Window en Lunix, dus mocht de andere versie niet werken voor je dan kan je ook deze versie proberen.

Download:

https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle/archive/v1.0.1.zip

Ik heb nog geen tijd gehad om deze versie uitvoering te testen!!

Ik heb de eerst Post ook aangepast

Loek

Bedankt Loek

Ga vanavond gelijk testen.

Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen.....

MVG

KB

Bedankt Loek

Ga vanavond gelijk testen.

Ik hou je op de hoogte van mijn bevindingen.....

MVG

KB

ik merk net dat de OS x versie op de web client ook niet werk. iphone werkt bij mij wel

Loek

ik merk net dat de OS x versie op de web client ook niet werk. iphone werkt bij mij wel

Loek

Loek,

PMS op ubuntu server met een locale webclient werkt (ook) niet (meer).

Dit werkte bij de vorige versie nog wel.

Ik krijg een oranje circel en krijg na een lange tijd soms "Cannot load M3U8: 404 not found".

In logfile staat niets zinnigs....

MVG

KB

Loek,

PMS op ubuntu server met een locale webclient werkt (ook) niet (meer).
Dit werkte bij de vorige versie nog wel.

Ik krijg een oranje circel en krijg na een lange tijd soms "Cannot load M3U8: 404 not found".

In logfile staat niets zinnigs....

MVG
KB

Heb je de nieuwe versie in mijn vorige post geprobeert of uit mijn eerst post (er zijn nu 2 versie. 1 voor mac uit mijn laatste post en 1 voor lunix en windows) heb je ook geprobeer de pagina te herladen. Dit wil soms ook werken

Loek

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heb je de nieuwe versie in mijn vorige post geprobeert of uit mijn eerst post (er zijn nu 2 versie. 1 voor mac uit mijn laatste post en 1 voor lunix en windows) heb je ook geprobeer de pagina te herladen. Dit wil soms ook werken

Loek

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ik  had de versie uit je laatste post gebruikt. Voor zover ik het dus goed begrijp de OSX versie 1.01.

Welke versie heb ik nu voor Windows/Linux nodig?

deze https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle/archive/v1.0.1.zip ?

of deze

https://github.com/loek17/iTVOnline.bundle/archive/v1.0.0.zip?

Ik kan namelijk geen versie 1.01 vinden voor Windows/Linux

Je moet inderdaad versie 1.0.0 op github hebben. Deze is voor alle overige media servers. De versie zijn een beetje raar opgezet.

Loek

Dubbel post